مقآلات آموزشی گوگل ادز پیشرفته

آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی در ادوردز گوگل پیشرفته | ادوردز 20

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی در گوگل ادوردز پیشرفته

آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی  را در ادامه آموزش گوگل ادوردز پیشرفته ما همچنان در حال بررسی بازاریابی موبایلی و تبلیغات تلفن های همراه هستیم. در قسمت قبلی با نحوه ایجاد کمپین برای تبلیغ اپلیکیشن برای تلفن های همراه آشنا شده اید. در این قسمت از گوگل ادوردز پیشرفته قصد داریم تا با بازاریابی موبایلی یا کمپین های تلفن های همراه بر اساس موقعیت مکانی کاربران آشنا شویم.

آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی

آشنایی با اهمیت تبلیغات کسب و کار بر اساس موقعیت مکانی در گوگل ادوردز پیشرفته

گوگل این قابلیت را به شما می دهد تا اگر یک کسب و کار فیزیکی در دنیای واقعی دارید آدرس و فرم تماس خود را در هنگام سرچ به کاربران گوگل نشان دهید.

این سرویس گوگل بر اساس موقعیت مکانی کار می کنید و تبلیغات شما را به افرادی که در اطراف محل قرار گیری کسب و کار شما قرار دارند نشان خواهد داد. علاوه بر این در این سرویس اگر افراد محل مورد نظر شما را سرچ کنند نیز تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد.

برای مثال اگر شما صاحب یک باشگاه ورزشی باشید می توانید آدرس و شماره تلفن خود را در تبلیغات گوگل قرار دهید تا به افرادی که در نزدیکی شما به دنبال یک باشگاه ورزشی هستند تبلیغ شما را مشاهده کنند. به این ترتیب شما می توانید مشتریان بیشتری برای خود پیدا کنید.

انواع راه های بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی از طریق سرویس های گوگل

اولین راه بازاریابی برای کسب و کار های فیزیکی از طریق گوگل یک راه کاملا رایگان است. شما می توانید در نقشه گوگل محل کسب و کار خود را مشخص کنید. سپس با ارائه سرویس مناسب سبب شوید که آن ها نظرات مثبتی برای شما در گوگل مپ ثبت کنید.

حتما مطالعه کنید
آموزش سفارشی سازی ادوردز گوگل

اما برای گسترش بازاریابی شما باید شرایط را برای جذب بخش بزرگی از کاربرانی که در تلفن همراه خود جستجو می کنند آماده کنید. به این ترتیب شما می توانید از طریق گوگل ادوردز پیشرفته کاربران بیشتری را بر اساس محل و نزدیکی به کسب و کار خود جذب کنید. و این همان چیزی است که به عنوان یک مدیر کمپین های تبلیغاتی باید انجام دهید.

آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی در گوگل ادوردز پیشرفته

برای شروع این قسمت از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته شما باید یکی از کمپین های تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. سپس وارد سطح Ad Groups شوید. در این جا دو مورد برای بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی وجود دارد که باید با آن ها کار کنیم.

از لیست سمت راست در زیر Ad Groups شما می توانید locations و devices را انتخاب کنید. این دو گزینه که مربوط به تنظیم کمپین ها هستند در کنار سایر تنظیمات کمپین ها در گوگل ادوردز پیشرفته به شما برای رسیدن به اهداف بازاریابی موبایلی خود کمک می کند.

آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی

کمپین های تبلیغاتی بر اساس موقعیت مکانی

اگر بر روی locations در گوگل ادوردز کلیک کنید وارد صفحه ای می شوید که با استفاده از بازاریابی تلفن های همراه، می توانید کمپین ها را در محدوده جغرافیایی خاص براساس مکان واقعی فروشگاه خود راه اندازی کنید.

برای این کار باید برای افزودن مکان های مورد نظر خود بر روی علامت مداد آبی کید کنید. بعد از کلیک بر روی این آیکون صفحه جدید باز می شود. حالا با کلیک بر روی add multiple locations می توانید مکان های مورد نظر خود را اضافه کنید. این گزینه مربوط به اضافه کردن شهر یا کشور است.

آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی

اما اگر بخواهیم یک محدوده مشخص مانند یک خیابان یا یک محله را انتخاب کنیم باید بر روی radius کلیک کنیم. در این جا این امکان برای شما فراهم شده است که نام محله یا خیابان مد نظر خود را انتخاب کنید.

حتما مطالعه کنید
راهنمای تهیه و ویرایش گزارش در ادوردز گوگل پیشرفته

سپس می توانید شعاع اطراف محل مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید. به این ترتیب محدوده مورد نظر شما در نقشه سمت چپ نمایش داده خواهد شد. برای مثال ما محله آکسفورد و شعاع ده مایل اطراف آن را انتخاب کرده ایم که در تصویر زیر می توانید نتیجه را مشاهده کنید.

آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی

به همین ترتیب شما نیز می توانید موقعیت های مکانی که دوست دارید تبلیغات شما در آن ها نمایش داده شود را انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه save کلیک کنید تا اطلاعات مد نظر شما ذخیره شود.

تا این جای کار تنظیمات مربوط به موقعیت مکانی برای کمپین شما انجام شده است. حالا نوبت آن است که تنظیمات مربوط به دستگاه هایی که تبلیغات در آن ها نمایش داده خواهد شد را انجام دهیم.

تنظیم کمپین تبلیغات موبایلی در گوگل ادوردز پیشرفته

برای این که به تنظیمات کمپین بر اساس نوع دستگاه ها دسترسی داشته باشیم باید روی گزینه devices کلیک کنید. اگر قصد داشته باشیم که کمپین تبلیغاتی خود را فقط بر روی تلفن های همراه اجرا کنیم باید کامپیوتر ها را از لیست خود خارج کنیم.

برای این کار از ستون bid adj بر روی آیکون edit که به شکل یک مداد است کلیک کنید سپس گزینه decrease را انتخاب کرده و در نهایت روی 100 درصد قرار دهید. به این ترتیب شما هیچ هزینه ای برای این تبلیغ در دستگاه های کامپیوتری پرداخت نخواهید کرد و در نتیجه تبلیغ شما در این دستگاه ها نمایش داده نخواهد شد.

آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی

شما می توانید همین کار را برای تبلت ها هم انجام دهید. این به استراتژی شما بستگی دارد. زیرا بسیاری از تبلت ها قابلیت تماس گرفتن ندارند به این ترتیب نمی توانند از گزینه تماس مستقیم به شما استفاده کنند و عملا بسیاری از آن ها مشتریان شما نخواهند بود.

برای تلفن های همراه باید bid adj را روی صفر درصد قرار دهید. به این ترتیب ما فقط دستگاه های موبایلی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کرده ایم. و در قبال هر تماسی که از طریق جستجوی تبلیغات در گوگل دریافت می کنید هزینه تبلیغ را به گوگل پرداخت خواهیم کرد.

حتما مطالعه کنید
کمپین خودکار بر اساس آب و هوا | ادوردز 20

این یک راه فوق العاده برای افزایش تعداد مشتریان بر اساس محدوده مکانی نزدیک به مکان اصلی فروشگاه شما است. همانطور که مشاهده کردید این کار به سادگی از طریق گوگل ادوردز پیشرفته قابل انجام است. امیدواریم این قسمت از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا