مقآلات آموزشی گوگل ادز مقدماتی

پیش از استفاده از ادوردز گوگل ، کسب و کار خود را معرفی کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شکل 1: گوگل ادوردز، راهی برای فروش بیشتر در دنیای دیجیتال

پیش از تبیلغات در سایت  گوگل ادوردز، کسب و کار خود را معرفی کنید

گوگل ادوردز کامل برای افزایش میزان بازدید شما در گوگل است. اما پیش از شروع هرگونه تبلیغ در گوگل ادوردز، شما باید خدمات و کسب و کار خود را تعیین کنید. آیا می خواهید ترافیک و میزان بازدید های وب سایت خود را افزایش دهید؟ آیا می خواهید کارشناسان فروش شما از طریق تماس تلفنی به فروش محصولاتتان بپردازند؟ آیا می خواهید مشتریان بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند؟ یا اینکه آیا می خواهید اطلاعات مربوط به یک محصول خاص را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده و به آن ها آموزش دهید؟ این ها فقط چند نمونه از آن چیزی است که من به عنوان اهداف تبلیغاتی خود در گوگل ادوردز تعیین کرده ام. با یک هدف روشن و مشخص، شما می توانید یک استراتژی برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود در گوگل ادز، تعیین کنید و به این ترتیب روش صحیح را برای ارزیابی نتایج خود بررسی کنید.

تنظیم یک هدف برای تبلیغات در  وب سایت گوگل ادوردز

اگر به دنبال افزایش آگاهی مشتریان از نام و برند خود هستید، باید به جای توجه به میزان کلیک بر روی سایت، به میزان نمایش سایت در صفحه اول توجه کنید. در صورتی که بخواهیم کمپین ترافیک، بر میزان بازدید از سایت تمرکز کند، باید به میزان کلیک ها توجه کنید.به طور کلی هدف شما از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است. هدف، انگیزه، تلاش و در نهایت شاخص عملکرد اصلی یا به طور اختصار KPI. KPI تنها چیزی است که توسط شما اندازه گیری می شود و مقدار واقعی این اندازه گیری چیزی است که شما برای پیشبرد هدف خود به آن امیدوار هستید. بیاید از طریق چند مثال، نحوه تنظیم یک هدف کسب و کار را برای تبلیغات در گوگل ادوردز، نشان دهیم.

مثال هایی برای تنظیم یک هدف کسب و کار برای تبلیغات در سایت گوگل ادوردز

به طور مثال شما قهوه را به صورت آنلاین به فروش می رسانید و درخواست های بیشتری را برای فروش فیلتر و لیوان قهوه لازم دارید. هدف اول من فروش آنلاین است. گام بعدی مشخص کردن انگیزه است. انگیزه چیزی است که مشتری از شما انتظار دارد. بنابراین در این لیست، انگیزه چیزی است که من قصد خرید آن را دارم. بحث تلاش در این لیست، به فروش فیلتر ها باز می گردد. شاخص عملکرد در این مثال فروش ۱۰۰ فیلتر در ماه اکتبر است. بنابراین نه تنها فروش ۱۰۰ فیلتر را ارزیابی می کند، بلکه ۱۰۰ فیلتر در نظر گرفته می شود که در صورت درخواست مشتری به فروش میرسد. شما میخواهید شاخص های عملکرد کلیدی خود بسیار آشکار باشد زیرا شما قصد دارید که از آن ها استفاده کنید و به اهداف خود برسید. حتی با این شاخص کلیدی عملکرد در صورتی که شما به ما ۱۰۰ فیلتر فروخته باشید اما این فروش تا ماه نوامبر ادامه پیدا کرده باشد، اگرچه شما عمل فروش ۱۰۰ فیلتر را انجام داده باشید، اما قالب زمانی درستی برای آن رعایت نکردید. بنابراین به آگهی های گذشته ما که مربوط به گوگل ادوردز است، نگاه کنید و ببینید که چگونه ما سرعت شتابدهنده ها را افزایش داده ایم. به این ترتیب خواهید دید که ما دو هدف داشته ایم. بنابراین این روند را دوباره انجام خواهم داد. هدف، فروش، انگیزه و اینکه من میخواهم خرید کنم.در این نمونه تلاش، فروش فنجان است. بر طبق شاخص عملکرد باید ۲۰۰ فنجان در ماه دسامبر فروخته شود. چیزی که در این نمونه از اهمیت بالایی برخوردار است، این که ما می دانیم در google adwords از نوع تبلیغاتی استفاده کنیم که ما به یک فروشگاه آنلاین هدایت کند. زیرا هدف ما فروش آنلاین است. به طور کلی برای آن که شاخص عملکرد کلیدی خود را به دست آورید، نیاز به تنظیم بودجه، ویرایش کمپین ها و بهینه سازی عملکرد خود دارید.

تبلیغات مربوط به حیوانات خانگی در گوگل ادوردز

فرض کنیم که شما به فعالیت در حوزه حیوانات خانگی علاقه دارید و میخواهید میزان تماس های تلفنی بیشتری برای کسب و کار خود، داشته باشید. بنابراین هدف در این مثال، تماس های تلفنی خواهد بود. انگیزه در این مثال این است که من میخواهم بدانم، من میخواهم بروم. مصرف کننده باید به شما ملحق شود و باید با شما ارتباط برقرار کند. بنابراین نوع تبلیغات شما در گوگل ادوردز، بر روی دریافت اطلاعات از طریق تلفن یا محل کار شما متمرکز خواهد شد. در این نمونه تلاش، کتاب کوتاهی مو برای سگ است. همچنین شاخص عملکرد در این مثال، ۱۰ مشتری جدید در ماه آوریل است. ممکن است بپرسید که من به عنوان هدف می خواهم مو و ریزش مو برای سگ ها را جایگزین مراقبت از حیوانات خانگی برای سگ ها و گربه ها قرار دهم. موفق ترین تبلیغات و مبارزات بسیار مشخص است و شما در فیلم های آموزشی آینده محبوبیت کلمه کلیدی را متوجه خواهید شد.

برای بررسی این موضوع در مقیاس وسیع باید گفت که افراد تنها به دنبال کوتاهی موهای سگ و گربه خود نیستند. آن ها به دنبال موارد خاص برای رفع نیاز های خود هستند. انگیزه در این نمونه در واقع ایجاد یک مدل مو برای سگ است.

شکل 2: گوگل ادوردز و مدیریت کسب و کار اینترنتی

به این ترتیب زمانی که در گوگل جست و جو افراد مبتنی بر نظافت سگ، سگ و یا اصلاح آن، شما نمی خواهید که اطلاعات خدماتتان برای آن ها به معرض نمایش درآید. چرا که انگیزه شما تنها ایجاد مدل مو برای سگ است نه نظافت آن. شما باید برای انجام خدمات آن ها یک تبلیغ خاص در گوگل ادوردز آماده کنید. به همین دلیل اهداف در تبلیغات گوگل ادوردز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.بنابراین پیش از تبلیغات در گوگل ادوردز یک دقیقه از زمان خود را برای شناسایی اهداف اولیه صرف کنید. بدانید که در صورتی که هدف، رسیدن به وب سایت شما باشد، می توانید آن را به عنوان شروع اولین کمپین در گوگل ادوردز به شمار آورد. ما در این دوره از اهداف خود استفاده می کنیم. همچنین به کمک این اهداف می توانیم مقدار هزینه های لازم را مشخص کنیم. در صورتی که شما اهداف تبلیغاتی گسترده ای دارید، بهتر است یک کمپین برای هر هدف تعیین کنید تا به این ترتیب عملکرد شما در گوگل ادوردز سازماندهی شده باشد.

Rate this post
حتما مطالعه کنید
چطور گروه های تبلیغاتی و گزینه های بازبینی را به گوگل ads اضافه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا