مقالات تبلیغات آنلاین

تست A/B چیست و چگونه به افزایش فروش بازاریابی سایت کمک می‌کند + بهترین روش

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تست A/B چیست و چگونه به افزایش فروش بازاریابی سایت کمک می‌کند ؟

تست A/B چیست و چگونه به افزایش فروش بازاریابی سایت کمک می‌کند ؟بازاریابی آزمون در واقع راهی است، که شرکت ها برای بررسی دوام محصول جدید خود یا یک کمپین بازاریابی می کنند.

به بیان ساده تر این کار قبل از ارائه محصول در سطح وسیع انجام می شود، تا کارشناسان بتوانند فاکتور های مختلفی را نظیر عملکرد محصول جدید، سطح پذیرش محصول، رضایت مشتری و … را بررسی کنند.

هم چنین در بازاریابی آزمون کارشناسان علاوه بر عناوین فوق، اطلاعاتی را در خصوص تعداد دفعات خرید مشتری، فرکانس خرید، موج فروش و … به دست می آورند، در واقع بازاریابی آزمون علاوه بر ارائه‌ی اطلاعاتی که در اختیار مشتری قرار می‌دهد، اطلاعاتی بسیار مفید و کاربردی را در خصوص محصول و مشتریان در اختیار کارشناس بازاریابی نیز قرار می دهد.

در واقع با این روش تست هم می توان پی به علائق مشتری برد و هم نوعی تبلیغ برای محصول به حساب می آید و می تواند فروش را بالا ببرد.

تست A/B

منظور از بازاریابی آزمون A/B چیست؟

تست A/B در بازاریابی آزمون که به آن تست های اسپلیت نیز گفته می شود ، در واقع به کارشناس بازاریابی این امکان را می دهد که دو نسخه از محصولی را با هم مقایسه کنید، این کار علاوه بر کسب تجربه می تواند برای کسب و کار شخص بسیار موثر باشد. در واقع تست A/B در بازاریابی آزمون را باید دقیقا زمانی انجام دهید، که بخواهید شرایط یک محصول را تغییر دهید تا ببینید چه اتفاقی می افتد؟ برای درک دقیق این موضوع به مثال زیر توجه کنید.

اگر دو دانه را در دو فنجان قرار دهید و روی آن خاک بریزید و یکی را در کمد بگذارید و دیگری را کنار پنجره، پس از چند روز چه نتیجه ای را مشاهده خواهید کرد؟ تست A/B در بازاریابی آزمون هم به همین صورت است، جالب است بدانید سوالات تست A / B در بازاریابی آزمون در طی سال های مختلف تکامل می یابد. در اوایل دهه 1960 ، بازاریاب ها متوجه شدند که چگونه تست A/B در بازاریابی آزمون می تواند به آن ها کمک کند تا تأثیر تبلیغات خود را درک کنند.

حتما مطالعه کنید
معرفی بازاریابی آنلاین | ادوردز20

آیا قبول می کنید که تبلیغ تلویزیونی یا تبلیغ رادیویی کسب و کارهای مختلفی را به شما معرفی کرده است؟ آیا معرفی خشک محصول موثرتر است، یا ارائه کارت پستال های مناسبتی و معرفی غیر مستقیم محصولات و نظر سنجی از شما؟

فرآیند تست A / B در بازاریابی آزمون در واقع بر اساس شرایط و امکانات زمان دارای سوال های متغیر است، پس در هنگام ارائه تست A / B در بازاریابی آزمون مثل یک مسابقه فکر کنید، زیرا شما در حال قرار دادن دو نسخه از دارایی خود در مقابل یکدیگر هستید تا ببینید کدام یک از آن ها برتر است. دانستن اینکه کدام یک از دارایی های شما بهتر است، می تواند به تصمیمات آینده شما در مورد صفحات وب ، ایمیل و … کمک کند.

تست A/B

مزایای انجام تست A / B بازاریابی آزمون

  1. فرصتی برای فروش محصول: در واقع ارائه چنین تست هایی بستری را برای فروش محصول ایجاد می کند.
  2. انتخاب محصول برتر در یک فضای رقابتی: در هنگام ارائه تست A/B در بازاریابی آزمون شما در یک فضای رقابتی متوجه ویژگی و کیفیت محصول برتر می شوید. در واقع مهم ترین مزیت انجام این تست بستر تجارت موفق است.
  3. شنیدن انتقادات و پیشنهادات: ارائه تست A/B بازاریابی آزمون موجب رشد و ترقی روز افزون شما می شود، زیرا هر انتقاد پله ای برای رسیدن به موفقیت است.
  4. شرکت مشوق های بی طرفانه: چندین فکر بهتر از یک فکر است! زمانی که از افراد زیادی در خصوص تست A / B در بازاریابی آزمون کمک بخواهید، می توانید شرایط بهتری را برای خود بسازید. این قضیه وقتی موفق آمیز تر می شود که کسانی شما را راهنمایی کنند، که در این حوزه کاملا حرفه ای باشند.
  5. اعتبار بخشی به مخاطبان: شما با انجام تست A/B در بازاریابی آزمون به مخاطبان و مشتریان خود اعتبار می دهید، این کار شما در بازاریابی هم چون یک معجزه است.
  6. تعامل با مشتریان و مخاطبان: پس از تست A/B در بازاریابی آزمون می توانید بهترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار دهید، این کار شما در مدت کوتاهی موجب تعامل با آن ها می شود.
  7. کاهش زمان برای رسیدن به موفقیت: گاهی مخاطب با ورود به سایت شما و یا دیدن محصول، بدون خواندن بروشور محصول شما و یا محتوای سایتتان، از آن عبور می کند، اما با تست A/B در بازاریابی آزمون شما آن را به چالش دعوت می کنید، گرچه محتوا پادشاه است! اما گاهی تغییر شگرد می تواند موجب کاهش اتلاف وقت و بازدهی زیادی شود.
حتما مطالعه کنید
مقدمه ای برای اندازه گیری داده ها 18#

تمام مزایای گفته شده در سطر بالا نتیجه تاثیر انجام تست A/B در بازاریابی آزمون است، که می تواند در کمترین زمان با بیشترین بازدهی علاوه بر تعامل با مشتری موجب افزایش حجم فروش در تجارت و کسب و کار شما شود.

تست A/B

سوالات متداول در خصوص بازاریابی آزمون

هدف از بازاریابی آزمون چیست؟

بازاریابی آزمون برای مشخص کردن کاربردهای مختلف یک محصول انجام می شود. در این نوع از بازاریابی بیان ویژگی ها و بررسی محصول از جوانب مختلف می تواند موجب انگیزه خرید در مشتری شود.

در واقع هدف از بازاریابی آزمون این است که سازمان ها و کارشناسان فروش، ماهیت و موقعیت های رقابتی عمومی، آخرین روند تقاضا و غیره را بسنجند؛ این آزمون همچنین برای آگاهی از رفتار مصرف کننده هم گاهی انجام می شود.

چرا تست A/B در بازاریابی آزمون مهم است؟

تست A/B در بازاریابی آزمون در واقع داده های واقعی را به شما می دهد، که گاهی برای پی بردن به آن باید بودجه زیادی را مصرف کنید. که برای استفاده از آن گاهی به حداکثر بودجه بازاریابی خود نیاز دارید. نتایج حاصل از اجرای تست A/B در بازاریابی آزمون به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام موضوع بیشترین بازبینی را دارد.

با توجه به اهمیت بالای تست A/B در بازاریابی آزمون پس از برگزاری هم می توانید از این اطلاعات برای شکل دادن به کمپین خود استفاده کنید و بازده سرمایه گذاری خود را بهبود ببخشید.

تست A/B

جمع‌بندی نهایی

بازاریابی آزمون هم می تواند از طریق دیدگاه ها و نظرات کارشناسان بازاریابی انجام شود و هم می تواند از طریق پرسش تعدادی سوال از مشتریان صورت گیرد، موضوعات سوالات هم می تواند با عناوینی نظیر کیفیت محصول، رضایت مشتری از محصول و … باشد، با توجه با داغ شدن پدیده ایمیل مارکتینگ، امروزه اغلب افراد برای انجام بازاریابی آزمون از ایمیل استفاده می‌کنند.

حتما مطالعه کنید
ارتقاء ویدیوها در یوتیوب | ترفند های مفید برای افزایش بازدید ویدئو در یوتیوب | ادوردز 20

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا