مقآلات آموزشی گوگل ادز پیشرفته

کمپین تبلیغ نصب نرم افزار موبایلی در ادوردز گوگل پیشرفته

زمان مطالعه: 6 دقیقه

D:\works\raya marketing\7253\13\image40.png

کمپین تبلیغ نصب نرم افزار موبایلی در گوگل ادوردز پیشرفته

در قسمت قبل آموزش گوگل ادوردز پیشرفته با نحوه مقابله با مشکل نرخ پرش بالا در کمپین های تلفن های همراه آشنا شدیم. حالا نوبت آن است که با یکی از بخش های مهم بازاریابی اینترنتی آشنا شویم. در این قسمت از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه برای نصب نرم افزار موبایلی شرکت یا سایت خود، در گوگل ادوردز پیشرفته کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

طراحی یک نرم افزار موبایلی خوب که بر روی دستگاه های مختلف نصب شده باشد یک راه عالی برای بازاریابی دیجیتال و افزایش اعتبار برند شما است. علاوه بر این وجود چنین نرم افزاری در تعداد زیادی از دستگاه ها می تواند حجم ترافیک ورودی به سایت، تعداد بک لینک ها و رتبه بندی سایت شما را به شدت بهبود دهد. به همین دلیل به عنوان بخشی از تلاشهای بازاریابی دیجیتال برای افزایش تعداد کاربران نرم افزار های موبایلی ممکن است بخواهید یک کمپین را اجرا کنید که بر روی نصب نرم افزار های تلفن همراه تمرکز دارد.

آموزش ایجاد کمپین تبلیغات نصب نرم افزار های موبایلی در گوگل ادوردز پیشرفته

برای شروع آموزش گوگل ادوردز پیشرفته در این قسمت باید به Google Adwords بروید. حالا وارد بخش Campaigns شوید. برای ایجاد یک کمپین جدید شما می توانید مانند تصویر زیر به راحتی بر روی آیکون آبی کلیک کنید و در نهایت گزینه new campaign را انتخاب کنید.

حتما مطالعه کنید
نمایش خودکار و نمایش پویا در ادوردزگوگل | ادوردز 20

در صفحه جدید باز شده گزینه های مختلف برای ساخت کمپین جدید در دسترس است. از آن جایی که ما می خواهیم یک کمپین برنامه های موبایلی ایجاد کنیم شما باید از سمت راست گزینه Universal Application را انتخاب کنید. وقتی شما این گزینه را انتخاب کردید می توانید برای نصب یک نرم افزار در سراسر شبکه تبلیغاتی گوگل، لینک مورد نظر خود را قرار دهیم.

در مرحله بعد باید سیستم عامل برنامه مورد نظر خود را تعیین کنیم. این نرم افزار می تواند اندروید یا iOS باشد. پس از آن می توانید نام برنامه را وارد کنید و در بین برنامه های گوگل پلی جستجو کنید. فراموش نکنید که برای انجام تبلیغات برنامه های موبایلی حتما باید نرم افزار خود را در گوگل پلی یا اپ استور قرار داده باشید. حالا از این قسمت می توانید برنامه خود را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

قرار دادن متن تبلیغات در آگهی نصب نرم افزار موبایلی

زمانی که نرم افزار مد نظر خود را پیدا کردید روی دکمه continue کلیک کنید، شما وارد صفحه ای می شوید که در آن می توانید یک پیش نمایش زنده از نحوه نمایش آگهی مربوط به برنامه مد نظر خود را مشاهده کنید. در این صفحه این امکان برای شما وجود دارد که متن مورد نظر خود برای توصیف برنامه موبایلی را در گوگل ادوردز پیشرفته وارد کنید. این متن در واق همان متن تبلیغاتی شما است که در آگهی نمایش داده خواهد شد. شما می توانید از مطالبی که برای توصیف برنامه خود در زمان قرار دادن در گوگل پلی نوشته اید استفاده کنید.

قرار دادن ویدیو در تبلیغ نصب نرم افزار موبایل در گوگل ادوردز پیشرفته

در ادامه شما می توانید لینک ویدیو تبلیغاتی مد نظر خود برای این برنامه را وارد کنید. ویدیو های تبلیغاتی که بسیار محبوب هم هستند شامل لینک نصب نرم افزار شما خواهند بود. به این ترتیب شما می توانید به جای نمایش متن از نمایش یک ویدیو کلیپ برای ترغیب افراد استفاده کنید. اگر این بخش را خالی بگذارید گوگل می تواند به صورت اتوماتیک یک ویدیو تبلیغاتی برای نصب برنامه مورد نظر شما ایجاد کند.

حتما مطالعه کنید
تنظیم قوانین خودکار مرتبط با کلمات کلیدی در ادوردز گوگل پیشرفته

قرار دادن تصویر در آگهی تبلیغ برنامه موبایلی در گوگل ادوردز پیشرفته

در قسمت بعدی شما می توانید تصاویر یا عکس های تبلیغاتی خود را برای گوگل ارسال کنید. این کار به شما این اجازه می دهد که عکس های طراحی شده توسط تیم تولید محتوای تبلیغاتی خود را بر روی تبلیغ نصب برنامه موبایلی مورد نظر خود قرار دهید. در این جا شما می توانید به صورت مستقیم تا حد اکثر 20 عکس تبلیغاتی را برای گوگل آپلود کنید.

پیش نمایش آگهی ایجاد شده در تبلیغ اپلیکیشن در گوگل ادوردز

گوگل برای شما این امکان را فراهم کرده است که اگر ایده ای از نحوه نمایش عکس ها و متن تبلیغاتی خود ندارید، از قسمت پیش نمایش قرار داده شده در این صفحه با نحوه نمایش آگهی ها در قسمت های مختلف شبکه تبلیغاتی گوگل آشنا شوید. مطابق تصویر اگر از قسمت سمت راست بر روی هر یک از آیکون های شبکه جستجو گوگل، شبکه تبلیغات بنری، یوتیوب و گوگل پلی کلیک کنید می توانید پیش نمایشی از نحوه نشان دادن آگهی مد نظر خود در این شبکه ها را مشاهده کنید.

شما می توانید متن، ویدیو و عکس های تبلیغ خود را در گوگل ادوردز پیشرفته تغییر دهید و نتیجه را بلافاصله در چهار شبکه تبلیغات گوگل مشاهده کنید. این موضوع برای تیم تبلیغات شما بسیار کاربردی خواهد بود زیرا به طراحی بهتر تبلیغات کمک زیادی خواهد کرد.

انتخاب کشور و زبان کمپین تبلیغات نرم افزار موبایلی

در ادامه اگر به پایین صفحه اسکرول کنید، مشاهده می کنید که در گوگل ادوردز پیشرفته این امکان برای شما وجود که از قسمت Locations کشور و حتی شهری که می خواهید نصب برنامه مورد نظر شما در آن تبلیغ شود را انتخاب کنید. البته به دلیل وجود تحریم ها برای افرادی که در ایران قصد ایجاد کمپین را دارند توصیه می شود گزینه all location را انتخاب کنند.

حتما مطالعه کنید
بررسی صفحات فرود کمپین در گوگل ادوردز پیشرفته

در زیر این بخش می توانید زبان نمایش تبلیغات را انتخاب کنید. برای مثال برای افرادی که در ایران می توانید زبان فارسی را انتخاب کنید. به این ترتیب برنامه شما فقط برای سرچ های فارسی نشان داده خواهد شد.

تعیین اهداف کمپین تبلیغات موبایلی در گوگل ادوردز

در قسمت بعدی شما می توانید کمپین خود را بهینه سازی کنید. شما می توانید از گوگل بخواهید که بر روی چه نحوه ای از تبلیغات تمرکز کنید. برای ان کار دو گزینه در پیش روی شما خواهد بود. شما می توانید از گوگل بخواهید که برروی نصب بیشتر برنامه یا افزایش فعالیت کاربران درون برنامه موبایلی خود تمرکز کند. همچنین این امکان فراهم شده است تا از گوگل بخواهید بر روی کاربرانی که یک کار خاص را انجام می دهند یا همه کاربران برای نمایش تبلیغات تمرکز کند. به این ترتیب شما بر اساس استراتژی های تبلیغاتی خود می تواند دقیقا کاربرانی را که نیاز دارید پیدا کنید. گوگل از طریق اطلاعات و هوش مصنوعی فروشگاه گوگل پلی این نتایج را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تعیین هزینه در تبلیغات موبایلی گوگل ادوردز پیشرفته

در نهایت به بخش تعیین هزینه برای هر بار نصب برنامه خواهیم رسید. مبلغی که در این جا تعیین می کنید هزینه ای است که در زمان نصب برنامه توسط یک کاربر از حساب شما به حساب گوگل واریز می شود. علاوه بر این شما باید بودجه روزانه خود را نیز تعیین کنید. به این ترتیب می توانید تعیین کنید که در روز چه تعداد نصب را در نظر دارید.

این موضوع در مقایسه با سایر روش های تبلیغات موبایلی یک امتیاز ویژه محسوب می شود زیرا دیگر لازم نیست نگران نرخ پرش یا صفحه فرود و تبدیل کاربران جدید به مشتریان خود باشید. زیرا شما زمانی هزینه را می پردازید که برنامه مد نظر شما نصب شده باشد. یعنی دقیقا کاری که نیاز دارید انجام خواهد شد. بعد از انجام کار کافی است تا بر روی گزینه Save and Continue کلیک کنید تا کمپین تبلیغات موبایلی شما ساخته شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا