مقالات تبلیغات آنلاین

مبانی بازاریابی آنلاین | چطور بازاریابی آنلاین موفق داشته باشیم

مبانی بازاریابی آنلاین

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مبانی بازاریابی آنلاین

مبانی بازاریابی آنلاین . این روزها که همه به اینترنت دسترسی بیشتری پیدا کرده اند کسب و کار های زیادی گسترش یافته است و مردم با اینترنت و فضاهای آنلاین ارتباط نزدیک تری دارند.

شخصی را در نظر بگیرید که در محیط گوگل مشغول چرخیدن برای خرید یا برای جستجوی مطلبی جهت کسب اگاهی است و یا می خواهد دو محصول را باهم مقایسه کند و داوری آن را به دست گوگل و صفحات آن سپرده است.

این شخص ممکن است در شبکه های اجتماعی دنبال محتوایی سرگرم کننده و خنده دار باشد. در چنین شرایطی شما می توانید نیاز مشتری را با خدمات و محصولات خود برطرف نمایید. بازاریابی آنلاین بستری عالی و کم هزینه است که جایگزینی عالی برای تبلیغات گران قیمت می باشد.

بازاریابی آنلاین در یک جمله به طور خلاصه اینطور بیان می شود که مخاطب با مطالعه صفحه ی شما، دیدن ویدیو،گوش کردن به پادکست ، دریافت یک ایمیل و….. توجه ش به شما جلب می شود و در نهایت بازدیدکننده ی وب سایت شما تبدیل به یک مشتری ثابت می شود.

مبانی بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین و مقایسه آن با روش های سنتی

مبانی بازاریابی آنلاین . فرض کنید شما یک شرکت تولید کننده محصولات پوستی هستید، در ابتدا شاید اولین فکرتان این باشد که باید در رادیو و تلویزیون تبلیغات کنم یا یک سری بروشور به مخاطبان در فروشگاه ها تقدیم کنم و یا ممکن است به فکر این بیفتید که یک اشانتیون از محصول خود را به افراد بدهید تا از این طریق بتوانید آن ها را تبدیل به مشتری خود کنید.

اما یک سری اتفاقات در این مسیر از کنترل شما خارج است. اینکه چقدر در معرفی محصول خود موفق عمل کرده اید یا روش های تبلیغاتی که به کار گرفته اید چقدر در ذهن مخاطب اثر گذاشته است؟

حتما مطالعه کنید
بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

اما در بحث بازاریابی آنلاین شما می توانید با در نظر گرفتن مبلغی اندک، پروسه تبلیغات خود را پیش ببرید و آن را اجرا کنید و یا در استراتژی های خود تغییراتی ایجاد نمایید تا متناسب با رفتار مخاطبان شما باشد.

مبانی بازاریابی آنلاین یکی از برجسته ترین روش های تبلیغات در گوگل  است که به صورت 24 ساعته و لحظه ای در خدمت و دسترس عموم قرار دارد و هر آن می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

رفتار مشتریان در بازاریابی آنلاین

مبانی بازاریابی آنلاین . در دیجیتال مارکتینگ شما می توانید رفتار مخاطبان خود را زیر نظر بگیرید. مثلا ویژگی هایی مثل سن، جنسیت، علاقه مندی ها، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر را در بین مخاطبانتان بررسی نمایید. در بازاریابی آنلاین شما مشتریانی که مستعد خرید از محصولات یا خدمات شما هستند را پیدا می کنید و آن ها کسانیند که با برند شما بیشتر درگیر هستند.

پس چه بهتر که در این مسیر به آن ها پیشنهادات هیجان انگیز بدهید و متناسب با سلیقه آنان محصولات و خدمات خود را ارائه کنید. نیاز سنجی مخاطبان در بازاریابی آنلاین یک اصل مهم است. سعی کنید دائم نیاز های آنان را آنالیز و بررسی نمایید تا در مسیر دیجیتال مارکتینگ موفق عمل کنید.

با استفاده از بازاریابی آنلاین کاربران به راحتی می توانند با کلیک در فضای آنلاین و با یک سرچ ساده در موتور های جستجو با محصولات و خدمات شما آشنا شوند و بعد از اعتماد به برند شما از محصولات و خدمات شما خرید کنند و تبدیل به مشتریان وفادار شما شوند.

یکی از ابزار های بازاریابی آنلاین طراحی بنری جذاب و استفاده از عکس های تبلیغاتی می باشد. این امر در واقعیت نیز دیده می شود در خیابان ها با نصب بیلبورد و بنر توجه بسیاری از افراد به طراحی گرافیکی و متن آن جلب می شود. از این راهکار در فضای دیجیتال مارکتینگ بسیار استفاده می شود.

حتما مطالعه کنید
برنامه های موبایل | نقش برنامه های موبایل در بازاریابی اینترنتی| تاثیر موبایل | ادوردز20

مبانی بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین و رسیدگی به بخش مقالات

یک عامل دیگر در بازاریابی آنلاین می تواند رسیدگی به بخش مقالات، محتوای آموزشی و اخبار و دانستنی ها باشد. از این طریق کاربران اعتماد بیشتری به شما پیدا می کنند؛ زیرا شما به نوعی دارید پیامی را منتقل می کنید به آنها و آن این است که شما متخصص در ارائه خدمت یا محصول خود هستید و برای مخاطبان خود احترام بسیاری قائلید؛ هم چنین به آن ها به شکل رایگان آموزش می دهید یا اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار می دهید.

مبانی بازاریابی آنلاین

محتوای ویدئویی و تاثیر آن در بازاریابی آنلاین

چقدر به محتوای ویدیویی اهمیت می دهید؟ قطعا در بازاریابی آنلاین یکی از ابزار های مهم، استفاده از ویدیوهای تبلیغاتی است این امر باعث می شود کاربر مکث بیشتری روی محتوای شما بکند و شما پیام خود را در پهنای گسترده‌تری به گوش مخاطبان برسانید. شما از طریق بازاریابی آنلاین هم هزینه کمتری می کنید و هم مثل روش های سنتی از کاغذ و ابزارهای تبلیغات هزینه بر استفاده نمی کنید.

بازاریابی آنلاین با موانعی نیز ممکن است. در است است که این روز ها بازاریابی آنلاین بسیار موفق تر از بازاریابی های سنتی است ولی هستند افرادی که هنوز به فضاهای اینترنتی اعتماد کامل نمی کنند یا گرایشی به سمت آن ها ندارند یا حتی دسترسی به اینترنت برای آن ها مشکل است مثل کسانی که در روستا ها زندگی می کنند.

مبانی بازاریابی آنلاین

ابزارهای بازاریابی آنلاین (اینترنتی)

1. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

2. بازاریابی موتورهای جستجو

3. بازاریابی محتوایی

4. بازاریابی شبکه های اجتماعی

5. تبلیغات کلیکی

6. بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش

7. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

مسیر بازاریابی آنلاین

در مسیر بازاریابی آنلاین ارتباط با مشتری از اهمیت بسیاری برخوردار است، بعد از جذب مشتریان و جلب اعتماد آنان تازه کار شما شروع شده است و شما در این مرحله باید سعی کنید آن ها را به شکل دائمی حفظ نمایید. در این مسیر صرف راه اندازی سایت و قراردادن محصولات یا خدمات یا به طور دقیق تر تولید محتوا کافی نیست شما باید مطابق قوانین گوگل بازاریابی آنلاین خود را پیش ببرید و قوانینی که شامل کلمات سئو شده، لینک دهی ها و نوع بارگذاری های محتوا و موارد دیگر است را به خوبی پیاده سازی و رعایت نمایید.

حتما مطالعه کنید
راه اندازی تبلیغات جستجوی صفحه نمایش32#

شما تنها از طریق سئو سایت خود می توانید برند سازی کنید و خود را به مخاطب و به گوگل معرفی کنید. سعی کنید همواره از طریق راه های مختلف با مشتریان خود ارتباط و از آن ها فیدبگ بگیرید. امید است با استفاده از این نکات کلیدی در بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ به سرعت پیشرفت خود را مشاهده کنید.

مبانی بازاریابی آنلاین

جمع بندی نهایی

نکته اخر این که در بازاریابی آنلاین همیشه داشتن یک استراتژی درست می تواند عامل موفقیت شما شود و به همان میزان نداشتن استراتژی موجب شکست شما در بازاریابی آنلاین خواهد شد. برای سنجش پیشرفت خود همیشه یک سری مولفه ها و فاکتور ها را داشته باشید و طبق آن ها گام بردارید.

در این فضا رقبای خود را همیشه آنالیز کنید و ایده بگیرید، ببینید چه نکاتی را در ارائه خدمات خود پیاده کرده اند و یا چقدر از لحاظ بصری روی سایت خود کار کرده اند و نحوه ی تعاملشان با مشتریان به چه شکل است. مشاهده کنید مشتریان از چه طریقی به شرکت رقیب اعتماد کرده اند. نحوه پاسخگویی صاحب سایت با کاربران به چه شکل بوده است. همه ی این نکات می تواند در روند بازاریابی آنلاین موثر باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا