مقآلات آموزشی گوگل ادز مقدماتی

اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه یا ROI

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نکات آموزشی در خصوص نرخ بازگشت سرمایه

به هر دلیلی که از سیستم تبلیغات گوگل استفاده می کنید، اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه یا ROI مهم است. ROI به شما کمک می کند تا بدانید پولی را که صرف سیستم تبلیغات گوگل می کنید، آیا با اهداف تبلیغاتی شما همخوانی دارد؟

بیایید در مورد ROI صحبت کنیم. ROI نسبت سود خالص به هزینه های شماست. این یکی از مهمترین اندازه گیری ها برای شماست، چون تاثیر واقعی تلاش شما بر شغلتان را نشان می دهد.

اگر ROI  مثبت مشاهده می کنید، می توانید به تبلیغات خود ادامه دهید. اگر یک ROI منفی می بینید، وقت آن است که اشکال را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

روش های مختلفی برای محاسبه ROI وجود دارد، اما معمولترین آنها این است که درآمد را منهای هزینه کالاهای فروخته شده تقسیم بر هزینه کالاهای فروخته شده کنیم. برای مثال: فرض کنید که ما برای یک شب اقامت مشتری در هتل سیصد دلار از مشتری طلب می کنیم. هتل و هزینه تأمین آن هتل دویست دلار است. بنابراین ROI ما سیصد دلار منهای دویست دلار تقسیم بر دویست است.

و این برای ما 50 درصد ROI بدست می آورد. این بدان معناست که بابت هر دلار که می پردازید، یک و نیم دلار برمی گردد.

 برای محصولات فیزیکی، هزینه کالاهای فروخته شده برابر با هزینه ساخت تمام چیزهایی که فروخته اید به علاوه هزینه های تبلیغاتی است و درآمد شما، میزان درآمد فروش شماست.

اگر تجارت شما منجر به جذب مشتری راغب می شود، هزینه کالاهای فروخته شده فقط هزینه های تبلیغاتی است. درآمد شما مبلغی است که شما از مشتری معمولی به دست می آورید. به عنوان مثال، اگر به طور معمول به ازای هر 10 مشتری راغب یک فروش انجام می دهید و فروش معمول شما 20 دلار باشد.

حتما مطالعه کنید
برای اثر بخش بودن گوگلADS ، مشتریان خود را مشخص کنید.

پس از هر مشتری راغب 2 دلار کسب کردید.

به طور متوسط، ارزش هر مشتری راغب  به هزینه شما در هر مقدار به دست آمده بستگی دارد.

برای شناسایی ROI خود، ابتدا باید تبدیل ها را اندازه گیری کنید، اقداماتی که فکر می کنید برای جذب مشتری ارزشمند هستند، مانند خرید، ثبت نام، بازدید از وب یا هدایت.

و ما در مورد تنظیم ردیابی تبدیل در فصل بعدی صحبت خواهیم کرد.

هنگامی که شروع به اندازه گیری تبدیل ها کردید، می توانید ارزیابی ROI خود را شروع کنید.

ارزش هر تبدیل باید بیشتر از مبلغی باشد که برای دریافت آن تبدیل، هزینه می کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا