مقآلات آموزشی گوگل ادز پیشرفته

آموزش کار با Display Planner یا برنامه ریز کمپین تبلیغات بنری در ادوردز گوگل پیشرفته

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آموزش کار با Display Planner یا برنامه ریز کمپین تبلیغات بنری در گوگل ادوردز پیشرفته

در این بخش از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته قصد داریم به شما قابلیت ها و کارایی بخش Display Planner و یا همان برنامه ریز کمپین تبلیغات بنری را آموزش دهیم. این بخش در برنامه ریزی و هدف گذاری برای کمپین تبلیغات بنری شما بسیار حائز اهمیت است. زیرا Display Plannerایده های خوبی را برای این کار در اختیار شما قرار می دهد. به علاوه این که این ایده های هدف گذاری را بر اساس علایق مشتریان شما و محتوای موجود در صفحه فرود شما در اختیار شما قرار می دهد.

Display Plannerدر گوگل ادوردز پیشرفته با بررسی صفحات سایت ها، ویدئو ها و یا نرم افزار های موبایلی که قصد دارید در آن ها تبلیغات بنری خود را بگذارید و هم چنین بررسی جزئیات مربوط به مشتریان شما، ایده هایی را برای بهبود کمپین تبلیغات بنری شما ارائه می دهد. در ادامه بیشتر با جزئیات این بخش در گوگل ادوردز پیشرفته آشنا خواهیم شد.

شروع کار با Display Plannerیا برنامه ریز کمپین تبلیغات بنری در گوگل ادوردز پیشرفته

در بخش ابزار های گوگل ادوردز پیشرفته گزینه ای به نام Display Plannerیا برنامه ریز کمپین تبلیغات بنری وجود دارد. برای شروع بر روی آن کلیک کنید. با کلیک روی آن، این ابزار به شما حجمی از اطلاعات مربوط به فهرست موجودی های تبلیغات بنری را در display network نشان می دهد. این قابلیت نه تنها برای برنامه ریزی های شخصی شما برای تبلیغات بنری کاربردی است، بلکه برای تجزیه تحلیل سئو و انجام تحقیقات در مورد تبلیغات های بومی نیز بسیار مفید است.

پس از وارد شدن، در زیر عنوان finding new target ideas 2 گزینه را مشاهده می کنید. با انتخاب گزینه اول یعنی search for new targeting ideas using a phrase, keyword, or category، شما در واقع به دنبال یافتن ایده های هدف گذاری جدید خود بر اساس کلمات و یا عبارات کلیدی یا دسته بندی های دیگر هستید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید یک صفحه ی کوچک برای شما باز می شود. در این قسمت از Display Plannerدر گوگل ادوردز پیشرفته شما می توانید از کلمات کلیدی، موضوعات خاص و حتی منحصرا از صفحه ی فرود سایت خود استفاده کنید. همچنین شما می توانید از این موارد به صورت ترکیبی استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید
آموزش اسکریپت های MCC در ادوردزگوگل

در این قسمت از Display Plannerدر گوگل ادوردز پیشرفته می توانید هدف خود را روی همه کشور ها قرار دهید و یا یک یا دو کشور را برای هدف خود انتخاب کنید. پس از وارد کردن اطلاعات، حال دو گزینه پیش رو دارید. (get ad group ideas) و یا (get placement ideas).

اطلاعات دریافتی در بخش (get ad group ideas) در گوگل ادوردز پیشرفته

با انتخاب این گزینه خواهید دید که گوگل ادوردز پیشرفته ایده های مختلفی را بر اساس گروه های تبلیغاتی شما که با داده های کلمات کلیدی هم تراز شده است، طبقه بندی می کند و به شما ارائه می دهد. با استفاده از این مجموعه اطلاعات شما به راحتی می توانید محصولات خود را برای مکان های مختلف هدف گذاری کنید.

F:\work\salehi\photos\using-keyword-planner-adwords.png

حال اگر دوباره در مرورگر خود به عقب باز گردید و گزینه دوم یعنی (get placement ideas) رو انتخاب کنید اطلاعات دریافتی از کمپین تبلیغات کلیکی شما طور دیگری نمایان خواهد شد.

اطلاعات دریافتی از بخش (get placement ideas) در گوگل ادوردز پیشرفته

این بخش در واقع یک لیست از تمام دامنه هایی که برای کلمات کلیدی مورد نظر شما محتوایی دارند را در اختیار شما قرار می دهند. در بخش overview که در بالای صفحه قرار دارد اطلاعاتی مانند تعداد نمایش در هفته را مشاهده می کنید که مربوط به تمام سایت های موجود در شبکه است.

F:\work\salehi\photos\google-adwords-display-planner-2.jpg

در بخش gender یا جنسیت Display Plannerدر گوگل ادوردز پیشرفته باید به درصد بالای اهداف ناشناخته دقت کنید. واقعیت این است که اگر در هدف گذاری کمپین ها جنسیت و جمعیت شناسی برای شما مهم است، استفاده از لینکدین و فیسبوک گزینه های بهتری هستند. زیرا گوگل در این بخش کارایی محدودی دارد. اگر کمپین شما برای کسانی که در حال حرکت تبلیغات شما را مشاهده می کنند، هدف گذاری شده باشد، در قسمت device شما تعداد موبایل هایی را که در دسترس کمپین تبلیغاتی شما هستند را مشاهده می کنید.

حتما مطالعه کنید
آموزش تطبیق مشتری درادوردز گوگل | ادوردز 20

در قسمت های پایین تر در این صفحه، گزینه های کاریابی(placements) را مشاهده می کنید. اگر همه گزینه ها را انتخاب کنید، نکته جالبی که در این جا مشاهده می کنید این است که در سمت چپ صفحه که بالاترین میزان موجودی سایت ها نشان داده شده است، شما می توانید ویدئو هایی که به سرعت از سایرین سبقت گرفته اند را مشاهده کنید. از آن جهت که توسعه دهندگان از طریق AdSense درآمد زایی می کنند، این دسته بندی در ماه های آینده یکی از پر طرفدار ترین قسمت ها خواهد شد.

پیدا کردن ایده ارزان قیمت برای تبلیغات کلیکی

حال به قسمت اطلاعات مربوط به وبسایت ها باز گردید و روی اطلاعات آن زوم کنید. مشاهده می کنید که داده ها در تب های مختلفی طبقه بندی شده اند. اگر به دنبال یک پیشنهاد خوب می گردید روی ستون historical cost per click کلیک کنید. حال داده ها بر اساس سایت هایی با بیشترین هزینه برای هر کلیک مرتب می شوند. اگر دوباره بر روی این ستون کلیک کنید این ترتیب معکوس می شود. این قسمت دقیقا جایی است که شما باید به دنبال یک ایده ارزان قیمت و بستن یک قرار داد برای موجودی خود باشید. البته اگر این سایت ها نرخ پرش بالایی داشته باشند، انتخاب های خوبی نیستند و شما باید قرار داد خود با آن ها را لغو کنید. اما در اکثر مواقع ایده های خوبی در اختیار شما قرار می دهد.

F:\work\7253\4\google-display-planner-video-keywords-youtube.jpg

پیدا کردن سایت های پر ترافیک برای تبلیغات کلیکی

اگر به دنبال سایت های مشهور و پر بازدید هستید، باید روی ستون cookies per week کلیک کنید. این ستون به شما سایت هایی که بیشترین ترافیک را برای کلمات کلیدی مورد نظر شما دارند نشان می دهد. برای شروع تعدادی از این سایت ها را به لیست یک کمپین جعلی اضافه کنید. دقت کنید که در این جا شما یک پیش بینی از داده ها را مشاهده می کنید که بر اساس سایت هایی که بر روی آن ها کلیک کرده اید تهیه شده است. به نظر می آید تنها راهی که گوگل برای پیشرفت کمپین پیشنهاد می دهد افزایش هزینه بر هر کلیک است. زیرا هر بار که روی اسلایدر به سمت راست حرکت کنید خواهید دید که با بیشتر شدن این هزینه کمپین نیز رو به پیشرفت می رود.

حتما مطالعه کنید
فهرست آموزش پیشرفته ادوردزگوگل

اما در زیر این قسمت اگر بر روی set bid and budget کلیک کنید یک پیش بینی اجرا برای کمپین خود مشاهده خواهید کرد و به کمک آن شما می توانید یک بودجه روزانه و بیشترین هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید را تعیین کنید. به پیشنهاد های مربوط به پیش بینی افزایش هزینه ها در این دقت نکنید. زیرا شما می توانید با اضافه کردن سایت های دیگر به لیست خود هزینه کمپین خود را کاهش دهید.

حال به Display Plannerباز گردید، در این جا دیتابیس های متفاوتی پیش روی شما قرار دارند و با کلیک بر روی آن ها در واقع همان صفحات قبلی با اطلاعات و تب های متفاوت برای شما باز می شود. بنابراین اگر شما روی get top placement ideas کلیک کنید و یک یا چند موضوع را انتخاب و ذخیره کنید. به صورت خودکار یک لیست از سایت هایی با بالاترین نرخ بازدید را مشاهده خواهید کرد. آشنا بودن با کارایی های ابزار Display Plannerدر گوگل ادوردز پیشرفته یک تحقیق بسیار ارزشمند برای اطلاعات مربوط به دیجیتال مارکتینگ شما محسوب می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا