مقآلات آموزشی گوگل ادز پیشرفته

کمپین خودکار بر اساس آب و هوا | ادوردز 20

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کمپین خودکار بر اساس آب و هوا

کمپین خودکار بر اساس آب و هوا

کمپین خودکار بر اساس آب و هوا در جوامع امروزی تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای مربوط به اینترنت اهمیت بالایی پیدا کرده است. در این حین رقیب هایی هم هستند که سعی در رقابت با یکدیگر دارند.

اما پارامتر اساسی که به پیشی گرفتن از سایر رقبا در کسب و کار های اینترنتی منجر می شود، استفاده از گوگل ادوردز است. گوگل ادوردز امروزه جایگاه ویژه ای را در میان تمامی کسب و کار های اینترنتی پیدا کرده است.

به طوری که تمام کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، حداقل یک بار مسیرشان به گوگل ادرودز افتاده است. همانطور که گفته شد در گوگل ادوردز امکانی برای اتوماسیون توسط اسکریپت ها دارد که در قبل چگونگی انجام آن را توضیح دادیم اما گوگل ادروردز با استفاده از اسکریپت ها چگونه به ما با توجه به شرایط آب و هوایی در تبلیغات کمک می کند‌؟

مثال هایی از کمپین خودکار مبتنی بر آب و هوا در گوگل ادوردز

همانطور که در مقاله ی قبل گفته شد، اسکریپت های گوگل ادوردز بسیار پیشرفته و موثر در کسب و کارها است. یک نمونه ی بسیار عالی دیگر، از ویژگی های پیشرفته تر اسکریپت های گوگل ادوردز وجود دارد.

این اسکریپت ها این توانایی را دارند که اجازه دهند شرایط آب و هوایی بر روی کمپین شما تاثیر بگذارد. سناریو های بسیاری در این زمینه وجود دارد که تاثیر شرایط آب و هوایی چگونه می تواند برای کسب و کارها مفید باشد.

به عنوان مثال می توان فروشنده خودرو های لوکس را که بسیار عجله دارند را نام برد. آن ها ممکن است که بخواهند تبلیغات خودروهای راحت خود را در روز های آفتابی به به معرض نمایش در بیاورند و یا اینکه تبلیغات خودروهای اسپورت خود را در روزهای بارانی به نمایش آورند. در این صورت آن فروشنده ها واقعا می توانند با خریداران واقعی و بالقوه از طریق احساسات و عواطف، ارتباط برقرار کنند.

حتما مطالعه کنید
آموزش تنظیم کمپین با چندین location در ادوردز گوگل پیشرفته

مثالی دیگر که می توان زد سینماهاست، اما این سینما ها معمولا برای بازدیدکنندگان بیشتر به عنوان جایی استفاده می شود که هوا بارانی و یا بسیار بد است.

پس این چگونه می تواند به ما کمک کند؟ اسکریپت های گوگل ادوردز می توانند اطلاعات مربوط به آب و هوا را از طریق خوراکی های که به طور معمول استفاده می شوند به دست بیاورند.

سپس تنظیمات پیشنهادی را انجام دهند. این اسکریپت از صفحات گسترده ی گوگل برای ذخیره لیستی از کمپین های مختلف جغرافیایی استفاده می کند. سپس شما می توانید تماس بگیرید تا صفحه ی آب و هوایی برایتان باز شود.

نحوه بررسی شرایط آب و هوایی در گوگل ادوردز

پس از ذخیره سازی، شرایط آب و هوایی را به هر مکان اضافه و قوانین اساسی را برای هر منطقه اعمال می کند. در مواردی که این قانون صحیح باشد، این افزایش قانون اعمال بر روی کمپین ها اعمال می شود.

به عنوان مثال گوگل از سه صفحه ی گسترده برای تنظیم کمپین استفاده می کند. ابتدا یک صفحه گسترده که حاوی اطلاعات کمپین است که شامل نام کمپین، موقعیت آب و هوایی مربوطه، شرایط آب و هوایی، نرخ پیشنهاد قیمت و مواردی است که نرخ باید اعمال شود.

دوم، یک صفحه گسترده است، که برای تعیین شرایط آب و هوایی استفاده می شود. به طور مثال برای شرایط بارانی، پارامترهایی را در نظر می گیرد، مثلا درجه حرارت اگر زیر سطح معینی باشد و یا اینکه میزان بارش بالاتر از مقدار مشخصی باشد، آنگاه شرایط آب و هوایی منطقه را بارانی در نظر می گیرد.

همچنین برای شرایط آب و هوایی آفتابی نیز سطوح خاصی را ازمقیاس خود در نظر می گیرد. در نهایت برای اطمینان از اینکه کمپین نسبت به موقعیت درست واکنش نشان می دهد، از یک صفحه گسترده دیگر برای تعیین کد آب و هوا و جغرافیای محل مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما مطالعه کنید
نمایش خودکار و نمایش پویا در ادوردزگوگل | ادوردز 20

براساس دستورالعمل های گوگل برای انتخاب قوانین کمپین ها، توسعه دهنده نیاز دارد که اهداف جغرافیایی را به عنوان یک هدف بشناسد. اگر روی این کلیک کنید، می توانید به طور مختصر نمونه ای از اسکریپت ها را که از گوگل به عنوان یک الگو و نمونه برای توسعه دهندگان به جهت کار با آن در دسترس است را مشاهده کنید. منطق اسکریپت با خواندن قواعد هر سه صفحه شروع می شود. که پس از آن شما سعی می کنید در یک دستور خاص آن را اجرا کنید.

کمپین خودکار بر اساس آب و هوا

قبل از اجرا، اسکریپت بررسی می کند که آیا سایت مشخص شده مورد هدف قرار گرفته است یا خیر و سپس اندکی پیشرفت و بهبود پیدا می کند. سپس اسکریپت شرایط آب وهوایی را بررسی می کند تا متوجه شود که آیا قانون خاص در نظر گرفته شده مطابقت دارد یا خیر.

در صورتیکه مطابقت داشته باشد، میزان بیت از سایت مربوطه اعمال می شود. اقداماتی را که ما برای پیاده سازی این دستور ها انجام خواهیم داد، به شرح زیر خواهد بود:

اول ما باید کلید API خود را با openweathermap.org ثبت کنیم. سپس در ابزار های گسترده گوگل، می توانید صفحه ی گسترده شده را کپی کنید و قوانین کمپین و آب و هوا را با توجه به شرایط مورد نظر خود تغییر دهید.

سپس یک اسکریپت در گوگل ایجاد خواهد شد که شامل کد ارائه شده توسط گوگل یا یک نسخه کد تغییر یافته است. سپس در این مرحله توسعه دهندگان باید تمام متغیرها را در اسکریپت به روز رسانی کنند تا بتوانند نیازهای کسب وکار شما را بر طرف کنند.

در نهایت شما آماده خواهید بود که اسکریپت اجرایی مورد نظر خود را برنامه ریزی کنید. در صورتیکه این اسکریپت اجرایی به درستی تنظیم شده باشد.

می تواند یک نمونه بسیار عالی برای اتوماسیون پیشرفته بازاریابی و تجارت اینترنتی خواهد بود. که به وسیله ی اسکریپت های گوگل ادوردز ایجاد می شود. همانطور که می بینید، کارشناسان برنامه ها باید با توسعه دهندگان برای تاثیر فنی این کار باید در ارتباط بسیار نزدیک با هم باشند.

حتما مطالعه کنید
نحوه استفاده از ویرایشگر ادوردز گوگل پیشرفته

همانطور که در بالا اشاره شده شرایط آب وهوایی می تواند تاثیر بسزایی را در تبلیغات اینترنتی داشته باشد اگر چه در تبلیغات گوگل ادوردز شما می توانید سایت خود را در صفحه اول قرار دهید.

اما در واقع شما می توانید به وسیله برقراری ارتباط عاطفی با مشتریان خود نتیجه ی بهتری را در کسب وکارتان به دست بیاورید. که این امکان در گوگل ادوردز توسط اسکریپت ها امکان پذیر خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا