مقالات تبلیغات آنلاین

چشم انداز بازاریابی تلفن همراه | ارتقا کسب و کار با بازاریابی تلفن همراه به شکل گسترده

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چشم انداز بازاریابی تلفن همراه

چشم انداز بازاریابی تلفن همراه و بازاریابی تلفن همراه یکی از روش های بازاریابی دیجیتال می باشد. مخاطبان این بازاریابی، تلفن همراه هوشمند و تبلت را هدف کاری خود قرار می دهند. در این بازاریابی سایت هایی طراحی می شود که با موبایل سازگاری داشته باشد و قابلیت ارسال ایمیل و اپیلیکشن و استفاده از شبکه های اجتماعی دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بازاریابی تلفن همراه آشنا کنیم.

تبلیغات در گوگل به شکل هدفمند می تواند یکی مشتریان خاص خود را داشته باشد. از جمله مشتریانی که می تواند مورد هدف ما باشد کسانی هستند که از طریق موبایل خود اقدام به سرچ در گوگل و یافتن محصول و یا خدمات مورد نظر خود هستند.

ما باید سایتمان طوری طراحی شده باشد که از طریق موبایل به راحتی و با یک اثر انگشت آنچه که مشتری مد نظرش است بتواند پیدا کند. 

چشم انداز بازاریابی تلفن همراه

اهمیت بازاریابی تلفن همراه در کسب و کار

با پیشرفت تلفن همراه محیطی فراهم شده است که بسیاری از کارهایی که به واسطه کامپیوتر انجام می شد، در حال حاضر به وسیله موبایل صورت گیرد. با تلفن همراه به راحتی می توان تمامی کارها از جمله بررسی ایمیل و بازدید از سایت ها را انجام داد.

بیشترین آمار به دست آمده از کاربران اینترنت افرادی هستند که از تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کنند. با توجه به فراگیری تلفن همراه فرصتی پیش آمده تا از این طریق بازاریابی را وسعت ببخشیم. بازاریابی تلفن همراه یک روش بسیار مطلوب در زمینه های مختلف کسب و کار می باشد.

حتما مطالعه کنید
ابزار برای راه اندازی کمپین های موفق | بهترین سبک های تبلیغات | کلمه کلیدی تبلیغات راز موفقیت

چشم انداز بازاریابی تلفن همراه

به وجود آوردن استراژی بازاریابی تلفن همراه

صاحبان هر برندی برای پیشرفت کار خود به دنبال مسیرهایی هستند که آنها را به موفقیت سوق دهد. بازاریابان با استراژی هایی که به کار می گیرند به دنبال ویژگی های منحصربه فردی برای تبلیغ کسب و کار خود می باشند. به کارگیری بازاریابی تلفن همراه به صورت های مختلفی انجام می گیرد که در زیر بیان می کنیم.

1-به وجود آوردن پایگاه اطلاعات مشتریان

در هر روشی از بازاریابی آشنایی با مشتری حائز اهمیت است. با ایجاد پایگاه اطلاعاتی به اسم مشتریان همه اطلاعات مربوط به سلیقه و شغل و مکان مخاطب را می توان ذخیره کرد. دلیل اهمیت دادن به ذخیره مشتریان این است که نمای کلی از مشتریان مورد هدف را دارید و می توانید طراحی مناسبی برای بازاریابی تلفن همراه داشته باشید.

با در دست داشتن اطلاعات تخصصی از مشتریان در زمینه به کار بردن تلفن همراه، می تواند کمک بزرگی به شما کند. به عنوان مثال متوجه می شوید که کاربران برای مراجعه به وب سایت و سفارش خریدهای خود از تلفن همراه استفاده می کنند.

در بازاریابی تلفن همراه امکان دسترسی به اطلاعاتی نظیر استفاده از موبایل در بازدیدها مشخص می شود. در این نوع بازاریابی درصد بازدید مشتریان از ایمیل های ارسالی را متوجه می شوید. هم چنین می توانید بازدیدها را در روزهای عادی و آخر هفته بررسی نمایید. در بازاریابی تلفن همراه امکان بررسی ایمیل ارسالی وجود دارد و اینکه می توانید چک کنید چه تعداد کلیک کننده داشته است.

چشم انداز بازاریابی تلفن همراه

2-مشخص کردن هدف

برای موفقیت در هر هدفی باید به دنبال یک تصمیم گیری موثری باشید. برای طراحی یک بازاریابی تلفن همراه باید در مورد زیر مجموعه های ذینفع و یا سازمان مورد نظر بحث و اتفاق نظر کرد. برای مشخص کردن هدف با سوالاتی مواجه می شوید که در مشخص شدن هدف موثر هستند.

اقداماتی که از طریق تلفن همراه برای هدف قرار دادن کاربران انجام می شود شامل چه گزینه هایی می شود؟ تلاش هایی که در راه بازاریابی تلفن همراه انجام شده چه جزئیاتی دارد؟ هدف اصلی در به کار گیری این نوع بازاریابی چیست؟ چه وجه اشتراکی بین تلفن همراه و مخاطبان وجود دارد؟

حتما مطالعه کنید
اندازه گیری موفقیت ایمیل مارکتینگ | راه اندازی ایمیل مارکتینگ موفق | راز ایمیل مارکتینگ

یکی از نکته های اساسی این است که بدانیم کانال هایی داشت تا در بازاریابی تلفن همراه به کار ببریم.

3-مشخص کردن شاخص های مهم عملکرد کی پی آی

بازاریابی تلفن همراه مانند دیگر روش های بازاریابی نیاز به برنامه ای دقیقه و بهینه دارد. برای پیشرفت و وسعت بخشیدن در این حیطه نیاز به شاخص کی پی آی داریم که مشخص کننده عملکرد موفق در بازاریابی است. عوامل تاثیر گزاری که موجب عملکرد مثبت بازاریابی تلفن همراه می شوند، شامل موارد زیر می باشد.

میزان درگیر شدن مخاطب

باید محتوایی برای بازاریابی تلفن همراه تولید شود که به راحتی اطلاعات از طریق تلفن قابل دستیابی باشد. محتوای تولید شده با تلفن همراه سازگاری مناسب داشته باشد. سئویی که برای این بازاریابی به کار می رود متناسب با دستگاه تلفن همراه باشد.

تصاحب

از صحیح بودن محتوای ایمیل ارسالی مطمئن باشید و چک کنید محتوا بدون عیب باشد. دکمه هایی که برای ایمیل در نظر می گیرید باید در قسمت بالا قرار گیرد و در اندازه ای باشد که به راحتی قابل کلیک کردن باشد. در بازاریابی تلفن همراه باید به گونه ای فرم ها طراحی شود که مخاطب بتواند به آسانی از طریق تلفن همراه کار خود را انجام دهد.

خدمات مشتری

از طریق خدمات مشتریان فرصتی به وجود می آید که به راحتی در شبکه های اجتماعی این امکان به وجود می آید که مشتریان با توجه به تمایل خود به سایت های شما دسترسی پیدا کنند. مشتریان می توانند از طریق کلیک بر روی گوشی هوشمند بازاریابی تلفن همراه شما را دنبال کنند.

چشم انداز بازاریابی تلفن همراه

وبسایت سازگار با بازاریابی تلفن همراه

در چشم انداز بازاریابی تلفن همراه طراحی باید به گونه ای انجام شود که با تلفن همراه سازگاری داشته باشد. بیشتر مخاطبان سایت ها که از تلفن همراه برای بازدیدهای خود استفاده می کنند و اگر زمان ورود آنها به سایت بیشتر از 10 ثانیه طول بکشد از بازدید سایت منصرف می شوند.

حتما مطالعه کنید
چه وب سایتی برای بازرایابی دیجیتال موثر است 10#

اطلاعاتی که در بازاریابی تلفن همراه قرار می گیرد باید اصولی و با مفهموم باشد در غیز این صورت مشتری اقدام به خرید محصول نمی کند. محتوای طراحی شده در سایت باید طوری باشد که مناسب با صفحه نمایش تلفن همراه باشد، بسیار مهم است که میزان بارگذاری از سرعت بالایی برخوردار باشد.

در گوگل ابزارهایی قرار گرفته که امکان قرار دادن محتوا متناسب با تلفن همراه وجود دارد. در دنیای رقابت در بازاریابی تلفن همراه قرار دادن یک محصول در سایت برای مخاطبانی که از تلفن همراه استفاده می کنند بسیار حائز اهمیت است.

بازاریابی تلفن همراه از طریق ایمیل

در تحقیقات انجام شده گفته شده افراد ایمیل های خود را به وسیله تلفن همراه چک می کنند و در صورت سازگار نبودن ایمیل با تلفن آن را حذف می کنند. ایمیل را به گونه ای طراحی کنید که با تلفن همراه سازگاری داشته باشد و برای مخاطب جذاب و زیبا باشد.

به این نکته توجه کنید که صفحه وبسایت مناسب تلفن همراه باید به گونه ای طراحی شود تا مخاطب فضای سایت برایش خسته کننده نباشد. در بازاریابی تلفن همراه باید طوری برنامه را طراحی کنید که مخاطب از طریق لمس با انگشت بتواند محتوا را بررسی کند. صفحه سایت باید به صورت عمودی باشد و از صفحات افقی استفاده نکنید.

چشم انداز بازاریابی تلفن همراه

جمع بندی نهایی

تلفن همراه یکی از امکانات فوق العاده در عصر جدید می باشد که بیش از 90 درصد مردم دنیا از آن استفاده می کنند؛ بنابراین آوردن کسب و کارتان به سمت دیجیتال مارکتینگ می تواند راهی موفقیت آمیز باشد. بازاریابی آنلاین یکی از روش های جذاب است که شما و کسب و کارتان را از طریق همین تلفن های همراه به دنیا معرفی می کند. اگر هنوز هم دارای کسب وکار سنتی هستید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم تا سمت و سوی شغل و خدماتتان را به طرف بازاریابی آنلاین ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا