مقالات تبلیغات آنلاین

ابزار برای راه اندازی کمپین های موفق | بهترین سبک های تبلیغات | کلمه کلیدی تبلیغات راز موفقیت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ابزار برای راه اندازی کمپین های موفق

ابزار برای راه اندازی کمپین های موفق چیست؟ کمپین تبلیغاتی چیست؟کمپین های تبلیغاتی به کسب و کارهایی که در زمینه های مختلف وجود دارند، کمک می کنند تا محصولات یا خدمات خود را به مشتریان معرفی نمایند تا به راحتی آن ها را به فروش برسانند.

به طور کلی برای رونق برند تجاری خود باید محصولات یا خدمات مربوطه را برای فروش به یک کمپین تبلیغاتی موفق معرفی نمایید تا از این طریق بتوانید به راحتی این خدمات را به دیگران معرفی کنید.

شاید بتوان گفت که یک کلمه کلیدی موفق در تبلیغات گوگل بتواند راز موفقیت چند ساله را طی کند و تاثیری که این کلمه کلیدی بر روی مخاطب می گذارد از صد سال کار کردن سودآوری بیشتری داشته باشد. پس در انتخاب کلمات تاثیر گذار در تبلیغات تامل بیشتری باید داشت.

ابزار برای راه اندازی کمپین های موفق

ابزار کمپین تبلیغاتی موفق

یک) تبلیغات : به جرعت می توان گفت، مهم ترین رکن در یک کمپین بازاریابی آنلاین تبلیغات است. کسب و کارها می توانند براساس میزان بودجه ای که برای تبلیغات اختصاص داده اند، از طریق شبکه های تلویزیونی، روزنامه ها ، پخش بروشور ، صفحات اینستا گرامی پرطرفدار و … به تبلیغات بپردازند.

حتما مطالعه کنید
چشم انداز بازاریابی دیجیتال | بهترین تکنیک های موفق در بازاریابی دیجیتال | ادوردز 20

دو) فروش ویژه : مانور فروش در یک کمپین تبلیغاتی از جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان برخوردار است. روش هایی مانند: کدهای تخفیف به مناسبت عید نوروز، قرعه کشی برای عضویت در باشگاه مشتریان و… به ایجاد یک کمپین موفق کمک شایانی می کند.

سه) کارمندان ماهر: برای تشکیل یک کمپین تبلیغاتی موفق نیاز به وجود کارمندانی هست که آموزش های لازم را دیده باشند و در زمینه ی کاری خود تخصص و مهارت کافی را کسب نموده باشند. همچنین داشتن روحیه ی کار تیمی برای افرادی که در کمپین های تبلیغاتی فعالیت میکنند از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابزار برای راه اندازی کمپین های موفق

چند نمونه کمپین تبلیغاتی موفق درایران

چندین نمونه کمیپن موفق تبلیغاتی در دنیا وجود دارد که ما در این مقاله به چند مورد از آن می پردازیم:

یک) کمپین تبلیغاتی شهر فرش:

یکی از کمپین‌های تبلیغاتی موفق در ایران شهر فرش می باشد که توانسته جایگاه مناسبی را در ذهن من مردم ایجاد کند و آن‌ها را ترغیب به خرید نماید. فروش ویژه تابستانه و برگ ریزان از موفق ترین کمپین های شهر فرش محسوب می شوند ، همچنین حضور پژمان جمشیدی بازیگر و فوتبالیست سرشناس در تبلیغات این مجموعه باعث استقبال از این کمپین های تبلیغاتی شده است .

دو)کمپین تبلیغاتی دیجی کالا:

دیجی کالا یکی از موفق ترین کسب و کار های آنلاین در ایران است به جرعت می توان گفت: تمام ایرانی هایی که با اینترنت سر و کار دارند با آن آشنا هستند، البته باید گفت که کمیپن های تبلیغاتی دیجی کالا به صورت کلی و کوتاه مدت (روزانه ) برگزار می شوند. مانند: « جمعه به خرید» و «یلدای شگفت انگیز» قطعا این کمپین های تبلیغاتی نقش به سزایی درافزایش در آمد دیجی کالا داشته اند.

سه) کمپین تبلیغاتی بانک آینده:

بانک آینده با همکاری آژانس های معتبر کشور توانسته است کمپین های تبلیغاتی موفقی را با موضوعات مختلف اجتماعی برگزار کند، از معروف ترین کمیپن های تبلیغاتی این بانک می شود به « آینده فکر کن» که در این استراژی اشخاص آینده ای برای خودشان تصور می کنند و « پر از زندگی »که با هدف افزایش امید در اطرافیان و مثبت اندیشی برگزار شده است. بانک آینده با استفاده ازکمپین های تبلیغاتی و خدمات دهی نوین توانسته خود را از دیگر رقیبان بانکی جلو بیاندازد.

حتما مطالعه کنید
معیارهای بازاریابی معنی دار ویدیو 45#

ابزار برای راه اندازی کمپین های موفق

چگونه یک کمپین موفق تبلیغاتی داشته باشیم

یک) خلاقیت را فراوش نکنید .

یکی از مواردی که در کمپین های تبلیغاتی باید به آن توجه داشت، بحث خلاقیت می باشد. کسی که بتواند بهترین خلاقیت را در این کمپین ها ایجاد کند شانس موفقیت بیشتری را خواهد داشت. کسانی که به شکل تیمی در این کمپین ها با یکدیگر همکاری می کنند، باید اتاقی را به عنوان اتاق فکر در نظر بگیرند و در آن جه ایده های خود را با دیگر اعضای گروه به اشتراک بگذارند تا در نهایت بتوانند بهترین ایده را خلق نمایند.

دو) تمرکز خود را روی بازاریابی دیجیتال و سنتی قرار دهید .

تلاش کنید که روش های تبلیغاتی دیجیتال و سنتی را با یکدیگر ادغام کنید. برای مثال:اگر کمپین تان را در اینستاگرام تبلیغ میکنید، پخش یروشور را فراموش نکنید چون مخاطبان شما طیف گسترده ای با سلیقه های گوناگون هستند.

سه) کمپین تبلیغاتی بدون محتوا مثل زنبور بدون عسل است .

یکی از مهم ترین مواردی که در این کمپین ها باید رعایت شود، تولید محتوا می باشد؛ چراکه تاثیر فوق العاده ای بر روی موفق شدن کمپین های تبلیغاتی دارد. یک محتوای خوب باید تاثیرگذار، جذاب و قابل فهم باشد؛ به گونه ای که مخاطب تمایل بیشتری به خواندن مطالب شما پیدا کند. محتوا می تواند به صورت عکس، متن، کلیپ و … باشد که در نهایت همه ی این ها برای جذب مخاطب ایجاد می شوند.

ابزار برای راه اندازی کمپین های موفق

۳نمونه از کمپین های تبلیغاتی موفق در جهان

شرکت وندیز: با تبلیغ جمله ی گوشتش کو؟!

جالب است که بدانید هدف اصلی شرکت انگلیسی وندیز از این کمپین تبلیغاتی این بود که نشان دهد٬ رقبایشان از میزان گوشت کمتری در ساندویج ها استفاده می کنند. این شرکت در استفاده ی بیش از حد از این کمپین تبلیغاتی یعنی گوشتش کو خودداری کرد و تنها یک سال از این شعار تبلیغاتی برای بازاریابی خود استفاده کردند.

حتما مطالعه کنید
چگونه سئو کار می کند | بهترین راهکار برای بهینه سازی سایت | محتوا و بکلینگ سازی

گروه فرآوری شیرکالیفرنیا: با تبلیغ جمله ی شیرداری ؟

گروه فرآوری شیر کالیفرنیا با راه اندازی کمپین تبلیغاتی «شیر داری؟» توانستند تنها در یک سال فروش شیر خود را تا 7 درصد افزایش دهند. هدف این کمپین تبلیغاتی برای بازاریابی محصولش ترغیب مشتریان برای استفاده ی بیشتر از شیر بوده که توانسته در این نوع بازاریابی سربلند بیرون بیاید. .کمپین تبلیغاتی موفق « شیر داری؟» طی مدت زمان کوتاهی از مرزهای کالیفرنیا هم عبور کرد و جهانی شد.

نایکی : فقط انجامش بده !

برند نایکی در دهه ی ۱۹۸۰ میلادی کمپین تبلیغاتی « فقط انجامش بده » را ایجاد کرد. جالب است که بدانید قبل از برگزاری این کمپین تبلیغاتی محصولات برند نایکی تنها برای دوندگان ماراتن تولید می شد، درست زمانی که موج تناسب اندام در جهان راه افتاده بود، کارشناس فروش نایکی از فرصت، بهترین استفاده ی ممکن را کرد . هم اکنون برند نایک یکی از معروف ترین ها در جهان می باشد.

ابزار برای راه اندازی کمپین های موفق

مراحل اجرا یک کمیپن تبلیغاتی موفق

یک ) خودتان را بررسی کنید.

دو ) مخاطبان و بازار هدف خود را بشناسید.

سه ) بودجه ی تبلیغات و بازاریابی خود را مشخص نمایید.

چهار ) ابزارهایی مناسب و قوی را برای تبلیغات انتخاب نمایید.

پنج ) به زمان بندی تبلیغات خود توجه داشته باشید.

شش ) بهتر است معیارهای موفقیت خود را قبل از هرچیزی تعیین نمایید.

هفت ) اجرای و پیاده سازی کمپین.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا