مقالات تبلیغات آنلاین

چگونه سئو کار می کند | بهترین راهکار برای بهینه سازی سایت | محتوا و بکلینگ سازی

چگونه SEO کار می کند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سئو چگونه کار می کند

چگونه SEO کار می کند؟ شاید تاکنون برای شما هم این سوال پیش آمده است که سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟ به طور کلی سئو فرآیندی است که سایت شما را بهینه می‌کند و باعث دیده شدن سایت شما توسط مخاطبان واقعی می شود.

منظور از مخاطبان واقعی کسانی هستند که از طریق سرچ در موتورهای جستجو گوگل از سایت شما بازدید می‌کنند. باید این را بدانید که وب سایت شما بدون سئو هیچگاه توسط کاربران دیده نخواهد شد.

شاید سئو را بتوان یکی از بهترین روش های سرچ طبیعی در گوگل دانست و از آن ابزاری همیشگی برای دیده شدن در صدر گوگل مورد استفاده قرار داد.

چگونه SEO کار می کند

سئو چیست؟

سئو به طور کلی درباره چیزهایی است که افراد در موتورهای جستجو در پی آن هستند. مثلا پاسخ های سوالشان، کلمات کلیدی و همینطور محتوایی که زمان خود را برای آن صرف می کنند.

با استفاده از بهینه سازی متن ها، لینک ها، عنوان صفحه ها و دیگر عناصر حاضر در صفحه باعث ارتقاء کسب و کار یا بالابردن بازخورد سایتتان می شود. شما از طریق سئوی محتوا می توانید باعث رشد سایتتان شوید، در نتیجه سئو کردن یکی از اولین گام ها برای موفقیت سایتتان به شما می رود.

چگونه SEO کار می کند

اهداف سئو برای دیده شدن بهتر سایت ها

این اهداف منافع دو سویه دارد که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بسیار مناسب می باشد. هدف سئو کمک به وب سایت ها در به دست آوردن جایگاه بالا است و این باعث می شود که هنگام جستجوی طبیعی، کاربر، بیشترین نتایج مرتبط با آن موضوع مورد نظر را پیدا کند. به همین علت موتور جستجو قابل اعتماد تر می شود، چراکه الگوریتم‌های آن بهترین صفحات مرتبط را به کاربران نشان می دهد.

حتما مطالعه کنید
معیارهای بازاریابی معنی دار ویدیو 45#

به طور کلی اهداف سئو را می توان در شش مورد خلاصه کرد

  1. بازدید وبسایت بالا می برد و بر عکس، رعایت نکردن این نکات باعث پایین آمدن بازدید سایت می شود.
  2. سئو خوب سایت، باعث ایجاد برند می‌شود.
  3. یکی از ابزار های مهم تبلیغات است.
  4. ترافیک سایت را افزایش می دهد.
  5. باعث می شود که هنگام جستجو، سایت در رتبه های بالا قرار بگیرد.
  6. اگر کار سایت فروش محصولات باشد، فروش افزایش می یابد.

چگونه SEO کار می کند

نقش سئو در بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ

سئو در بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ نقش بسزایی را دارد. این روز ها صاحبان مشاغل مختلف کوچک و بزرگ، از مشاغل خانگی گرفته تا شرکت‌ها به دنبال ارتقاء کسب و کار خود از طریق بازاریابی آنلاین و یا دیجیتال مارکتینگ هستند.

همانطور که گفتیم سئو، نقش پررنگی در دیده شدن سایت توسط افراد حقیقی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های دیجیتال مارکتینگ، ساخت سایت مرتبط با کسب و کار مورد نظر و بهینه سازی آن است. این موتورهای جستجو هستند که تعیین می کنند سایت شما در چه رده ای قرار بگیرد. هرچه بهینه سازی سایت رعایت شود و اصولی تر باشد، میزان دیده شدن سایت توسط کاربران بیشتر است و در نتیجه فروش یا ارتقاء کسب و کار شما افزایش می یابد.

سئو چگونه عمل می کند؟

سئو به طور کلی به ایجاد تغییراتی در محتوا می گویند که برای موتورهای جستجو جذابیت بیشتری داشته باشد. موتورهای جستجو سعی دارند بهترین و با کیفیت ترین محتوا و همچنین مرتبط ترین چیزی را به کاربر ارائه دهند که به موضوع سرچ آن فرد نزدیک تر باشد.

فرض کنیم که شما مقاله ای در مورد کاشتن آلوئه ورا می نویسید، برای اینکه مطالب شما به افراد بیشتری نمایش داده شود، باید تلاش کنید که صفحه وب سایت خودتان را برای کسانی که عبارت “نحوه کاشت الوئه ورا را سرچ” می کنند بهینه کنید و در رتبه بالای موتور جستجو قرار بگیرید.

حتما مطالعه کنید
برای بازاریابی خوب نیازمند یک نام دامنه خوب هستیم | نام دامنه سایت چی خوبه | ادوردز20

چند تکنیک کاربردی برای بهبود هرچه بهتر سئو سایت

  1. بهینه سازی سایت: افزایش سئو برای سایت نیاز به استراتژی و زمان دارد پس با صبوری و تعیین کردن یک هدف به ارتقاء سایتتون دستیابی پیدا کنید
  2. ساختار سایت: هرچه ساختار سایت ساده تر و استفاده از آن راحت تر باشند ، کاربران بیشتری را به خود جذب می کند.
  3. کلمات کلیدی :کلمات کلیدی اصلی و ثانویه باید با دقت بر روی محتوا و ترافیک سایت انتخاب شود.
  4. درک و تحلیل وب سایت : تجزیه و تحلیل آماری باعث درک بهتر وب سایت، مطالب پربازدید و واکنشهای بازدیدکنندگان می‌شود که به استراتژی قواعد سئو کمک میکند.
  5. ساختار لینک ها :لینک های ورودی، به افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کند و همین باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود.
  6. محتوا: به روز رسانی محتوا که شامل ویژگی های سئو می شود.

همچنین می توانید به سایت هایی که در بالای نتایج جستجو قرار گرفته‌اند سر بزنید و ببینید که آنها چه چیزهایی را به کاربرانشان ارائه داده اند. سپس با وب سایت خود مقایسه کنید و به این فکر کنید که چطور محتوایی ارزشمند تر از آنها در سایت خود قرار دهید.

سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

سئو داخلی : به صورت خلاصه، تمام فرآیندهای بهینه سازی سایت است که داخل خود وبسایت انجام می‌شود. برای مثال: عکس ها، ویدیو ها، فایل های صوتی.

سئوخارجی : شامل تمام فرآیندهای بهینه سازی خارج از سایت است که وابسته به داخل سایت نیست. مثال: خرید بک لینک

جمع بندی نهایی

امروزه در دنیای مجازی ایجاد یک سایت موفق و یا ارتقاء کسب و کار، نیاز به روش های نوین و خلاقانه دارد. یکی از این روشها که می توان گفت جزو مهمترین روش هاست، سئو مناسب سایت است. بهترین محصولات یا محتوا بدون سئو مناسب عملاً هیچ بازخوردی ندارد و با شکست مواجه می شوند. مطالعات نشان داده که اگر سایت شما در ابتدای نتایج جستجو نباشد؛

حتما مطالعه کنید
انتخاب طراحی وب پاسخگو | طراحی وب رسپانسیو | بهینه سازی سایت با واکنشگرایی صفحات

در نتیجه هیچ وقت مشتری های آنلاین نخواهید داشت. اگر همیشه برایتان سوال بوده که چطور رقبایتان در بالای نتایج جستجو هستند باید بگوییم که علت آن تکنیک خاصی در بازاریابی آنلاین به نام سئو است.

این تکنیک کمک می کند که هنگام سرچ یک کلمه ی کلیدی، وب سایت شما در بالای نتایج جستجو قرار بگیرد. در دنیای رقابتی امروز بایستی از تکنیکهای سئو استفاده کنید تا در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید پس همین الان با سئو سایت آشنا شوید و کسب و کار خود را آغاز و یا ارتقاء دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا