مقالات تبلیغات آنلاین

برنامه های موبایل | نقش برنامه های موبایل در بازاریابی اینترنتی| تاثیر موبایل | ادوردز20

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برنامه های موبایل

برنامه‌ های موبایل یا برنامه اندروید و یا ios از جمله برنامه‌هایی هستند که امروزه زیاد بر سر زبان‌ها چرخیده می‌شوند که کاربردهای بسیاری هم دارا می‌باشند. علت محبوبیت موبایل‌ها بخاطر استفاده از اپلیکیشین‌های موبایلی است که هر روز پیشرفته تر و توسعه یافته تر می‌شوند.

نرم افزار موبایل با توجه به سیستم عامل موبایل‌ها طراحی می شوند. از زمانی که برنامه ها وارد بازار شده‌اند می‌توان در همه‌ی زمینه‌هایی چون شبکه مجازی، اخبار، بازی، سرگرمی و غیره دست پیدا کرد. امروزه برای هر چیزی یک اپلیکیشن وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی کارهای خود را انجام دهید.

برنانه های موبایل می تواند تاثیر چشمگیری در بازاریابی اینترنتی داشته باشد و به ما در این زمینه می تواند کمک بزرگی نماید. شاید بتوان گفت عضویت در بعضی از شبکه های اجتماعی از طریق موبایل شخصی و تبلیغ در این شبکه ها یکی از راه های افزایش فروش ما باشد.

برنامه های موبایل

برنامه موبایل چیست؟

شما برنامه های مختلفی در گوشی همراه خود دارید که به صورت روزمره از آنها استفاده می‌کنید و از خدمات آن‌ها بهره‌مند می‌شوید که به این برنامه های موجود در موبایل شما اپلیکیشن نیز گفته می‌شود. اپلیکیشن موبایل به معنی کارافزار کاربردی است که بیشتر به عنوان نرم افزار در بین عموم جا افتاده است.

برنامه های موبایل عبارت‌اند از نرم افزارهایی که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه شما دارند، که به طور مستقیم درخواست‌های شما را انجام می‌دهند. اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های موبایل با استفاده از اینترنت یا فروشگاه اینترنتی به راحتی قابل دسترس عموم قرار می‌گیرند.

برنامه های موبایل

برنامه های موبایل ios

آیفون محبوب‌ترین گوشی هوشمند در سطح جهان بوده که رده‌ی اول را به خود اختصاص داده است. IOS اولین نسل سیستم عامل‌ اپل برای دستگاه‌های موبایل و تبلت‌ها می‌باشد که توسط شرکت اپل در سال ۲۰۰۷ به همگان معرفی شده است و تا پیش از سال ۲۰۱۰ به نام iPhone OS شناخته می‌شد. اپلیکیشن‌های موبایل ios در طراحی خود از چهار لایه استفاده می‌کنند که این لایه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لایه رسانه ها Media Layer
  • لایه هسته خدمات Core Services
  • لایه هسته سیستم عامل Core OS
  • لایه لمسی Cocoa Touch
حتما مطالعه کنید
ایجاد طرح بازاریابی ایمیل | چطور یک ایمیل مارکتینگ موفق ایجاد کنیم | ادوردز 20

برنامه های موبایل

یکی از موفقیت‌های اپل در ساخت این سیستم عامل، راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن یا همان App Store است که تا سال 2012 بیش از 550 هزار نرم افزار کاربردی در فروشگاه اپل وجود داشته که جمعا بیش از 25 بیلیون بار دانلود شده اند و توسط افراد مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

اپلیکیشن های ios تفاوت بسیاری با اندروید دارند که برخی از این تفاوت‌ها مختص گوشی‌های آیفون می‌باشند که تنها بر روی آن کارایی خواهد داشت. آیفون دارای برنامه‌هایی است که ما در این‌جا به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم:

یک) bitmoji: این برنامه فوق‌العاده سرگرم کننده است و برای مخاطبانش جذابیت فراوانی را به همراه دارد. این برنامه ویژگی‌های انتخابی متفاوتی را همراه با سفارشی سازی در اختیار کاربران می‌گذارد. با استفاده از این برنامه موبایل شما می‌توانید ایموجی‌های مورد علاقه‌ی خود را بسازید.

دو) برنامه‌ی any do: نوعی برنامه‌ی یادداشت برداری است که تاکنون بیشتر از 20 میلیون دفعه دانلود شده است. برای ورود به این برنامه ابتدا ایمیل شخصی خود را وارد می‌کنید و سپس یادداشت‌های خودتان را درون گوشی همراهتان یا لپ‌تاپتان هماهنگ سازی می‌کنید.

از ویژگی‌های این برنامه موبایل می‌توان به رابط کاربری ساده، اشتراک‌گذاری فایل‌ها و برنامه‌ریزی روزانه اشاره نمود.

برنامه های موبایل

برنامه های موبایل اندروید

برنامه‌های موبایل اندروید ابزاری هستند که توسط آن‌ها، افراد می توانند فعالیت‌های مورد نیاز خود را بسته به کاربردهای اپلیکیشن مورد نیاز خود انجام بدهند.

برای دانلود نرم‌افزار موبایل اندروید شما باید آن را از فروشگاه‌ها و اینترنت دریافت کنید، توجه داشته باشید که برنامه‌ها بستگی دارند که اندروید گوشی شما چند باشد، هرچه اندروید موبایل شخص بالاتر باشد برنامه های کاربردی بیشتری بر روی آن نصب و قابل اجرا خواهد بود.

شما می توانید از طریق فروشگاه نرم‌افزار اندروید، گوگل یا اصطلاحا Play Store اقدام به دانلود این نرم‌افزارها نمایید. این اپلیکیشن‌های اندروید ممکن است بسته به نظر سازنده‌ی آن به صورت رایگان و یا به صورت پولی ارائه شوند.

حتما مطالعه کنید
تعریف شاخص های عملکرد کلیدی شما 22#

یکی دیگر از مکان هایی که شما می‌توانید اقدام به دانلود برنامه های اندروید کنید برنامه بازار است که این اپلیکیشن ایرانی است و از زبان ایرانی پشتیبانی می‌کند.از آنجا که در Play Store ممکن است همه ابزارهای ایرانی و فارسی موجود نباشند شما می‌توانید از طریق این نرم افزار به دانلود اپلیکیشن های اندروید مختلف و متفاوت در هر زمینه‌ای که نیاز دارید بپردازید.

هم‌اکنون اگر سری به گوگل پلی استور یا بازار بزنید، متوجه سیر عظیم و متنوعی از اپلیکیشن‌هایی که برای اندروید ارائه شده‌اند خواهید شد؛ اما در بین تمام برنامه‌های اندروید یک دسته از این برنامه‌ها نسبت به سایر دسته‌بندی‌ها دارای محبوبیت بیشتری می‌باشند که این دسته مربوط به برنامه‌هایی می‌شود که عملکردی کاربردی دارند و اصطلاحا به آن‌ها Utility Apps گفته می‌شود.

برنامه های موبایل

کاربردی‌ترین برنامه‌های موبایل

نرم افزار آفیس که شامل پاورپوینت، اکسل و غیره می شود یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارهای گوشی برای بسیاری از اشخاص است که از این برنامه ها بسیار استفاده می‌کنند. انواع بازی ها، مانند بازی معروف کلش آف کلنز و غیره که برای هر دو سیستم عامل موبایل یعنی هم اندروید و هم ios قابل دانلود می باشند.

لازم است بدانید برای ورود به اپ استور نیاز به اپل آیدی دارید که اجازه دانلود به شما داده شود. اپل آیدی را می‌توانید خودتان درست کنید و یا از فروشگاهی که گوشی موبایل خود را خریداری کرده‌اید، بخواهید تا برای شما اپل آیدی را ایجاد نماید.

Geck شرکت بیمه خودرو، یک نمونه‌ی عالی از این طرح را به نمایش گذاشته است. آنها یک برنامه کاربردی دارند که به شما اجازه می دهند تا حساب خود را مدیریت کنید، بلیت خود را پرداخت کنید، کارت شناسایی خود را نمایش دهید؛ اما شما باید برنامه‌های تلفن همراه خود را به سطح جدید و بالایی بروزرسانی و یا ارتقا دهید.

برنامه های موبایل

سخن پایانی

اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های موبایل، کاربردهای زیادی در زندگی روزمره ما دارند و می‌توانند بسیاری از کارهای مارا آسان و ساده‌تر کنند. همچنین این اپلیکیشن‌ها باعث سرگرمی و تفریح  و فروش اینترنتی  و افزوده شدن اطلاعات عمومی نیز می‌شوند.

حتما مطالعه کنید
ساخت سرویس یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی | بهترین روش ساخت برنامه تبلیغی در رسانه های اجتماعی

به طور کلی می‌توان گفت این برنامه‌ها در همه‌ی زمینه‌ها طراحی شده‌اند و می‌توان آنها را با توجه به سیستم عامل گوشی، از فروشگاه‌های اینترنتی دریافت کرد. نرم افزارها و اپلیکیشن‌های موبایل‌های اندرویدی را می‌توانید از گوگل پلی و یا بازار دانلود کنید و در گوشی‌های آیفون که سیستم عامل IOS را دارند، برای دانلود اپلیکیشن و نرم افزار باید به اپ استور و یا سیبچه مراجعه کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا