مقآلات آموزشی گوگل ادز مقدماتی

گوگل ADS و نحوه کارکرد کلمات کلیدی در آن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شکل 1 : گوگل ادز و نقش کلمات کلیدی در آن

گوگل ادز و نحوه کارکرد کلمات کلیدی در آن

گوگل ادز تبلیغات کاربران را بر اساس کلمات کلیدی ای که آن ها مشخص می کنند، تنظیم می کند. در واقع اکثر آگهی های موجود از کلمات کلیدی به عنوان روش اصلی جذب مشتری استفاده می کنند. بنابراین قبل از شروع بحث خود پیرامون راه اندازی کمپین، باید ابتدا صحبت های خود را بر روی کلمات کلیدی متمرکز کنیم. برای توضیح کلمات کلیدی باید گفت، کلمات کلیدی، کلمات و یا عباراتی هستند که افراد متناسب با نیاز خود جست و جو می کنند و گوگل از آن ها برای مطابقت با تبلیغ شما استفاده می کند. کلمات کلیدی اساس واقعی کمپین های انتخابی شما هستند. شما می توانید با تولید کلمات کلیدی با کیفیت بالا و انتخاب کمپین های تبلیغاتی مناسب در گوگل ادز، به شناسایی مشتریانی که می خواهید به شما دست پیدا کنند، برسید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند تفاوت میان کمپین های سودآور و کسانی که پول خود را در گوگل ادز به هدر می دهند را به خوبی به معرض نمایش بگذارد.

تفاوت های ظریفی که در انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادز شاهد آن ها هستیم

پیشتر ما برخی از جستجو های انجام شده در گوگل را مبتنی بر کلمات کلیدی بررسی کردیم. به طور مثال کلمات مرتبط با تعمیر عینک را مورد ارزیابی قرار دادیم. این تبلیغات با شرایط مربوط به تعمیر عینک بوده است. نکته مهم در تبلیغات گوگل ادز آن است که شما عمیقا تفاوت های ظریف میان کلمات کلیدی را در تبلیغات گوگل ادز دریابید. یکی از بزرگترین اشتباهات آن است که شما فرض کنید کلمات کلیدی که تقریبا یکسان هستند، عملکردی یکسان خواهند داشت. فرض کنید شما تاجر ماشین هستید. در واقع این اصطلاح و عبارت است که شما در هنگام معرفی خود به مشتریان استفاده می کنید.

عموم مردم در مورد خرید ماشین مورد استفاده صحبت نمی کنند. ما در گوگل ماشین مورد استفاده را به عنوان کلمه کلیدی در نظر نمی گیریم. ما به جای اینکه اتومبیل های مورد استفاده را به عنوان کلمه کلیدی در نظر بگیریم، اتومبیل مورد استفاده برای فروش و یا فروش اتومبیل مورد استفاده را به عنوان کلمه کلیدی در نظر میگیریم. از لحاظ ظاهری این کلمات یکسان هستند اما در واقع آن ها چنین عملکرد یکسانی را ندارند. در هر ماه حدود ۶۰۰۰۰۰ جست و جو پیرامون خودروها انجام می پذیرد. اما تنها ۱۰۰۰ جست و جو در این زمان مرتبط با وسایل نقلیه است.

نقش کلمات کلیدی گوگل ادز در صنعت حمل و نقل هوایی

اگر توجه کرده باشید در صنعت حمل و نقل هوایی درباره قیمت های ارزان مطالبی عنوان می شود. اما این مطالب به دلیل جست و جوهای مکرر کاربران ایجاد شده است. در این جا می توانیم ببینیم که درباره پروازهای ارزان ماهانه ۴۰۰۰۰۰۰ جست و جو انجام می شود. در تبلیغات گوگل ادز این نکته مهم است که کلمات کلیدی خود را مبتنی برای جست و جوهای مشتریان انتخاب کنید.

به دست آوردن مشتریان واقعی در گوگل ادز

شکل ۲: مشتریان واقعی در گوگل ادز با کلمات کلیدی مناسب

در تبلیغات گوگل ادز شما باید تلاش کنید که تبلیغات خود را بر روی افراد خاص که می دانید به دنبال خرید داشته های شما هستند، تمرکز کنید. اگر شما می دانید که نوجوانان بسیار زیادی وجود دارند که از فتوکلسیم استفاده می کنند، باید تبلیغات خود را در گوگل ادز با کلمات کلیدی مرتبط با این موضوع مرتب کنید. شما باید در مورد آنچه که مردم جست و جو می کنند تحقیق کنید و مرتبط با جایگاه اجتماعی آن ها کلمات کلیدی خود را برای ایجاد تبلیغات در گوگل ادز، انتخاب کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که هر چقدر تبلیغات شگفت انگیزی در گوگل ادز داشته باشد، در صورت عدم رعایت کلمات کلیدی، تبلیغات شما هرگز نمایش داده نخواهد شد و هرگز به مخاطبان خود دست پیدا نخواهید کرد. به یاد داشته باشید که گروه های تبلیغاتی مبتنی بر موضوعات هستند. بنابراین کلمات کلیدی شما بسیار خاص خواهد بود. در ادامه من راهنمایی های لازم را برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای شما به کار خواهم برد.

چگونه کلمات کلیدی خود را در گوگل ادز انتخاب کنیم؟

در قدم اول باید به این فکر کنید که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. از کلمات جست و جوی خاص برای هر دسته از محصولات مورد نظر استفاده کنید.

دوم اینکه شما می توانید تمام کلمات کلیدی مورد نظر خود را به موضوعات مشخصی دسته بندی کنید. هنگامی که کلمات کلیدی خود را در گوگل ادز به موضوعات متفاوت تقسیم بندی کردید متوجه خواهید شد که آیا می توانید آن ها را به دسته های کوچکتر تقسیم کنید یا خیر.

اما باز هم شما به دنبال کسب نتایج بهتر برای کسب و کار خود هستید. در صورتی که گروه آگهی های شما کفش های مردانه باشد، کلید واژه هایی که میتوانید در اختیار داشته باشید می تواند شامل موارد زیر باشد. چکمه های بارانی مردانه، کفش های مردانه، کفش های موتورسیکلت مردانه، کفش های مد مردانه و بسیاری از موارد دیگر. موضوعاتی از قبیل کفش کار مردانه می تواند در زمره کلمات کلیدی خاص قرار داده شود.

نکته سومی که باید در هنگام انتخاب کلمات کلیدی به منظور ایجاد تبلیغ در گوگل ادز به آن توجه کنید، آن است که یک کلمه کلیدی، ممکن است کاربران نا مربوط را به خود جذب کند. به طور مثال اگر شما در زمینه فروش کفش کار می کنید برای جلوگیری از چنین پدیده ای، به طور دقیق زمینه کاری خود را مشخص کنید. این که آیا شما کفش کار میفروشید یا کفش حیوانات خانگی و یا کفش مردانه و زنانه نیازمند کلمات کلیدی متفاوتی است که باید در هنگام انتخاب کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل ادز در نظر بگیرید. مرتبط با موضوعی که در آن به فعالیت می پردازید، تعداد کلمات کلیدی باید بین ۵ تا ۲۰ دسته باشد و برای هر دسته معرفی قابل قبولی انجام گیرد. چرا که معرفی ناپسند باعث کاهش کیفیت صفحه فرود خواهد شد که نتیجه آن از دست دادن مشتریان احتمالی است.

در نهایت نکته چهارمی که می تواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز یاری برساند، استفاده از برنامه ریز کلید واژه است تا ایده های جدیدی با اثربخشی بالا در اختیار شما قرار گیرد.

Rate this post
حتما مطالعه کنید
چطور گروه های تبلیغاتی و گزینه های بازبینی را به گوگل ads اضافه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا