مقالات تبلیغات آنلاین

اندازه گیری موفقیت ایمیل مارکتینگ | راه اندازی ایمیل مارکتینگ موفق | راز ایمیل مارکتینگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اندازه گیری موفقیت ایمیل مارکتینگ

اندازه گیری موفقیت ایمیل مارکتینگ .بازاریابی ایمیل یکی از ابزارهای قدرتمند در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ می باشد که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. البته این ابزار در دنیای امروز به شکلی کامل تر به روز رسانی شده و قابلیت های خوبی را در اختیار افراد می گذارد تا بتوانند کسب و کار خود را به همگان معرفی کنند.

ما در این مقاله سعی داریم تا مطالب مفیدی را در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ایمیل مارکتینگ در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

اندازه گیری موفقیت ایمیل مارکتینگ

نکات کلیدی در مورد بازاریابی ایمیل مارکتینگ

یک) شما می توانید با کمک این ابزار فروش جدید داشته باشید و درآمد از دست رفته ی خود را پس بگیرید.

دو) بهتر است بانک ایمیلی خود را بسازید و حدالامکان آن را خریداری ننمایید.

سه) محصولات را از فروشگاهی مانند GetResponse اضافه کنید و بازاریابی آنلاین داشته باشید.

چهار) با بازاریابی ایمیل سبد خرید رها شده ی مشتریان را جلب کنید.

پنج) محصولات مرتبط را به صورت خودکار توصیه کنید.

سه معیار اصلی بازاریابی ایمیل

1. نرخ تحویل

این معیار اصلی ترین نقطه ی شروع تبلیغات ایمیل مارکتینگ شما است و یک معیار عالی برای نظارت بر قدرت لیست ایمیل شما محسوب می شود. نرخ تحویل بالا به این معنی است که شما به مخاطبان مورد نظر خود رسیده اید. نرخ تحویل پایین به این معنی است که شما باید در تهیه یک لیست اشتراک سالم کار کنید.

نکته: یک راه آسان برای افزایش اندازه لیست های خود این است که ثبت نام ایمیل خود را در صفحه اول وب سایتتان قرار دهید. اگر می خواهید سلامت آن را بهبود ببخشید، انتخاب مضاعف را انجام دهید .

حتما مطالعه کنید
شروع کار با بازاریابی ویدئویی 42#

2. نرخ باز

هنگامی که ایمیل شما به صندوق ورودی مشتریان تان رسید، چالش بعدی این است که ایمیل را خوانده شود، بنابراین موضوع شما بیشترین تأثیر را در کمپین تبلیغاتی شما خواهد داشت و این چیزی است که باعث می شود کاربر روی “باز کردن” ایمیلتان کلیک کند.

موضوع شما باید به گونه ای باشد که توجه خواننده را به خود جلب کند و مربوط به کاربر باشد تا آن چه خواننده هنگام خواندن کل ایمیل انتظار دارد را توصیف نماید.

نکته: تحقیقات انجام شده توسط ایمپلیکس نشان داده که احتمال خواندن سطرهای موضوعی با بیش از 25 کاراکتر بیشتر از موضوعات با کمتر از 25 کاراکتر است.

اندازه گیری موفقیت ایمیل مارکتینگ

3- نرخ ها را کلیک کنید

اکنون که کاربر شما ایمیل را دریافت کرده و آن را باز می کند، زمان اقدام فرا رسیده است. هرچقدر محتوای شما مرتبط تر با کسب و کار و خدمات طرف مقابل باشد

در نتیجه میزان کلیک بر روی آن بیشتر خواهد بود. از طرفی اگر رویکرد کمپین بازاریابی ایمیل شما ارسال یک ایمیل به همه مشترکان باشد، نرخ کلیک شما ضعیف خواهد بود.

اندازه گیری، ارزیابی و تجزیه و تحلیل باید از همان ابتدا در یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ وجود داشته باشد. در هر مرحله، بازاریابان باید به فکر اندازه گیری و تحیل ایمیل ها باشند.

خیلی ها با راه اندازی ایمیل مارکتینگ خود توانسته اند تا 30 درصد فروش خود را بالاتر ببرند و این یعنی می تواند درآمد شما را تا سی درصد افزایش دهد.

اولین گام در این تحلیل و اندازه گیری چیست؟

اینکه یاد بگیرید کدام معیارها به عنوان شاخص های اصلی عملکرد، بیشترین کاربرد را خواهند داشت و یا چگونه می توان از بین اندازه گیری ها بهترین دیدگاه ها و عملکردهای مداوم را ارزیابی کرد.

نکته: برای دستیابی به نرخ کلیک بالا، لیست های خود را بر اساس موضوعات مورد علاقه تقسیم بندی کنید. این موضوع ممکن است منجر به ارسال کمپین های ایمیل مارکتینگ بیشتری در ماه شود، ولی باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت شما بیایند. 

حتما مطالعه کنید
بازاریابی با توییتر ابزاری قدرتمند برای بیزنس‌ها| توییتر ابزاری مهم تبلیغات | ادوردز20

اندازه گیری موفقیت ایمیل مارکتینگ

4-‌‌مشخص بودن اهداف

اهداف خود را مشخص کنید، یعنی ارزیابی عملکرد باید با اهداف کمپین تبلیغاتیتان مرتبط باشد. در مراحل اولیه راهبردی، تعیین اهداف مشخص، بسیار مهم است. 

هنگام تعریف این موارد، خوب فکر کنید که چقدر قابل اندازه گیری هستند و چگونه می توان آن ها را اندازه گیری و تحلیل نمود.

چگونه موفقیت خود را در بازاریابی ایمیل اندازه گیری کنیم

عملکرد خود را پیگیری کنید و با هر کمپین تبلیغاتی و فضای بازاریابی ایمیل پیشرفت نمایید.

  1. ردیابی و ارزیابی عملکرد بازاریابی آنلاین ایمیلتان راهی برای شناخت مخاطب است.
  2. به کار بردن آن چه مفید است و حذف آن چه که مفید نیست.
  3. ایجاد یک استراتژی به بهترین شکل ممکن است.

یک طرح اندازه گیری در 3 مرحله ایجاد کنید

1-انتخاب زمان بندی

شما باید عملکرد بازاریابی ایمیل مارکتینگ را به طور مداوم ردیابی و ارزیابی کنید. اما بهتر است که قبل از تنظیم کی پی آی ها، زمان بندی را برای ردیابی به صورت هفتگی، ماهانه مانند مبارزات انتخاباتی ایجاد نمایید. 

به این ترتیب شما می توانید پیشرفت را در برابر معیارها و عملکرد قبلی بررسی کنید که این کار تشخیص الگوهای بهبود یا کاهش را آسان می نماید.

 این موارد می توانند در برابر نوع خاصی از بازاریابی ایمیل مانند بخشی از مشتریان ویژه، نوع محصول یا عوامل خارجی مشخص شوند که بر عملکرد کمپین تأثیر به سزایی می گذارند.

نکته: کی پی آی روشی است برای سنجش عملکرد و میزان خوب بودن افراد می‌باشد.

2-تجزیه و تحلیل

بررسی کنید مه چه چیزی موثر و چه چیزی تاثیری در روند بازاریابی ایمیلتان ندارد. با تجزیه و تحلیل رفتار مخاطب خود، می توانید اطلاعات بیشتری راجع به او کسب کنید، مانند مواردی که او دوست دارد و یا محتوایی که در ایجاد هرگونه ارتباط گیری یا تعامل با او موثر نیست.

3-کی پی آی مناسب بازاریابی از طریق ایمیل را برای کسب و کار خود پیدا کنید

کی پی آی های ایمیل، معیارهایی هستند که به شما کمک می کنند تا عملکرد کمپین های خود را درک کنید و نقاط ضعف و قوت آن را آنالیز نمایید. 

حتما مطالعه کنید
تاثیر بازاریابی تصویری | اهمیت بازاریابی تصویری در شبکه های اجتماعی و تبلیغات سیما

زمانی که از یک بستر بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ برای ارسال ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید، کی پی آی سرعت دریافت، باز کردن، کلیک و سایر ایمیل های شما را ردیابی می کند. 

ایمیل شما در طول زمان در مقایسه با یکدیگر و برخلاف آمار بازاریابی از طریق ایمیل صنعت، عملکرد شما را در گزارشی به صورت داده ای نشان می دهد.

برای استفاده ی بیشتر از گزارش های خود و ایجاد یک برنامه اندازه گیری، مهم است که بدانید هر کی پی آی به چه معناست و کی پی آی برای کسب و کار شما دارای چه معنا و مفهومی است.

اندازه گیری موفقیت ایمیل مارکتینگ

جمع بندی نهایی در مورد بازاریابی ایمیل موفق

بازاریابی ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی آنلاین است که در معرفی کسب و کارتان تاثیر فوق العاده ای را دارد. شما می توانید با رعایت یکسری نکات کاربردی در بازاریابی ایمیل، باعث رونق کسب و کارتان شوید.

نرخ باز همان تعداد ایمیل های باز شده توسط گیرندگان است که با تعداد کل ایمیل های تحویل شده مقایسه می شود. (توجه داشته باشید اگر شمارش پلت فرم شما با باز شدن اولیه دوباره باز شود.

در این صورت ، نرخ باز واقعی ممکن است کمی کمتر از داده ها باشد). با باز کردن ایمیل توسط کاربران آخرین باری که ایمیل باز شده است و مخاطبینی که بیشترین فعالیت را داشته اند، می توانند در ارزیابی میزان مشارکت شما نیز کمک کنند.

نرخ کلیک درصد کل گیرنده هایی را که روی هر پیوند پیگیری شده در کمپین کلیک کرده اند را می گویند که نقش به سزایی در موفقیت ایمیل مارکتینگ دارد. وقتی مخاطبی روی پیوند کلیک می کند، نشان می دهد که آن ها به محتوای شما علاقه مند شده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا