مقآلات آموزشی گوگل ادز مقدماتی

دریافت حجم کلمات کلیدی با Google Keyword Planner

زمان مطالعه: 5 دقیقه

Keyword Planner را می توان یکی از ابزار قدرتمند کمپانی گوگل دانست که می تواند به شما و کسب و کار شما کمک کند تا بتوانید بازده سایت خود را افزایش دهید. چگونه؟ در این مقاله شما را با Keyword Planner بیشتر آشنا خواهیم کرد و شما می توانید از این ابزار در بهینه سازی سایت و تولید محتوا استفاده کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل می توانند یکی از برترین روش های ایجاد ارتباط مابین شما و مشتریان شما باشند. گوگل به شما و مخاطب شما کمک می کند تا مخاطب بتواند یک سایت مرتبط با کلمه کلیدی که جستجو کرده است را به دست بیاورد. پس اهمیت کلمات کلیدی بسیار بالاست و باید به درستی در یک محتوا استفاده شوند تا در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده شوند. Keyword Planner دقیقا همین وظیفه را بر عهده دارد. این ابزار به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک می کند و همچنین به شما کمک می کند تا یک برنامه ریزی خاص برای تولید محتوا و سئو سایت خود داشته باشید. در ادامه شما را بیشتر با Keyword Planner آشنا خواهیم کرد و ویژگی های این ابزار گوگل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

Keyword planner

با تولید محتوا و بهینه سازی سایت بیشتر آشنا شوید

پیش از آنکه بخواهیم شما را با ابزار Keyword Planner گوگل آشنا سازیم، بهتر است که با تولید محتوا و بهینه سازی سایت آشنا شوید. زمانی که به قصد تجارت، ارائه اخبار و یا هر موضوع دیگری وارد دنیای اینترنت می شوید و یک سایت راه اندازی می کنید، باید دقت داشته باشید که این وب سایت باید بتواند در جذب مخاطب موفق باشد. از این روی توصیه می شود که از تولید محتوا استفاده شود. در واقع زمانی که تولید محتوا انجام می دهید، باید بر اساس کلمات کلیدی خاصی که می توانید از ابزار Keyword Planner استخراج کنید استفاده کرده و نسبت به تولید محتوا اقدام کنید. زمانی که محتوای شما در یک صفحه از وب سایت شما، به پورتال شما متصل می شود، اگر شرایط لازم را داشته باشد، به کاربران گوگل نمایش داده می شود. اما چگونه می توان شرایط لازم برای دریافت رتبه های برتر گوگل را دریافت کرد؟ جواب این سوال در کلمات کلیدی نهفته است. در واقع شما باید یک استراتژی محتوا و یک استراتژی برای به کارگیری از کلمات کلیدی داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید یک وب سایت موفق را اداره کنید. Keyword Planner دقیقا کار خود را در این زمان شروع می کند و به شما راهنمایی می کند که هر کاربرد در محیط اینترنت، موضوعات مربوط به کسب و کار شما را با کدام کلمات کلیدی جستجو کرده است. پس در صورتی که می خواهید یک محتوای خوب داشته باشید که بر روی وب سایت خود قرار دهید و در رتبه های برتر گوگل نمایش داده شوید، باید از ابزار Keyword Planner استفاده کنید. در ادامه شما را بیشتر با این ابزار گوگل آشنا خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چگونه باید از این ابزار استفاده کنید.

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

Keyword Planner چیست؟

بدون اینکه بدانید کدام یک از کلمات کلیدی می توانند برای کسب و کار شما مناسب به شمار روند، ورود به دنیای اینترنت و بهینه سازی سایت بسیار سخت خواهد بود و به طور قطع با شکست مقطعی یا کلی مواجه خواهید شد. از این روی Keyword Planner توسط کمپانی گوگل در دسترس مدیران سایت ها و کسانی که با سئوی سایت یا تولید محتوا سر و کار دارند ایجاد شده است. این ابزار به شما این راهنمایی را می دهد که کدام یک از کلمات کلیدی در موتور جستجوی گوگل بیشتر مورد جستجو بوده است و مردم به دنبال چه محتوایی هستند. این ابزار علاوه بر اینکه می تواند بر روی برنامه ریزی کلمات کلیدی شما تاثیرگذار باشد، در تهیه استراتژی محتوای سایت نیز تاثیر بسیار زیادی دارد و از این روی توصیه می شود که از آن استفاده کنید. همچنین می توان گفت که Keyword Planner یک ابزار خوب برای محک زدن سایت به شمار می رود. زمانی که وارد Google Keyword Planner شوید، می توانید موضوعات مربوط به وب سایت خود را مورد جستجو قرار دهید و این ابزار به شما به صورت رایگان کمک می کند تا کلمات کلیدی اصلی که باید در تولید محتوا و در تگ های سایت خود مورد استفاده قرار دهید را بیشتر بشناسید. در نتیجه می توانید از این ابزار به سود کسب و کار خود استفاده کنید.

استفاده از Keyword Planner

نحوه استفاده از Keyword Planner

برای ورود به ابزار Keyword Planner نیازی به کار خاصی نیست و می توانید آدرس اینترنتی این ابزار را به صورت مستقیم وارد کرده و یا در موتور جستجوی گوگل کلمه Google Keyword Planner را سرچ کنید. لازم به ذکر است که برای استفاده کامل از این ابزار بهتر است که آدرس IP خود را اگر در داخل ایران فعالیت می کنید تغییر دهید تا با محدودیت روبرو نشوید. سپس Keyword Planner به شما این امکان را می دهد تا با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود و بررسی آن، میزان جستجو را بدانید و بر این اساس بر روی استفاده از کلمات کلیدی برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید خروجی داده های Keyword Planner را به صورت فایل Excel مشاهده کرده و از آن در چیدن استراتژی محتوا استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت که Keyword Planner یکی از برترین ابزاری به شمار می رود که می تواند به شما در ورود به دنیای اینترنت کمک کند و سرعت رسیدن شما به اهداف را بیشتر خواهد کرد.

محیط Google Keyword Planner

کلام آخر

دنیای بهینه سازی و سئوی سایت بسیار پیچیده است و بهتر است که با دید باز وارد این دنیا شوید. برای درک بهتر کلمات کلیدی و ایجاد یک استراتژی محتوای قوی، نیاز به ابزاری دارید که در این خصوص توسعه پیدا کرده اند. برای مثال می توان گفت که مهم ترین ابزار مورد نیاز شما، Keyword Planner گوگل به شمار می رود. در این مقاله شما را با این ابزار و ویژگی های آن آشنا کردیم و هم اکنون شما می توانید از این ابزار برای بهبود رنک و رتبه سایت خود استفاده نمایید.

Rate this post
حتما مطالعه کنید
نمره کیفیت کلمه کلیدی را در ادوردز را ارزیابی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا