مقآلات آموزشی گوگل ادز پیشرفته

آموزش تنظیم کمپین برای تلفن های همراه و تبلت در ادوردز گوگل پیشرفته

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آموزش تنظیم کمپین برای تلفن های همراه و تبلت ها در  سایت گوگل ادوردز پیشرفته

در قسمت قبلی آموزش گوگل ادوردز پیشرفته با اهمیت طراحی واکنش گرا در صفحات فرود و یکی از ابزار های بررسی میزان واکنش گرا بودن این صفحات آشنا شدید. در این قسمت از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته می خواهیم با یکی از قابلیت های جدید گوگل ادوردز که به نوعی مربوط به همین موضوع است آشنا شویم.

در گذشته بسیاری از افراد برای صفحات موبایلی و کامپیوتر ها کمپین های جداگانه ای تعریف می کردند تا کنترل بیشتری روی آن ها داشته باشند. اما حالا که گوگل قابلیت های جدیدی به گوگل ادوردز اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت ها در گوگل ادوردز پیشرفته شما می توانید تنظیمات چندگانه و متنوع مربوط به دستگاه های مختلف را در یک کمپین مدیریت کنید. با ما همراه باشید تا با نحوه انجام این کار آشنا شوید.

آشنایی با کمپین دستگاه های مختلف در گوگل ادوردز پیشرفته

برای شروع آموزش گوگل ادوردز پیشرفته و تنظیم کمپین های مربوط به دستگاه های مختلف، ابتدا باید مانند تصویر بالا از طریق داشبورد خود وارد All campaign شوید. حالا یکی از کمپین های خود را انتخاب کنید. بعد از باز شدن صفحه مربوط به این کمپین مطمئن شوید که در سر برگ Ad Groups قرار داشته باشید. حالا از لیست مربوط به ستون های مختلف گزینه Devices را مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

زمانی که وارد این بخش می شوید شما می توانید کمپین های مربوط به سه دسته از دستگاه های مختلف را مشاهده کنید. همانطور که مشاهده می کنید حالا شما می توانید درون کمپین اصلی خود سه کمپین متفاوت برای تلفن های همراه، کامپیوتر ها و تبلت ها تعریف کنید. به این ترتیب نیاز نیست برای هر کدام از این دستگاه ها مانند گذشته یک کمپین جدا ایجاد کنید.

حتما مطالعه کنید
آموزش تنظیم کمپین با چندین location در ادوردز گوگل پیشرفته | ادوردز 20

تنظیمات کمپین های دستگاه های مختلف در گوگل ادوردز پیشرفته

تا این جا با سه کمپین مربوط به دستگاه هی مختلف در  تبلیغات گوگل ادوردز آشنا شده اید. اما برای استفاده از این کمپین ها شما باید با تنظیمات و شخصی سازی های مربوط به آن ها آشنا شوید. در این جا مهمترین نکته استراتژی های تبلیغاتی و اهداف کمپین های شما است. در واقع این رویکرد کسب و کار شما است که تعیین می کند از بین دستگاه های مختلف کدام گزینه را انتخاب کنید و چه تغییراتی در آن ایجاد کنید.

این امکان برای شما وجود دارد که تنظیمات دلخواه خود را برای تلفن های همراه، کامپیوتر ها و تبلت ها وارد کنید. به این ترتیب شما قادر بودید دسته بندی های مربوط به این دستگاه ها را بر اساس نیاز خود تغییر دهید. بگذارید از یک مثال برای واضح شدن این موضوع استفاده کنیم.

تنظیم قیمت کمپین تلفن همراه و تبلت در گوگل ادوردز پیشرفته

در ادامه آموزش گوگل ادوردز پیشرفته ما فرض می کنیم که صاحب یک سایت معاملات خودرو هستیم که نرخ تبدیل برای دستگاه های موبایلی در آن بیشتر از کامپیوتر ها است. یعنی افرادی که با موبایل از طریق تبلیغات وارد سایت می شوند احتمالا خریداران بالقوه شما هستند.

در این جا شما می توانید bid adj یا تنظیم قیمت را برای کمپین تلفن های همراه و تبلت ها تغییر دهید. این کار به شما اجازه می دهد که از این طریق این کمپین قیمت یا bid کمپین را شبیه سازی کنید. برای این کار کافی است مانند از ستون Bid Adj روی Bid مربوط به کمپین تلفن های همراه کلیک کنید و در نهایت برای کاهش یا افزایش قیمت کمپین خود تنظیماتی را وارد کنید.

برای تعیین دقیق میزان افزایش قیمت کمپین باید از اطلاعات و گزارش های تجزیه و تحلیل شده مربوط به Google Analytics استفاده کنید. برای مثال ما فرض می کنیم که قرار است 50 درصد به ارزش کمپین خود اضافه کنیم. پس مانند تصویر زیر قیمت کمپین تبلت و تلفن همراه را 50 درصد افزایش می دهیم.

حتما مطالعه کنید
راهنمای تهیه و ویرایش گزارش در ادوردز گوگل پیشرفته

در زمان ایجاد این تغییرات باید به کیفیت ترافیک خود نیز توجه کنید تا مطمئن شوید ارزش گذاری جدید شما برای افزایش قیمت کمپین تلفن های همراه صحیح و درست بوده باشد. اگر تجربه کاربری برای تلفن های همراه در بازدید های رایگان و ارگانیک مناسب باشد، می توان انتظار داشت که برای ترافیک پولی نیز شرایط مناسبی داشته باشد.

برای نکته پایانی در این قسمت از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته شما از سمت راست گزینه تغییر ستون ها را مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

در صفحه جدید باز شده شما می توانید معیارهایی که برای نمایش در کمپین نیاز دارید را کم یا اضافه کنید. گزینه performance را انتخاب کنید و از بین معیار هایی که در این قسمت مشاهده می کنید گزینه Conversions را انتخاب کنید. این گزینه می توانید نرخ تبدیل هر تبلیغ به مشتری را مشاهده کنید. این مورد برای تجزیه تحلیل یکپارچه کمپین، به خصوص در زمانی که شما صاحب یک تجارت الکترونیک هستید بسیار کاربردی خواهد بود.

علاوه بر این یک گزینه کاربردی دیگر نیز برای پیش بینی و شبیه سازی وضعیت آینده کمپین برای شما وجود خواهد داشت. این گزینه Bid Simulator است که با کلیک بر روی آن می توانید گزینه های متنوعی را انتخاب کنید. شما می توانید با توجه به استراتژی های خود یکی از گزینه ها که به پیش بینی شما نزدیک تر است را انتخاب کنید. به این ترتیب یک ستون از اطلاعات مربوط به شبیه سازی و برآورد عملکرد پیشنهادی شما به کمپین اضافه خواهد شد. حالا می توانید تغییرات را با کلیک بر روی save، ذخیره کنید.

حالا شما می توانید گزارشات کمپین خود را مانند تصویر بالا مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مقاله از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته ما با نحوه تنظیم کمپین تلفن های همراه، تبلت و کامپیوتر ها آشنا شدیم. همچنین آموختیم چگونه بر اساس اطلاعات، استراتژی ها و تجزیه و تحلیل آمار مربوط به گوگل آنالیتیکس قیمت و ارزش کمپین های خود را افزایش یا کاهش دهیم. علاوه بر این با استفاده از ابزار شبیه سازی و پیش بینی اکنون ما می توانیم یک دیدگاه تضمینی از عملکرد کمپین خود، در صورت افزایش مقدار معینی از بودجه در آینده، داشته باشیم. امیدوارم این مطالب که بعدا از آن ها به صورت عملی در آموزش های خود بیشتر استفاده خواهیم کرد، مورد استفاده شما نیز قرار گرفته باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا