مقآلات آموزشی گوگل ادز پیشرفته

تنظیم قوانین خودکار مرتبط با کلمات کلیدی در ادوردز گوگل پیشرفته

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

تنظیم قوانین خودکار مرتبط با قیمت کلمات کلیدی در گوگل ادوردز پیشرفته

در ادامه سری آموزش های گوگل ادوردز پیشرفته در زمینه قوانین خودکار گوگل ادوردز، در این قسمت می خواهیم با بخش های جدید و سایر ویژگی های قوانین خودکار آشنا شویم. در قسمت های قبلی آموزش گوگل ادوردز پیشرفته شما با نحوه ایجاد و تنظیم قوانین خودکار در گوگل ادوردز پیشرفته آشنا شده اید، حال نوبت به یک مورد کاربردی دیگر رسیده است. در ادامه اگر با ما همراه باشید با نحوه تنظیم خودکار قیمت کلمات کلیدی در گوگل ادوردز پیشرفته بیشتر آشنا شویم

قوانینی که بر روی کلمات کلیدی و مناقصه های آن اعمال می شوند می توانند بر روی بودجه شما تاثیر گذار باشند و این امکان وجود دارد که از بروز ضرر جلوگیری کنند. استفاده از چنین قوانینی کار را برای شما بسیار آسان تر خواهد کرد. این مورد علاوه بر این که بر روی بودجه شما تاثیر خواهد داشت به شما این امکان را می دهد تا آمادگی بیشتری برای مواردی مانند کاهش نرخ تبدیل داشته باشید. این یک امتیاز بسیار ویژه است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد

تعریف قانون مربوط به مقدار هزینه کلمات کلیدی

همانطور که توضیح دادیم در این مقاله، به بررسی یکی از مهمترین کاربرد های قوانین در گوگل ادوردز پیشرفته خواهیم پرداخت. برای این کار مانند قسمت های قبلی مربوط به قوانین خودکار گوگل ادوردز، ابتدا وارد داشبورد گوگل ادوردز شوید سپس از طریق آیکون سه نقطه مربوط به منو گوگل ادوردز که در سمت راست داشبورد قرار دارد وارد منو کشویی مربوط به آن شوید. در اینجا گزینه های مختلفی وجود دارد و لی در این آموزش گزینه rules یا قوانین را انتخاب می کنیم. حالا در صفحه جدید همانطور که می دانید لیست تمام قوانین تعریف شده وجود خواهد داشت. برای تنظیم قانون جدید شما باید روی آیکون آبی مربوط به add rules کلیک کنید. در ادامه صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد.

حتما مطالعه کنید
بررسی صفحات فرود کمپین در گوگل ادوردز پیشرفته

در این صفحه شما باید نوع قوانین مد نظر خود را انتخاب کنید. در این جا ما گزینه keyword rules را انتخاب می کنیم. همانطور که از نام این دسته بندی پیدا ست قوانین مربوط به کلمات کلیدی در این قسمت از گوگل ادوردز پیشرفته قرار گرفته اند. حالا در صفحه جدید باید نوع قانون مد نظر خود را انتخاب کنید. در این جا گزینه های مختلفی وجود دارد و با توجه به این که قبلا در مورد اهمیت مناقصه ها و قیمت کلمات کلیدی صحبت کردیم. به همین دلیل در این مقاله نیز از گزینه change keyword bids برای انتخاب نوع قانون خود استفاده می کنیم.

تنظیمات مربوط به نرخ مناقصه کلمات کلیدی در گوگل ادوردز پیشرفته

در مرحله بعد شما باید تعیین کنید که قانون مد نظر شما به کدام یک از انواع گروه های کلمات کلیدی اعمال شود. گزینه اول مربوط به اعلام شدن این قانون به تمام کلمات کلیدی است. گزینه دوم این قانون به تمام کلمات کلیدی فعال و متوقف شده اعمال می شود. گزینه سوم کلمات کلیدی انتخاب شده در کمپین های تبلیغاتی را هدف می گیرد و گزینه چهارم مربوط به کلمات کلیدی انتخاب شده در گروه های تبلیغاتی است. ما در این جا گزینه دوم یعنی همه کلمات کلیدی انتخاب شده و متوقف شده را انتخاب می کنیم.

تنظیم قوانین گوگل ادوردز با استفاده از مناقصه کلمه کلیدی و نرخ پرش

در ادامه آموزش تبلیغات گوگل ادوردز پیشرفته به قسمت انتخاب عملکرد برای قانون در حال تعریف می رسیم. فرض بگیریم که ما قرار باشد قانون مد نظر خود را به گونه ای تنظیم کنیم که اگر میزان نرخ تبدیل کمپین تبلیغاتی به زیر 5 رسید، میزان قیمت پیشنهادی در مناقصه کلمات کلیدی به صورت کاملا خود کار 10 درصد کاهش پیدا کند.

برای این کار ابتدا باید یک عملکرد یا action برای قانون خود ایجاد کنید. در این جا باید از بخش اکشن گزینه decrease bids را انتخاب کنید. در مرحله بعدی نیز کاهش 10 درصدی قیمت مناقصه را انتخاب کنید. با این کار تعیین کرده ایم که اگر یک شرایط خاص رخ دهد، قیمت های پیشنهادی برای یک کلمه کلیدی خاص نیز 10 درصد کاهش پیدا خواهند کرد.

حتما مطالعه کنید
راهنمای تهیه و ویرایش گزارش در ادوردز گوگل پیشرفته

تعیین شرایط نرخ تبدیل در تنظیم یک قانون جدید در گوگل ادوردز

حالا نوبت آن رسیده است که یک شرایط خاص برای عملکرد قانون خودکار در گوگل ادوردز در نظر بگیریم. برای مثال طبق فرضی که داشتیم، برای ما نرخ تبدیل بسیار مهم است و می خواهیم در صورتی که نرخ تبدیل به زیر 5 درصد رسید کمپین تبلیغاتی را متوقف شود.

برای این کار باید از بخش condition گزینه مربوطه را انتخاب کنید. روی add کلیک کنید تا لیستی از شرایط مختلف برای شما به نمایش در آیند. حالا از آنجایی که ما قصد کنترل نرخ مناقصات کلمات کلیدی را داریم، انتخاب conv.rate می تواند یک اقدام هوشمندانه باشد. این گزینه را انتخاب کنید و مقدار کمتر از 5 درصد را برای آن قرار دهید. به این ترتیب با رسیدن نرخ تبدیل یک کمپین انتخاباتی به زیر 5 درصد برا اساس کلمات کلیدی آن، به صورت خودکار 10 درصد از میزان قیمت مناقصه برای هر کلمه کلیدی نیز کاسته خواهد شد.

در نهایت بعد از بررسی درست شرایط و عملکرد های در نظر گرفته شده یک نام برای قانون جدید خود انتخاب کنید و بر روی دکمه save کلیک کنید. بعد از انجام این کار بلافاصله قانون جدید به لیست قانون های قبلی اضافه می شود. این قانون را می توانید با روش های دلخواه خود ادیت و ویرایش کنید. و هموار از این قسمت در دسترس خواهد بود.

جمع بندی

در ابتدای این قسمت از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته با اهمیت موضوعاتی مانند میزان نرخ پرش و میزان قیمت هر مناقصه برای کلمه کلیدی آشنا شدیم. در ادامه نیز با نحوه ایجاد یک قانون خودکار با ویژگی ها خاص که بر اساس این دو معیار فعالیت می کند آشنا شدیم. هر یک از قوانین گوگل ادوردز این امکان را دارند که بر اساس نیاز شما اختصاصی و شخصی سازی شوند. به این ترتیب می توانید با خیال راحت برای بسیار از کار های خود را به قوانین خودکار گوگل ادوردز بسپارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا