مقآلات آموزشی گوگل ادز پیشرفته

بررسی کمپین های تبلیغات کلیکی و بنری گوگل در صفحات تلفن همراه در ادوردز گوگل پیشرفته

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آموزش گوگل ادوردز پیشرفته بررسی کمپین های تبلیغات کلیکی و بنری گوگل در صفحات تلفن همراه

در قسمت قبلی آموزش گوگل ادوردز پیشرفته با نحوه کار کمپین های تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر ها آشنا شدید. در این قسمت از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته قصد داریم به بررسی کمپین های تبلیغات کلیکی و بنری گوگل در صفحات تلفن همراه بپردازیم.

برای درک بهتر و تحلیل نتایجی که از کمپین های تبلیغات بنری و کلیکی در تلفن همراه، ما از ابزار شبیه ساز گوگل کروم استفاده می کنیم. در قسمت قبلی آموزش گوگل ادوردز پیشرفته با این ابزار و نحوه استفاده از آن آشنا شدیم. اگر بخواهیم دوباره وارد این ابزار شویم، باید Google Chrome را باز کنید، و سپس در سمت راست گزینه منو گوگل کروم را پیدا کنید که همان آیکون سه نقطه زیر هم در سمت راست است. با باز کردن این آیکون یک لیست کشویی برای شما نمایش داده خواهد شد. از درون منو، گزینه more tools را انتخاب کنید. با این کار یک لیست دیگر برای شما نمایش داده خواهد شد، حالا باید Developer tools را انتخاب کنید.

شبیه سازی تبلیغات کلیکی و بنری گوگل در صفحات تلفن همراه در گوگل ادوردز پیشرفته

همانطور که مشاهده می کنید صفحه به دو قسمت تقسیم خواهد شد. برای نمایش صفحه به صورت شبیه ساز از سمت چپ بالا در نوار منو آیکون موبایل یا همان toggle device را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید صفحه نمایش دستگاه های مختلف را شبیه سازی کنید. از این صفحه برای بررسی تبلیغات کلیکی گوگل استفاده خواهیم کرد.

حتما مطالعه کنید
آموزش سفارشی سازی ادوردز گوگل

در ادامه آموزش گوگل ادوردز پیشرفته شما باید یک تب جدید باز کنید و عبارت travel magazine را سرچ کنید. دقت کنید که صفحه قبلی را نباید ببندید زیرا می خواهیم از آن در ادامه آموزش گوگل ادرودز پیشرفته استفاده کنیم. حالا از بین نتایج گوگل اولین گزینه را انتخاب کنید. در این جا باید مراحل بالا را تکرار کنید تا این صفحه را در نمای شبیه سازی شده قرار دهید. از این صفحه برای بررسی تبلیغات بنری استفاده خواهیم کرد.

بعد از انجام این کار، شما دو تب در گوگل کروم خواهید داشت و می توانید دو نوع مختلف از تبلیغات گوگل در تلفن های همراه شبیه سازی کنید. صفحه travel magazine شما تبلیغات بنری را مشاهده می کنید و در صفحه گوگل بعد از انجام یک سرچ می توانید تبلیغات کلیکی را بررسی کنید. حالا برای شروع مقایسه حالت هر دو صفحه را مانند تصویر زیر روی galaxy s5 قرار دهید تا تبدیل به صفحات موبایل شوند.

بررسی تبلیغات کلیکی در تلفن های همراه در گوگل ادوردز پیشرفته

در مرحله بعد از تب مربوط به سرچ Google، کلمه hotels را سرچ کنید. حالا می توانیم بررسی را شروع کنیم. اگر دقت کنید متوجه این موضوع خواهید شد که در مقایسه با نتایج سرچ که در کامپیوتر نمایش داده می شود تعداد تبلیغات کلیکی گوگل در تلفن های همراه بسیار کمتر شده است. در این سرچ تنها دو یا سه تبلیغ نمایش داده شده است، دلیل این امر این است که صفحه موبایل کوچکتر است و فضای کمتری برای تبلیغ وجود دارد. این موضوع قطعا بر روی هزینه برای هر کلیک تاثیر خواهد داشت زیرا فضا برای تبلیغات در بالای صفحه محدود تر است و رقابت بیشتری برای آن وجود خواهد داشت. به همین دلیل احتمالا مجبور خواهید بود قیمت بیشتری برای گرفتن تبلیغات گوگل در بالای صفحه پرداخت کنید.

حتما مطالعه کنید
فهرست آموزش پیشرفته ادوردزگوگل

در غیر این صورت، شما باید به دنبال تبلیغات پایین صفحه گوگل باشید که هزینه کمتری نیز خواهد داشت. حالا اگر به پایین صفحه اسکرول کنید و نتایج را گوگل را بررسی کنید، متوجه می شوید که گاهی اوقات یک یا دو تبلیغ نیز در پایین صفحه نتایج گوگل قابل مشاهده است. در این جا در انتهای صفحه تنها یک تبلیغ قرار گرفته است. این تبلیغ حجم کمتری از ترافیک را دریافت می کند اما قیمت آن نیز بسیار پایین تر خواهد بود.

این جایگاه تبلیغات برای کلمات کلیدی که حجم جستجوی بسیار بالایی دارند می تواند گزینه خوبی باشد اما اگر حجم جستجوی کلمه کلیدی مد نظر کم باشد ترافیک مورد انتظار شما به دست نخواهد آمد. با استفاده از این نتایج که از شبیه سازی جستجوی تلفن همراه به دست آمد، متوجه شدید که تبلیغات در صفحات تلفن همراه بسیار قدرتمند تر است و می تواند حجم ترافیک بیشتری ایجاد کند زیرا تعداد تبلیغات در آن کمتر است اما در عین حال گران تر خواهد بود.

بررسی تبلیغات بنری در تلفن های همراه در گوگل ادوردز پیشرفته

در ادامه آموزش گوگل ادوردز پیشرفته به صفحه مربوط به travel magazine مراجعه کنید. در این جا می خواهیم تبلیغات بنری گوگل را بررسی کنیم. یکی از مسائل مهم در مقایسه بین تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی، آنالیز نرخ تبدیل است. گفته می شود نرخ تبدیل یا کلیک کردن بر روی تبلیغات بنری در تلفن های همراه بسیار بیشتر از تبلیغات کلیکی است. اما موردی که در این جا باید مدیران کمپین های تبلیغاتی به آن توجه کنند این است که کیفیت این کلیک ها چقدر است؟

زمانی که در حال مشاهده یک مقاله یا یک صفحه از سایت در موبایل هستید، احتمال این وجود دارد که در زمان لمس صفحه برای اسکرول کردن و پایین رفتن یا در بالا آمدن، به صورت اشتباهی بر روی تبلیغات بنری وسط صفحه لمس کنید. به این ترتیب تعداد زیادی از کلیک ها ممکن است به همین دلیل باشند. این موضوع به این معناست که کیفیت نرخ تبدیل در تبلیغات بنری پایین تر از تبلیغات کلیکی است.

حتما مطالعه کنید
مروری اجمالی بر شبکه تبلیغات ویدیویی در شبکه گوگل ADS

نتیجه گیری

با توجه به آنچه که در این قسمت از آموزش گوگل ادوردز پیشرفته مورد بحث قرار داده ایم، نتیجه گیری ما این است که تبلیغات کلیکی مشتریان بالقوه تری نسبت به تبلیغات بنری برای شما به همراه خواهند داشت. اما برای رسیدن به حجم زیادی از ترافیک، به دو موقعیت اصلی در بالای نتایج جستجو گوگل نیاز خواهید. به این ترتیب هزینه شما بیشتر خواهد شد.

در تبلیغات کلیکی باید این انتظار را داشته باشید CPC پایین تری نسبت به تبلیغات بنری به دست آید. زیرا در تبلیغات بنری شما چندین تبلیغ در یک صفحه واحد خواهد داشت و احتمال کلیک بر روی آن ها بیشتر است. با این حال همانطور که گفته شد در نهایت بهره وری تبلیغات کلیکی بیشتر خواهد بود.

با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد می کنیم در کمپین های تبلیغات کلیکی مربوط به تلفن های همراه سعی کنید با بیشترین قیمت یکی از دو تبلیغ اول را به دست آورید زیرا ترافیک بسیار زیادی از مشتریان بالقوه را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در صورتی که می خواهید هزینه کمتری بپردازید تبلیغ پایین صفحه نیز گزینه خوبی خواهد بود. و سعی کنید تا حد امکان از خرید تبلیغات بنری خود داری کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا