مقالات تبلیغات آنلاین

درک بازاریابی ایمیل | روش های صحیح بازاریابی ایمیل | بهترین راه و روش بازاریابی ایمیل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

درک بازاریابی ایمیل

درک بازاریابی ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ از سالیان سال به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند و پایه ای در بین کسب و کارهای مختلف شناخته شده است. امروزه در این مبحث تغییرات ریز و درشتی صورت گرفته و کارایی آن را بالا برده است تا افراد بتوانند به راحتی از این نوع روش استفاده نمایند.

در مورد نحوه‌ی انجام کار با این ابزار لازم است که شخص با ارسال ایمیل از طریق پنل‌های مختلف آشنایی داشته باشد و بتواند به خوبی از آن استفاده نماید.

درک بازاریابی ایمیل به صورت مستقیم در تماس است و از طریق می توان بازار آنلاین تبلیغات مارکتینگ در گوگل، راه اندازی کرد و به جذب بیشتر مشتری اقدام نمود.

درک بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل چیست؟

درک بازاریابی ایمیل به راه‌ها و اقداماتی گفته می‌شود که با توجه به آن ها می توان به طور مستقیم کسب و کار خود را به دیگر افراد معرفی نمود. حالا این موضوع یعنی چه؟ موضوع از این قرار است که ما از مخاطب خود بخواهیم، به طور مستقیم از محصولات، خدمات و کسب و کار ما دیدن نماید.

از جمله نکات پراهمیت در بازاریابی آنلاین مانند ایمیل این است که در این ابزار هیچگونه واسطه ای وجود ندارد و شما می توانید به طور مستقیم با مخاطب خود ارتباط برقرار نمایید. بنابراین نحوه ی انجام بازاریابی در این روش خیلی مهم و حیاتی است و نیاز به رفتارها و برنامه‌های کاربردی و راهبردی جامع دارد.

بازاریابی آنلاین با ایمیل، تبلیغات مؤثری را ایجاد می کند که هدف اصلی آن خلق روابط بلندمدت با مشتریان است. بازاریابی ایمیلی یکی از راه های کاربردی و مقرون به صرفه در بحث تبلیغات است که شما را به راحتی و در کمترین زمان ممکن به سایر کاربران معرفی می نماید.

حتما مطالعه کنید
چشم انداز بازاریابی تلفن همراه | ارتقا کسب و کار با بازاریابی تلفن همراه به شکل گسترده

درک بازاریابی ایمیل

ضرورت استفاده از ایمیل مارکتینگ

برخی از افراد استفاده از درک ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل را کاری بی فایده و اتلاف وقت می دانند و بسیاری انواع شبکه های اجتماعی را جایگزین این ابزار قوی کرده اند. جالب است این موضوع را بدانید که در ایران بیش از 71 درصد از افرادی که در شبکه های اجتماعی هستند، ایمیل خود را روزانه چک می کنند.

نکته دیگر از ضرورت استفاده از بازاریابی ایمیل این است که، افراد فعال در شبکه‌های مجازی، معمولا در مدت زمان کوتاهی در یکی از این شبکه ها فعالیت می کنند و بعد از گذشت زمان، پروفایل خود را پاک کرده، آدرس آن را تغییر می‌دهد یا فعالیت خود را به مرور به طور کامل قطع می نمایند.

به همین دلیل ما مخاطبان خود را تنها به طور موقت در شبکه‌های اجتماعی خواهیم داشت و بعد از بازه زمانی کوتاه مدت آن ها را از دست خواهیم داد. این در حالی است که ایمیل حکم شماره تلفن را دارد و ماندگار است و ارتباط شما با مخاطب قطع نمی شود.

درک بازاریابی ایمیل

مزایای بازاریابی ایمیل

یک) بازاریابی ایمیل دارای سرعت بالا و پرداخت هزینه ی کم است:

یکی از مزایای بازاریابی ایمیل ارزان بودن و بالابودن سرعت آن است، زیرا این در روش کافیست که شما فقط به یک لیست و آدرس ایمیل دسترسی داشته باشید.

دو) برگشت سرمایه گذاری ابتدایی

بازگشت سرمایه در روش ایمیل مارکتینگ یک مزیت محسوب می شود و این روش بازاریابی آنلاین به نسبت سایر راه های تبلیغاتی، بازگشت سرمایه ی بیشتری خواهد داشت، البته لازمه ی این بازگشت، درست به کار بردن این ابزار قدرتمند است.

سه) انعطاف پذیری بازاریابی ایمیل:

یکی از فواید دیگر این روش، انعطاف پذیری بودن آن است یعنی در ایمیل مارکتینگ هیچ نوع محدودیت و اجباری وجود ندارد و شما می توانید هر نوع محتوایی از جمله عکس، فیلم، متن، فایل و… را ایمیل کنید.

حتما مطالعه کنید
بازاریابی لینکدین | بزرگترین شبکه متخصصین و مشریان بالقوه

چهار) بهره بردن از سرویس های عکس العمل مشتریان:

با توجه به آپدیت شدن تکنولوژی در ایمیل مارکتینگ، می توان با کمک یک سری فراهم کننده ی سرویس های ایمیل، اطلاعاتی راجع به عکس العمل گیرنده های ایمیل ها دریافت کرد. سازمان هایی که از بازاریابی آنلاین مانند ایمیل در حجم بالا استفاده می کنند، می توانند با خرید این سرویس ها از ری اکشن تعداد زیادی از مصرف کنندگان خود نسبت به این تبلیغات مطلع شوند.

پنج) هدف گیری مستقیم:

یکی دیگر از مزایای بازاریابی ایمیلی هدفگیری مستقیم آن بوده که در این روش پیام هایی با هدفی خاص برای اشخاص ارسال می شود. به عنوان مثال فرض کنید که خانمی در گذشته از برندی معتبر کیفی خریده است حال که بازاریاب از علاقه این خانم نسبت به این برند آگاه شده است می تواند ایمیلی حاوی بن خرید برای او ارسال کند و بازاریابی خود را راه بندازد.

خود استفاده از ایمیل نیز یک مزیت به شمار می رود و همانطور که می دانید برای وارد شدن به هر شبکه اجتماعی نیاز به ایمیل دارید. بنابراین بازاریابی آنلاین و مستقیمی مانند ایمیل درصورت استفاده صحیح و درست می تواند از بازاریابی شبکه های اجتماعی موثرتر باشد.

درک بازاریابی ایمیل

چند آمار جذاب در مورد ایمیل مارکتینگ

یک) در سال 2016 میلادی نزدیک به 200 میلیارد ایمیل ارسال و دریافت شده است که در حدود 108 میلیارد ایمیل مربوط به بخش کسب ‌وکار بوده.

دو) بیش از 78 درصد از بازاریابی های ایمیلی از طریق یک سری حساب های شخصی ارسال شده است.

سه) با توجه به ایمیل مارکتینگ، اکانت های ایجاد شده حدود سه برابر بیشتر از فضاهای فیسبوک و توییتر بوده است.

چهار) اشخاصی که از ایمیل در کار و حرفه خود استفاده می‌کنند، 13 ساعت از ساعت کاری خود در طول هفته را در قسمت صندوق ورودی ایمیل هستند و در آنجا فعالیت دارند.

حتما مطالعه کنید
چگونه تجزیه و تحلیل آنلاین کار می کنند 19#

پنج) بیش از 90 درصد از افراد دنیا حداقل یک بار در سال از ایمیل خود استفاده می‌کنند.

درک بازاریابی ایمیل

جمع بندی نهایی

در پایان می توانیم بگوییم که هر کسب و کاری می تواند برای پیشرفت و ارتقای خود از انواع بازاریابی های آنلاین استفاده نماید. یکی از این کسب و کارهای آنلاین که روشی سریع، آسان و مقرون به صرفه است شامل بازاریابی ایمیلی می باشد. برای این که از این ابزار استفاده نمایید، لازم است یک سری اطلاعات و آموزش ها را در این حیطه یاد بگیرید. شما می توانید از متخصصانی که در این حوزه تجربه ی خوبی دارند آموزش های لازم را دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا