مقالات تبلیغات آنلاین

بازاریابی محتوا چیست؟ | با پادشاه سئو آشنا شوید | نقش محتوا در بازاریابی مارکتینگ چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بازاریابی محتوا چیست؟ 

بازاریابی محتوا چیست؟ در مقاله حاضر قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد بازاریابی محتوا برای افرادی که تصمیم دارند با این شاخه از مارکتینگ آشنا شوند و به کسب و کار و درآمدزایی بپردازند، قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

می توان گفت بازاریابی محتوا، بخش اعظمی از بازاریابی آنلاین و توسعه کسب و کار می باشد که به منظور حفظ مخاطبین قبلی در سایه جذب مخاطبین جدید، به ارائه محتوای ارزشمند همت می گمارد. خوب است بدانید برای دستیابی به یک بازاریابی محتوای موفق، نیازمند یک برنامه ریزی دقیق خواهید بود.

بازاریابی محتوا چیست؟

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغاتی چیست؟

باید بدانید که بازاریابی محتوا نسبت به بازاریابی تبلیغاتی به دلایل مختلفی متفاوت می باشد. در بازاریابی محتوا، همواره در رسانه های تحت مالکیت کسب و کارها پخش می شوند، اما چنانچه محتوای هدف از طریق سایر رسانه ها پخش شوند، عنوان تبلیغات به آن اطلاق می گردد.

همچنین، استراتژی بازاریابی محتوا، علی رغم برخی تبلیغات تهاجمی، جذب مخاطبین بالایی داشته و هرگز منجر به مزاحمت و یا ناراحتی مخاطبین نمی شود. علاوه بر همه ی آنچه گفته شد، عموما تبلیغات هزینه های سنگینی را برایتان می تراشد، در حالی که بازاریابی محتوا هزینه چندانی در پی نخواهد داشت.

حتما مطالعه کنید
ارتقاء ویدیوها در یوتیوب | ترفند های مفید برای افزایش بازدید ویدئو در یوتیوب | ادوردز 20

بازاریابی محتوا چیست؟

عمده ترین دلیل نیاز به بازاریابی محتوا چیست؟

باید بگوییم که بازاریابی محتوا برای کسب و کارها این امکان را فراهم می آورد که برای افزایش ترافیک وب سایت از منابع مطمعن و مقرون به صرفه بهره مند شوند و آن منابع را به خوبی مدیریت نمایند.

دلایل اهمیت استفاده از بازاریابی محتوا چیست؟

ایجاد حس اعتماد در بازدیدکنندگان

این یک امر مسلم است که هر چه شما به مخاطبین اطلاعات جامع تر و کامل تری ارائه دهید به تبع اعتمادشان بیشتر می شود و در نهایت درصد فروشتان نیز به طرز شگفت انگیزی افزایش پیدا می کند. زمانی که بازدیدکنندگان به طور مکرر محتوای یک برند را بررسی می کنند، دیدگاهشان در مورد آن برند از حیث اعتبار، اعتماد و از حیث علاقه مندی به آن تغییر خواهد داد.

آگاهی از برند

مرسوم ترین هدف بازاریابی محتوا، کسب آگاهی کافی از برند است. در حقیقت می توان گفت هدف اساسی این است که بازدیدکنندگان، محتوای بی عیب و نقص تولید شده را ببینند و نسبت به آن واکنش خوبی را نشان دهند و این موضوع به منزله میزان تخصص یک برند است. محتوای مرتبط با این اهداف ارزشمند، می توانند در قالب های زیر ارائه شوند:

  • ایبوک و وبینار
  • ویدئوهای مهیج و جذاب
  • اینفوگرافیک

محاسبه میزان آگاهی از یک برند در بازاریابی آنلاین

با تلفیق یک سری شاخصه ها و داده ها می توانید میزان آگاهی از یک برند را اندازه گیری کنید که در این قسمت به شرح آن می پردازیم.

محاسبه نرخ رشد از طریق تشویق به شرکت در نظرسنجی

  • محاسبه ترافیک وب سایت
  • محاسبه میزان جستجوهای انجام شده
  • محاسبه تعداد منشن های یک برند خاص، در شبکه های اجتماعی

بهبود نکات مربوط به سئو در بازاریابی محتوا

شما می توانید با ارائه یک محتوای پربار و با کیفیت، آمار مخاطبین خود را بالا برده و میزان ترافیک وب سایت را به خوبی پوشش دهید. تا هنگامی که شما به صورت متناوب، محتوایی آموزنده و مرتبط با کلیدواژه ای متناسب تولید نمائید، موتور های جستجو شما را در رتبه های بالاتری قرار خواهند داد.

حتما مطالعه کنید
راه اندازی تبلیغات جستجوی صفحه نمایش32#

البته باید مرتب محتوای خود را بروز رسانی کنید. این امر، باعث بالا رفتن حجم مخاطبینتان از طریق بهبود سئو می شود.

تولید Lead یا سر نخ بازاریابی محتوا

یکی از مهم ترین اهداف کسب و کارها، تولید Lead به عنوان نتیجه بازاریابی محتوا می باشد. بازاریابی محتوا این امکان را فراهم می کند که افراد ناشناس از طریق اطلاعاتی آموزنده و پربار بتوانند به سادگی کسب و کارتان را پیدا کنند.

تبدیل نمودن ترافیک وب سایت و بلاگ به Lead و نهایتا پرورش دادن آن ها در چرخه ی خرید و تبدیل شدن آن ها به جمع انبوه خریدار، از جمله مهم ترین اهداف بازاریابی محتوا است.

بازاریابی محتوا چیست؟

جذب مخاطبین ایده آل در بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوا نکته قابل تامل همین است که فقط اشخاصی که به کسب و کار شما تمایل دارند، محتوای شما را دنبال می کنند. بنابراین افرادی که در مورد کسب و کارتان در مرورگر جستجو می کنند، محتوای شما را مشاهده کرده و نسبت به نظرسنجی پایانی اقدام خواهند نمود و نهایت در لیست بازدیدکنندگان شما به ثبت می رسند. شما با استفاده از یک محتوای جذاب می توانید خریدار واقعی را جذب نمایید.

ابزار و تکنولوژی مورد نیاز برای محتوا نویسی چیست؟

همیشه تکنولوژی و ابزار ها به انجام هر چه ساده تر کارها کمک می کنند و باعث صرفه جویی در وقت می شوند. برای اینکه مجموعه بازاریابی محتوا بدون نیاز به کمک تیم آی تی بتوانند به سادگی وبلاگ و پست تولید کنند و به صفحات وب سایت اضافه نمایند، بکارگیری ابزارهای زیر ضرورت دارد:

  • ابزار آنالیز و تجزیه و تحلیل:

به منظور ارزیابی عملگرایی محتوا، به ابزار آنالیتیکس همچون گوگل آنالیتیکس نیاز است.

نرم افزار مدیریت پروژه:

با توجه به سرعت زیاد ارائه پست های شبکه های اجتماعی و پست های وبلاگ، استفاده از یک نرم افزار برای مدیریت بهینه پروژه، امری مسلم می باشد.

حتما مطالعه کنید
چه کسی از رسانه های اجتماعی استفاده می کند؟ رسانه های اجتماعی و تأثیر آن در بین افراد

نرم افزار های طراحی

آنچه نقش بسزایی در موفقیت بازاریابی محتوا ایفا می کند، محتوای بصری است. در حقیقت دارا بودن مهارت در فتوشاپ، یکی از مهم ترین ویژگی یک طراح حاذق محسوب می گردد. Canva یکی از ابزارهایی است که به شما کمک می کند یک محتوای بصری با کیفیتی عالی تولید کنید.

بازاریابی محتوا چیست؟

جمع بندی نهایی

تولید محتوا به عنوان یک اهرم قدرتمند عمل می کند که با استفاده از آن می توانید مشتریانی ثابت و وفادار داشته باشید. برای نوشتن محتوایی جذاب لازم است یک سری نکات مهم را در متنتان بکار ببرید که یکی از مهم ترین این نکات این است که محتوای شما به هیچ عنوان کپی نباشد و این اولین اصل در هر تولید محتوا محسوب می شود.

برای اینکه بتوانید نویسنده ی خوبی در این زمینه باشید، باید یک سری آموزش های تولید محتوا را از سایت های گوناگون دریافت کنید و سپس به راحتی فعالیت خود را آغاز نمایید. تولید محتوا یکی از پردرآمدترین مشاغل در دنیای امروز محسوب می شود؛ پس در کسب مهارت های آن کوشا باشید. ممنون از شما عزیزان که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا