مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ

آشنایی کامل با انواع کمپین های ادوردز گوگل | چگونه کمپین های ادوردز گوگل را بشناسیم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

آشنایی کامل با انواع کمپین های ادوردز گوگل | چگونه کمپین های ادوردز گوگل را بشناسیم؟

آشنایی کامل با انواع کمپین های گوگل ادز | چگونه انواع کمپین های گوگل ادز را بشناسیم؟ کمپین های گوگل ادز (Google ads campaigns) مجموعه ای از گروه های تبلیغاتی (تبلیغات ، کلمات کلیدی و پیشنهادات) که دارای بودجه ، هدف گذاری موقعیت مکانی و سایر تنظیمات هستند و  یکی از کاملترین  راه ها جهت افزایش بازدید تبلیغات توسط افراد و قرارگیری در صدر جستجوی گوگل و فروش بیشتر هستند و یکی از مهمترین لغات مهم گوگل ادز  نیز به حساب می آیند. از کمپین ها اغلب برای سازماندهی دسته بندی محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید استفاده می شود. حساب گوگل ادز شما می تواند یک یا چند کمپین تبلیغاتی در حال اجرا داشته باشد.این کمپین ها می تواند نفرات و یا گروه های زیادی را جذب خود کند.

آشنایی کامل با انواع کمپین های ادوردز گوگل

در واقع این کمپین ها، امکان کنترل کامل فرآیندهایساخت و بهینه سازی تبلیغ انواع کمپین های گوگل ادز  را  به شما می دهند؛ در نتیجه می توانید مکان جغرافیایی، جمعیت و نوع مخاطبین خود را به راحتی تعیین نموده و بر این اساس، تمامی تبلیغات را در قالب های مختلف با تنوع بسیار که در اختیار شما قرار داده شده است، انجام دهید. گوگل جهت نمایش تبلیغات شبکه ای خود، به نام شبکه نمایش گوگل که از میلیون ها وب سایت تشکیل شده است، تمامی تبلیغات کمپین گوگل ادوردز خود را در آن به نمایش در می آورد. این شبکه شامل بلاگر، گوگل فایننس، یوتیوب، جیمیل گوگل پلی و اپ های موبایلی است که تمامی آنها از تبلیغات پشتیبانی کرده و می توان به راحتی از آنها استفاده نمود.

معرفی انواع کمپین‌های ادوردز

۱. کمپین‌های شبکه جستجو با نمایش انتخابی

شما کمپین Search Network خود را با Display Expansion به همان روشی مدیریت می کنید که یک کمپین Search Network را مدیریت می کنید: تعیین بودجه ، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط ، ایجاد تبلیغات و تنظیم پیشنهادات.

انواع کمپ در گوگل ادز

آشنایی کامل با انواع کمپین های ادوردز گوگل
کمپ سرچ گوگل

هنگامی که افراد عبارات را در گوگل جستجو می کنند و سایت های زیر مجموعه گوگل را جستجو می کنند که با کلمات کلیدی شما مطابقت دارند ، تبلیغات شما نشان داده می شود و همچنین می توانند در صفحات مربوط به وب در شبکه نمایش گوگل ظاهر شوند. با این حال ، تبلیغات شما به صورت انتخابی در شبکه نمایشگر نشان داده می شود و پیشنهادات به صورت خودکار انجام می شود و به شما کمک می کند تا به افرادی دسترسی پیدا کنید که به احتمال زیاد به محصولات و خدماتی که تبلیغ می کنید علاقه مند هستند.

حتما مطالعه کنید
با ترفند های زیر در صدر گوگل قرار گیرید | ادوردز 20 | راهکار ماندن در صدر گوگل؟

به طور کلی ، تبلیغات شما در درجه اول در شبکه جستجو نشان داده می شود و اگر به نظر برسد که بودجه روزانه شما متوسط است ، می تواند در شبکه نمایش داده شود.

 

 ۲.کمپین‌های شبکه جستجو

کمپین های جستجوی گوگل یکی از کاملترین و محبوب ترین اشکال تبلیغات آنلاین است.

اگر شما همیشه می خواستید یک کمپین جستجوی گوگل را خودتان را اجرا کنید ، اما نمی دانستید چگونه ، این مقاله به شما کمک می کند آنچه را که برای شروع به کار نیاز دارید بیاموزید.

حتی اگر نمی دانید تبلیغ شبکه جستجوی گوگل چیست ، پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تبلیغات ، شگفت زده خواهید شد.

کمپین های جستجوی گوگل چیست؟

به احتمال زیاد ، اگر از اینترنت استفاده کرده اید ، با تبلیغ کنندگانی روبرو شده اید که کمپین های جستجوی گوگل را اجرا می کنند.

انواع کمپین های جستجوی گوگل ادز  به شما امکان می دهد تبلیغات را در صفحه اول گوگل بالا و یا پایین نمایش میدهد.

هنگام اجرای یک کمپین جستجوی گوگل ، می توانید کلمه کلیدی را که باعث جستجو و تبلیغات نمایشی شما می شود انتخاب کنید.

به عنوان مثال ، اگر “طراحی سایت” انجام می دهید ، می توانید تصمیم بگیرید که فقط وقتی شخصی کلمه “طراحی سایت” را در گوگل  تایپ کند ، تبلیغات شما نشان داده شود.

بسته به میزان بهینه سازی آگهی و میزان پیشنهادی برای آگهی خود ، می توانید بر میزان نمایش آگهی خود در لیست های شبکه جستجو تأثیر بگذارید.

به طور کلی تبلیغات متنی در Search Network Campaigns شامل موارد زیر می باشد:

  • یک متن توضیحی شامل ۸۰ کاراکتر البته امکان اضافه کردن اکستنشن به این متن هست.
  • دو عنوان هر کدام شامل ۳۰ کاراکتر
  • یک url جهت انتقال مشتریان به وب سایت خود در زمان کلیک بر روی تبلیغات در گوگل

 

۳.کمپین های شبکه صرفا نمایشی

Google Display Network برای کمک به شما در یافتن مخاطبان مناسب طراحی شده است. گزینه های هدف گذاری آن به شما امکان می دهد پیام خود را در مکان و زمان مناسب به مشتریان بالقوه نشان دهید. در اینجا چند نمونه از نحوه دستیابی به هدف گیری با تبلیغات نمایش داده شده است:

با استفاده از مخاطبان مشتری های جدید پیدا کنید یا مشتریان فعلی خود را درگیر کنید. مخاطبان مشابه و مخاطبان بازار به شما این امکان را می دهند تا افرادی را که به احتمال زیاد به محصولات شما علاقه مند هستند هدف قرار دهید و به شما در یافتن مشتری های احتمالی جدید کمک می کند. همچنین می توانید از داده ها ، مانند لیست های بازاریابی مجدد ، برای کمک به جذب مجدد افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید
آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | تاثیر آگهی اینترنتی بر کسب و کار | ادوردز 20

 google ads campaign Display Network Only، می تواند به راحتی برندهای مختلف را تقویت کرده و به تبلیغ کنندگان اجازه دهد تا توجه مشتریان مورد نظر خود را حتی زمانی که به اینترنت متصل هستند به خود جلب نماید. در واقع این نوع کمپین گوگل ادز  می‌تواند ابزاری بسیار عالی جهت دستیابی به مشتریانی باشد که ممکن است به محصول شما علاقه مند هستند اما نمی توانند آن را در موتورهای جستجوگر پیدا کنند. در کمپین صرفا نمایشی گوگل ادوردز، قالب های گوناگونی جهت انجام تبلیغات وجود دارد که استفاده از آنها می‌تواند باعث تطابق بیشتر ابعاد و اندازه تبلیغات شما با اندازه نمایشگر دستگاه مورد استفاده توسط مخاطبین شود.

۴.کمپین های تبلیغات ویدیویی

آشنایی کامل با انواع کمپین های ادوردز گوگل
کمپ ویدویی گوگل ادز

در کمپین‌های ویدئو یا  Video Campaigns برای ویدیو به شما امکان می دهد به همان شیوه تبلیغات تلویزیونی سنتی تبلیغ کنید – تبلیغات شما می تواند قبل ، حین یا بعد از آن یا در لیست های جستجوی Youtube و Google Display Network در یک ویدیو نمایش داده شود. پاداش بزرگ این است که شما مجبور به پرداخت نیستید مگر اینکه کسی کل تبلیغات شما را تماشا کند.

همچنین این امکان در google ads video campaign وجود دارد که مخاطب بتواند بعد از گذشت چند ثانیه تبلیغ را رد کرده و از مشاهده تمام آن تبلیغ انصراف دهد. علاوه بر این، قابلیت دیگری در این نوع کمپین شبکه گوگل  وجود دارد که می توان تنها یک عکس از ویدیو یا یک تبلیغ متنی را به مخاطب نمایش داد.

حال، شما می توانید با استفاده از تبلیغات ویدیویی، برند یا محصول یا خدمات خود را تبلیغ کرده و مخاطبی را نسبت به وجود آن آگاه تر کنید و حتی می توانید این نوع تبلیغات را به صورت دوره ای و با هدف تخفیفات ویژه و فروش های مدت محدود خود، انجام دهید. استفاده از این نوع تبلیغات ویدیویی می تواند تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار شما داشته باشد و جایگزین بسیار مناسبی برای سایر روش های تبلیغاتی شود.

۵.کمپین‌های اپلیکیشن‌ جهانی گوگل پلی

یک کمپین برنامه گوگل ادز  نوعی کمپین خودکار است که شما را قادر می سازد هم نصب ها را انجام دهید. یک کمپین برنامه شما را به کاربران در جستجوی Google ، Google Display ، YouTube و Google Play متصل می کند.

آشنایی کامل با انواع کمپین های ادوردز گوگل

اساساً ، هنگامی که درخواست یک هدف کمپین ، بودجه و پیشنهاد را ارسال کردید ، گوگل ادز  به طور خودکار تبلیغات شما را تولید می کند و آنها را مطابق با شبکه بهینه می کند. با گذشت زمان ، گوگل ادز  یادآور می شود که کدام ترکیب ها  بهترین نتایج را به همراه دارد و آنها را نسبت به دیگران اولویت می دهد. در نتیجه با استفاده از این کمپین، می توانید به راحتی میزان دانلود اپ های خود را افزایش دهید و  امکان خرید درون برنامه ای یا امکان پر کردن فرم برای مشتریان را نیز فراهم نمایید

حتما مطالعه کنید
تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی چگونه است ؟ رابطه محتوای خوب با قیف بارایابی چیست؟

در نهایت تولید کنندگان اپ های اندروید و ios که می خواهند میزان دانلود خود را افزایش داده و درآمد کسب و کار شان را بالا ببرند می توانند از این نوع تبلیغات به راحتی استفاده کرده و نتایج بسیار خوبی دریافت کنند.

۶.کمپین‌های فروشگاهی و تبلیغات فروشگاهی

شما احتمالاً تبلیغات Google Shopping را در گذشته دیده اید.

آنها اغلب در جستجوی یک محصول در Google ظاهر می شوند.

از آنجا که این تبلیغات لیست محصولات تمایل دارند در بالای لیست موتورهای جستجو ظاهر شوند ، تبلیغات محصولات شما قرار است در جایی که بیشترین جستجوها را نشان می دهند ، نشان داده شود.

کمپین‌های فروشگاهی یا  Shopping Campaigns And Shopping Ads ، از دیگر کمپین های گوگل ادز بوده که برای فروش آنلاین خدمات و محصولات و همچنین ایجاد فضای مناسب جهت فروش آفلاین ایجاد شده اند. این کمپین گوگل ادوردز، می‌تواند به کسب و کارهای الکترونیکی و فروشندگان کوچک و بزرگ اینترنتی، جهت افزایش فروش آنلاین کمک کند و با استفاده از این نوع کمپین، می‌توان مخاطبین و مشتری‌های بیشتری را به فروشگاه هدایت نمود. از این نوع کمپین برای مناسبت های مختلف می توان استفاده نمود و حجم زیادی از تبلیغات را به مخاطبین و مشتریان مورد نظر ارسال کرد.

آشنایی کامل با انواع کمپین های ادوردز گوگل

نتیجه گیری

با استفاده از کمپین های گوگل ادز می توانید به راحتی به رونق کسب و کار و محصولات و خدمات  خود بپردازید و درآمد و فروش خود را بالاتر ببرید و ترافیک بیشتری از کاربران هدف را به سایت خود وارد نمایید و در جستجوهای صفحات گوگل بیشتر دیده شوید.

تمامی این کمپین های فوق قابلیت تطابق داشته و برای مناطق جغرافیایی و زبان های  مختلفی نیز قابل به‌ کارگیری هستند. با استفاده از کمپین های  گوگل ادز ، کسب و کار خود را به صورت جهانی ارتقاء دهید و مشتریان زیادی را روانه سایت و کسب و کار خود نمایید و هر آگهی  را با توجه به بودجه خود و در شرایط و زمان و موقعیت های مختلف به اجرا در آورید.

امیدوارم این مقاله توانسته باشد، در راه اندازی کمپین ها مطالب آموزنده ای را ارائه داده باشد. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

Rate this post

%

User Rating: 5 ( 2 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا