مقآلات آموزشی گوگل ادز پیشرفته

آموزش اتوماسیون در ادوردز گوگل به وسیله اسکریپت ها

زمان مطالعه: 4 دقیقه

F:\mohsen\New folder (10)\zksy6k3qaavm.jpeg

آموزش اتوماسیون در گوگل ادوردز

در جوامع امروزی که تجارت الکترونیک و تبلیغات از ملزومات هر کسب و کاری شده است. استفاده از اتوماسیون در گوگل ادوردز و کاهش دخالت کاربر هم نقش مهم و حیاتی را ایفا می کند. چرا که صرف نکردن زمان برای تبلیغات می تواند یک قدم شما را از سایر رقبا در تجارت جلو بیاندازد. به طوریکه در بعضی از تبلیغات کاربر احتیاج دارد که تبلیغات مربوط به او در یک زمان خاص به معرض نمایش در صفحه اول گوگل در بیاید و این روند در یک بازه ی زمانی خاص تکرار شود. به طور مثال شما قصد خرید و فروش چتر را دارید و فقط می خواهید که تبلیغات شما زمانی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد که آب و هوا، بارانی و ابری است. این کار را امروزه توسط اسکریپت ها در گوگل ادوردز انجام می دهند. که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

ابتدا لازم است برای آشنایی بیشتر با اتوماسیون در  تبلیغات گوگل ادوردز به وسلیه اسکریپت ها، با خود اسکریپت آشنا شویم.

اسکریپت چیست و چگونه به ما در اتوماسیون گوگل ادوردز می تواند کمک کند؟

اسکریپت در واقع به دو معنای مجزا از هم استفاده می شود. یکی معنایی در دنیای وب و دیگری که به صورت عمومی است. اسکریپت در دنیای وب در واقع یک نرم افزار تحت وب است که می تواند بر روی هاست شما نصب شده و کاربری های خاصی را برای شما فعال کند. این اسکریپت ها با استفاده از نرم افزار هایی مانند php وpython توسعه پیدا می کنند و ممکن است که رمز نگاری شده باشند. در مواردی که این اسکریپت ها open source و یا رمز نگاری نشده باشند، کاربر می تواند تغییراتی را در کد های نوشته شده ایجاد کند و به وسیله این تغییرات اسکریپت مورد نظر خود را ایجاد کند.

حتما مطالعه کنید
دوره ی آموزشی ادوردز گوگل پیشرفته برای چه کسانی مفید است؟

اما دسته دیگری از اسکریپت ها وجود دارند که به طور عمومی استفاده می شوند این اسکریپت ها با زبان برنامه نویسی هایی مانند ,VBscript , javascript ,LUA tcl و perl قابل ایجاد شدن هستند . این زبان های برنامه نویسی بیشتر برای تغییراتی به وجود می آیند که به طور پیوسته و در یک سیکل باید ایجاد شوند، کاربرد دارند و یا اینکه کاربران بخواهند سیستم پارامتری را به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر انجام دهد که به اصطلاح می توان گفت که این کدنویسی ها وظیفه ی اتوماسیون کردن پارامتر های مورد ما را هم می توانند به عهده بگیرند.

آموزش اتوماسیون درگوگل ادوردز به وسیله ی اسکریپت ها

همانطور که می دانید در گوگل ادوردز استفاده از اسکریپت ها به طور کلی راهی برای کنترل برنامه های adwords از طریق زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ساده به شمار می آید.

این اسکریپت ها این توانایی را دارند که به شما کمک کنند تا برخی از تبلیغات و یا فعالیت هایی را که با اطلاعات و داده های خارجی در ارتباط هستند مانند اطلاعات هواشناسی را به صورت اتوماسیون و خودکار در بیاورید. در بخش google developer شما می توانید یک فهرست طولانی از نمونه کد هایی را ببینید که می توان ازآن ها برای به بدست آوردن نتیجه های مختلف از آن ها استفاده کرد. به عنوان مثال در بخش تبلیغات من بر روی آگهی ها می توانم کلیک کنم تا شما یک نمونه کد جاوا اسکریپت که برای ایجاد یک سفارش و گسترش دادن متن است، را مشاهده کنید. در اینجا من می خواهم فقط این مورد را انتخاب کرده و کپی کنم. پس از کپی کردن این کدها به گوگل ادوردز خواهیم رفت تا نحوه ی اجرای این دستور را در این بخش، مشاهده کنیم .
برای ایجاد یک اسکریپت و یا حتی برای اضافه کردن یک اسکریپت آماده که برای آسان کردن مدیریت و همچنین بهینه سازی اکانت به وجود آمده اند، که به وسیله ی یک توسعه دهنده از قبل ایجاد شده است‌. کافی است در قسمت بالا و در سمت راست بر روی آیکونی که شامل سه نقطه است کلیک کرده و صفحه را باز کنید و مانند ما در قسمت bulk actions بررویscript کلیک کنید. در این صورت شما می توانید به راحتی اسکریپت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حتما مطالعه کنید
راهنمای تهیه و ویرایش گزارش در ادوردز گوگل پیشرفته

F:\mohsen\New folder (10)\scripts-add.png

اکنون در این صفحه کافی است که فقط بر روی علامت مثبت آبی رنگ در بالای صفحه کلیک کنید تا صفحه آن باز شود حالا Ed را ایجاد کنید که در آن توسعه دهندگان کد مورد نظر را از داخل گوگل ادوردز می نویسند.

در اینجا از شما می خواهد که اجازه دسترسی لازم برای اجرای اسکریپت را با نام کاربری گوگل خود صادر کنید. شما می توانید با کلیک بر رویAUTHORIZE در قسمت نوار زرد رنگ این اجازه را صادر کنید. در ادامه ما باید یک نام برای اسکریپت خود انتخاب کنیم. پس از انتخاب نام، ما اسکریپتی را که از قبل آن را کپی کرده ایم را در اینجا قرار می دهیم.

اگر به سمت راست و در قسمت پایین نگاه کنید یک دکمه برای پیش نمایش اطلاعات که تحت عنوان Preview است، وجود دارد، در صورتی که بر روی آن کلیک کنید اسکریپت مورد نظر را که کپی کرده اید را اجرا می کند بدون آنکه تغییری برای حساب شما بوجود بیاید این دکمه فقط برای آن است که شما بتوانید از عملکرد درست اسکریپت خود مطمئن شوید. برای آن که اسکریپت مورد نظر خود را به طور کامل اجرا کنید به طوریکه تغییراتی در حسابتان بوجود آید کافی است بر روی دکمه ی run کلیک کنید تا کد دستوری ایجاد شود و حساب کاربری شما تغییر کند. در آینده و در همین دوره ما نمونه های بیشتری از اسکریپت های مختلف را در adwordsبه شما نشان خواهیم داد و نحوه کار کردن و استفاده از آن ها را بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر زمان مناسبی برای شروع صحبت با توسع دهنده می باشد که برای بدست آوردن اطمینان بیشتر به جهت استفاده از این امکان و ویژگی پیشرفته، بسیار لازم و حیاتی خواهد بود.

با توجه به آموزش ها و صحبت های بالا، اتوماسیون در گوگل ادوردز به کمک اسکریپت ها، باعث می شود که تبلیغات شما با برنامه ریزی و هدف گذاری در فضای اینترنتی منتشر شود. که در این صورت می توانید بازار تجارتی خود را به وسیله این تبلیغات به دست بگیرید و به کسب درآمد بیشتر بپردازید و به این وسیله می توانید به راحتی گوگل ادوردز خود را مدیریت کنید.

حتما مطالعه کنید
آموزش بازاریابی موبایلی بر اساس موقعیت مکانی در ادوردز گوگل پیشرفته | ادوردز 20

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا