مقالات تبلیغات آنلاین

مقدمه ای بر جستجو موتور های جستجو گر و نمایش | چگونگی جستجوگر موتور های گوگل

مقدمه ای بر جستجو موتور های جستجو گر و نمایش

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه ای بر جستجو موتور های جستجوگر و نمایش

مقدمه ای بر جستجو موتور های جستجو گر و نمایش .بازاریابی اینترنتی در حال حاضر یک الزام برای هر نوع کسب و کاری می­باشد و در بازار رقابتی کنونی یکی از را­ه­های مهم معرفی محصولات و جلب مشتری می­باشد.

بازایابی اینترنتی در واقع به استفاده از یک سری کانال­های مبتنی بر وب تلقی می­شود تا بتوانید یک پیام در مورد برند، خدمات و محصولات خود به مشتریان برسانید.

روش­های فراوانی برای بازاریابی­ اینترنتی ایجاد شده است و از جمله‌ی آن‌ می‌توان به مواردی مانند ایمیل مارکتینگ، بهینه‌سازی موتور جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره نمود. هدف دیجیتال مارکتینگ جلب توجه مشتری در هنگام وب گردی، جستجو، گپ و گفت وگو در فضای مجازی و … است.

وقتی شخصی کلمه ای را در گوگل سرچ می کند، سایت هایی به نمایش در می آیند که در خصوص کلمه کلیدی وارده شده در گوگل بیشترین و بهترین بهینه سازی در مورد آن شده باشد.

مقدمه ای بر جستجو موتور های جستجو گر و نمایش

برای تفهیم بهتر موضوع تصور کنید شما محصولی تولید کرده­اید و قصد افزایش فروش خود را دارید. برای این امر تبلیغات تلویزیونی و رادیویی انجام می­دهید.

حتی شاید به چاپ بروشور تبلیغاتی هم اقدام کنید و نهایتا این فرآیند سبب افزایش مشتری و فروش شما شود، در چنین حالتی، راه بررسی و آنالیز برای تخمین بازده هر کدام از این روش‌ها وجود ندارد.

همچنین کنترل خاص و سریعی روی اجرای کمپینِ در حال انجام هم وجود نخواهد داشت. در صورتی که با استفاده از بازاریابی آنلاین با صرف هزینه و زمان کمتر، تبلیغات خود را اجرا و محصول خود را به همگان معرفی می کنید.

شما می توانید از طریق بازاریابی اینترنتی بازخورد تبلیغات خود را در هر مرحله بررسی و آن را تغییر دهید تا به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید.

نقش موتور­های جستجو در بازاریابی اینترنتی

فهرست مطالب

حتما مطالعه کنید
بازاریابی لینکدین | بزرگترین شبکه متخصصین و مشریان بالقوه

امروزه با پیشرفت روزافزون اینترنت بسیاری از مردم کالا و خدمات مورد نیاز خود را جستجو و بررسی می­­کنند که در اکثر موارد منجر به خرید می­شود.

موتور­های جستجوگر امروزه شانس و موقعیت خوبی را برای بازاریابی اینترنتی به وجود آورده­اند و میلیون­ها نفر را جذب خود کرده­اند. هدف اصلی در بازاریابی آنلاین جذب مشتری و فروش محصولات است.

کسب جایگاه مناسب در موتور­های جستجوگر سبب افزایش بازدید های شما می شود که این نوعی تبلیغات بوده که توسط این موتورها صورت می گیرد.

همان­طور که می­دانید بسیاری از اطلاعات و داده­ها در وب وجود دارند اما وجود داشتن لزوما به معنای در دسترس بودن نیست. ممکن است تولید کنندگان و عرضه کنندگان برای فروش محصولات خود وب سایت یا فروشگاه اینترنتی داشته باشند.

اما در جلب توجه مشتری ناکام باشند. در چنین موقعیتی بازاریابی آنلاین نقش مهمی در جلب توجه مشتری ایفا می کند. بازاریابی اینترنتی می­تواند از یک لحظه وب­گردی کاربران استفاده کرده و توجه مشتری را که امروزه اقتصاد توجه نامیده می­شود را به سمت محصول مورد نظرش معطوف کند.

مقدمه ای بر جستجو موتور های جستجو گر و نمایش

سئو در بازاریابی آنلاین

به مجموعه اقداماتی که برای بهینه سازی سایت در جهت قرار گرفتن موتور­های جست و جو را سئو می­گویند. موتورهای جست وجوی گوگل برای نمایش و قرار دادن سایت­ها در صفحه ی اول نتایج، یکسری قوانین و ضوابطی را تعیین نموده اند تا سایت ها برای قرار گرفتن در این جایگاه با کیفیت لازم حاضر شوند.

این نکات همان سئو می باشد و جالب است بدانید سئو شامل بیش از 200 روش می­باشد. سئو بخش جدایی­ناپذیر بازاریابی اینترنتی است و اهمیت بهینه سازی در دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود.

شما می­توانید با بهینه ­سازی سایت خود و رعایت اصول آن، موتور های جستجو را به طور رایگان در خدمت خود درآورده ­اید.

مقدمه ای بر جستجو موتور های جستجو گر و نمایش

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از SEM

این نوع بازاریابی در واقع نسخه پولی سئو می­باشد که در آن بازاریاب­ ها با خرید جایگاه­ های نخست، نتایج جست­وجو را به سمت خود می آورند. اگر در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت کرده باشید، حتما به نام گوگل ادوردز برخورد کرده­اید.

ادوردز سرویس تبلیغات گوگل است که شما می­توانید با پرداخت مبلغی، وب سایتتان را در نتایج جست­وجو در رتبه ی اول قرار دهید. نکته جالب این که رتبه های اول و دوم نتایج جستجو در گوگل حدود ۵۰ درصد از تمام کلیک ها را به خود اختصاص می دهند.

شما می توانید با تعریف کمپین صحیح، کلمه کلیدی مناسب، زمان ایجاد کمپین و… با هزینه کمتر نمایش بیشتر و بازدهی بسیار بالاتری از تبلیغ رقیبتان برای همان کلیدواژه داشته باشد.

مقدمه ای بر جستجو موتور های جستجو گر و نمایش

مزایای بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ دارای مزایای بسیار زیادی است که می­تواند شما را از رقیبتان پیش بیاندازد و یکی از مهم­ترین قابلیت­های این روش بررسی رفتار مشتریان می­باشد.

با بررسی رفتار مشتریان و ویژگی­هایی مانند علاقمندی، جنسیت، سن و حتی موقعیت جغرافیایی پیشنهاد­های متناسب با سلایقشان را شخصی سازی کنید.

در تحلیل رفتار مشتری، شما می­توانید با پیشنهاد محصولات جذاب و ایجاد تخفیف، فروش خود را در مناسبت­های مختلف افزایش دهید. در واقع رفتارشناسی مشتری پارامتر مهم در فروش محسوب می­شود که اگر درست انجام شود، بهترین نتیجه را در بازاریابی در برخواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای قابل توجه بازاریابی اینترنتی که در کسب و کار­ها بسیار حائز اهمیت است هزینه عملیاتی پایین نسبت به سایر روش­ها می­باشد.

در روش­های مانند چاپ بروشور­های کاغذی که علاوه بر آسیب­های محیط زیستی، هزینه های بیشتری را در بر دارد. در بازاریابی آنلاین برخلاف روش­های منسوخ شده با ساخت کلیپ و یا ارسال ایمیل می­توانید پیام خود را به مخاطب هدف برسانید و ریسک تبلیغات را به حداقل برسانید. این امر نیازمند برنامه­ریزی مناسب می­باشد تا اصول تبلیغات را رعایت کرده و در بازار، حضور فعال داشته باشید.

مقدمه ای بر جستجو موتور های جستجو گر و نمایش

جمع بندی نهایی

ممکن است در بازاریابی آنلاین در شروع کار نتیجه ایده­آل شما حاصل نشود و شما باید برای اثر بخشی و بازدهی بیشتر، حوصله و زمان را در پیش گیرید و با پشتکار و مداومت در این روش و رعایت اصول مورد نیاز می توانید شاهد موفقیت سایتتان باشید.

حتما مطالعه کنید
بازاریابی با پینترست بهترین ایده برای کسب و کار شما | پینترست را بهتر بشناسیم | ادوردز 20

در این موضوع محتوا و انتخاب آن بسیار اهمیت دارد و باید سعی کنید در بازاریابی برای محصولاتتان از موضوعات مرتبط استفاده نمایید. در هر صورت دیجیتال مارکتینگ جز­ء جدایی ناپذیر هر نوع کسب و کاری می­باشد.

حتی کسب ‌وکارهای کوچک که به منظور خدمت‌رسانی به مشتریان محلی راه‌اندازی شده‌اند، باید این موضوع را مد نظر قرار دهند تا بتوانند به مرور زمان کارشان را گسترش دهند و به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند. خوشبختانه امروزه پلتفرم­های زیادی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد که می­توانند شما را در این امر یاری کنند.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا