متفرقه

تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن و دیده شدن در این فضا است

زمان مطالعه: 7 دقیقه

تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن

تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن  تبلیغات در گوگل پلی و اپل استور بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن ها و نرم افزارها است. گوگل پلی و اپل استور نرم افزارهای کاربردی هستند که کاربران جهت نصب اپلیکیشن به آنها مراجعه می نمایند.

این دو نرم افزار معروف و معتبر در واقع فروشگاههای اینترنتی بوده که به فروش خدمات شرکتها از طریق فروش و نصب اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی می پردازند. گوگل پلی به عنوان بهترین مکان برای معرفی و تبلیغات برنامه های اندروید بشمار می رود.

از طرفی برنامه های ios در اپل استور نمایش داده می شوند. با توجه به گسترگی گوگل در بستر اینترنت، تبلیغات در گوگل پلی می تواند پیشرفت محسوسی در کسب و کارها به وجود آورد.

شرکتهای بسیاری به ارائه خدمات خود و معرفی برند و محصولات خود از طریق اپلیکیشن و برنامه های کاربردی می پردازند. در واقع این روش یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روشهای معرفی کسب و کار است.

با استفاده از تبلیغات در گوگل پلی می توان تعداد نصب اپلیکیشن را در مدت زمان کوتاهی چندین برابر نمود. این به معنی افزایش تعداد کاربران، هدایت مشتریان و افرادی که نیاز به خدمات شما دارند به سوی کسب و کار شما و در نهایت افزایش فروش و سودآوری.

 

برنامه های کاربردی زیادی از این طریق تعداد کاربران خود را افزایش داده و به سودآوری و افزایش سهم بازار دست یافته اند. حال با بیان راههای تبلیغات در گوگل پلی مطلب را ادامه می دهیم.

تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن

تبلیغات در فروشگاه  گوگل پلی

تبلیغات در گوگل پلی از طریق بستر گوگل ادوردز صورت می پذیرد. با روش تبلیغات در GOOGLE PLAY تعداد نصب اپلیکیشن های سازگار با گوشی های هوشمند به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

شرکتها و سازمانهای زیادی با تبلیغ برنامه کاربردی خود در گوگل پلی تعداد نصب اپلیکیشن های خود را به چندین برابر رسانیده اند. طبق آمار رسمی جهانی اعلام شده در خصوص گوگل، تبلیغات در گوگل ادوردز برای کسب و کارها بطور متوسط ۲ برابر هزینه صورت گرفته بازگشت سرمایه داشته و متوسط کلیک کاربران حدود ۷.۵ درصد است.

این اطلاعات وقتی در کنار سایر آماری مانند ۵ درصد کلیکها منجر به فروش می شود و ۴۱ درصد کلیکهای کاربران شامل تبلیغات بالای صفحه می شود، قرار می گیرد نشان دهنده تاثیر زیاد تبلیغات در گوگل است.

در تبلیغات در گوگل پلی شما این امکان را دارید که به پنل کاربری گوگل ادوردز دسترسی داشته باشید، به عبارتی حساب گوگل پلی را به گوگل ادوردز متصل نمائید. هزینه های نصب هر بار اپلیکیشن را تعیین نموده و سقفی برای هزینه های روزانه خود مشخص نمائید.

روش تبلیغات در GOOGLE PLAY بسیار راحت و کاربردی بوده و کمپین تبلیغاتی شما توسط گوگل ادوردز بهینه سازی و مدیریت می شود.

تبلیغات در گوگل پلی که یکی از زیر شاخه های گوگل بله شمار می رود می تواند ایلیکیشن ها را برای رقابت در کارزار بازار آماده و معرفی نماید.

حتما مطالعه کنید
چرا در سایت گوگل تبلیغ کنیم ؟ | دلایل مهم، استفاده از گوگل برای تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن

نحوه تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی

نحوه تبلیغات در گوگل پلی همانند تبلیغات گوگل ادوردز می باشد. چنانچه تصمیم به تبلیغات در GOOGLE PLAY دارید، باید کلمات کلیدی مربوط به محصول و یا کسب و کار خود را اعلام نمائید.

در مرحله بعد چنانچه کاربران گوگل پلی اقدام به جستجو در نرم افزار نمایند، تبلیغات شما نمایش داده شده و کاربران تمایل به نصب اپلیکیشن شما پیدا می کنند. همچنین گوگل ادوردز با آنالیز کلمات کلیدی و تبلیغات شما، اقدام به نمایش آن در محیط ها و بسترهای مناسب و مربوطه می نماید.

به این ترتیب با توجه به اینکه تبلیغات شما مربوط به نصب اپلیکیشن است، کاربران آنرا در گوگل پلی، یوتیوب، نتایج جستجوهای گوگل و سایتهایی که مرتبط با موضوع نرم افزار شما هستند نمایش می دهد. محبوبترین مکان برای تبلیغ و نمایش اپلیکیشن ها گوگل پلی بوده، لذا محل اصلی نصب و بستر اصلی تبلیغات در گوگل پلی خواهد بود.

نکته قابل توجه در تبلیغات اپلیکیشن این است که گوگل ادوردز با توجه به موضوع، دسته بندی و محتوای نرم افزار و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی از جانب کاربران، به مرور زمان محلی که بیشترین تاثیرگذاری بر مخاطب و بیشترین تعداد نصب را به دنبال خواهد داشت پیدا نموده و تبلیغات شما در آن مکانها نیز نمایش داده می شود.

کاربران در موقعیتهای متفاوتی اقدام به نصب اپلیکیشن می نمایند. به عنوان مثال کاربر در گوگل پلی بدنبال نصب نرم افزار است یا در سایتهای مرتبط با موضوع اپلیکیشن شما بدنبال موضوعی است، در حال نصب نرم افزار مشابه بوده و یا اینکه در یوتیوب در حال تماشای ویدئویی می باشد. در تمام موارد فوق گوگل با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران موثرترین مکان نمایش تبلیغات شما را جستجو می نماید.

تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن

روش اجرای تبلیغات در گوگل پلی

روش اجرای تبلیغات در گوگل پلی اینگونه است که ابتدا باید اپلیکیشن خود را در گوگل پلی دانلود و نصب نمائید. پس از آن با خرید یکی از بسته های تبلیغاتی و عقد قرارداد کار تبلیغات شما شروع می شود.

شرکتهای مجری تبلیغات در GOOGLE PLAY با دریافت بسته سفارش شما، اقدام به ایجاد کمپین تبلیغاتی نموده و تبلیغ اپلیکیشن شما شروع می شود. ایجاد یک متن قوی و جذاب که کاربران را به نصب اپلیکیشن ترغیب نماید از توانایی های مجریان طرح است.

برای شروع معمولا باید یکی از بسته های سفارش تبلیغات اپلیکیشن را در سایت شرکت مجری تبلیغات انتخاب نمائید. بسته های موجود شامل مبلغ ریالی، مبلغ ارزی (ممکن است درهم و یا ارز دیگری باشد)، کارمزد شارژ، مدیریت و نهایی و حواله با کارمزد می شود.

مبلغ ارز در نظر گرفته شده جهت شارژ کردن حساب ایجاد شده برای شما در گوگل ادوردز است. بعد از شروع کار و با هر بار نصب اپلیکیشن مبلغی از حساب شما به عنوان کارمزد گوگل کسر می شود. شرکتهای مجری تبلیغات شما بسته به نوع پشتیبانی و امکانات خود، خدمات متنوع دیگری را نیز برای شما در نظر می گیرند.

تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن

مزایای تبلیغات در فروشگاه  گوگل پلی

مزایای تبلیغات در گوگل پلی بسیار زیاد بوده و آنرا از سایر روشهای تبلیغات مجزا می نماید. برخی از مزیت های این روش تبلیغات شامل هدفمند بودن، صرفه اقتصادی و قابلیت تجزیه و تحلیل آن است.

در روش تبلیغات در گوگل پلی می توانید کلمات کلیدی و واژه های مهم خود را بسیار هوشمند طراحی و انتخاب نمائید. انتخاب واژه های کلیدی اصلی و حتی نام رقبای شما می تواند کاربرانی که اقدام به جستجو در محیط گوگل پلی می کنند را به سوی شما هدایت نماید.

همچنین با ورود به حساب کاربری ایجاد شده در گوگل می توانید جزئیاتی مانند تعداد دانلودهای انجام گرفته، تعداد نمایش و بازدیدهای صورت گرفته از صفحه خود و تعداد کلیکها را مشاهده نمائید. آمار تعداد نصب اپلیکیشن واقعی بوده و بر اساس کاربران حقیقی که نرم افزار را نصب کرده اند نشان داده می شود.

این روش تبلیغات در گوگل پلی دارای صرفه اقتصادی بوده و در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی کم هزینه محسوب می شود. شما تنها با هر بار نصب اپلیکیشن توسط کاربران هزینه پرداخت می نمائید.

تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن

کاربرد تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی

کاربرد تبلیغات در گوگل پلی شامل اکثر حرفه ها و کسب و کارها می گردد. اگر شما دارای اپلیکیشن مربوط به کسب و کار خود هستید می توانید از طریق تبلیغات در GOOGLE PLAY تعداد کاربران خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال مشتریان شما با نصب اپلیکیشن می توانند از خرید با تخفیف محصولات برخوردار گردند که این به معنی تشویق مشتریان به استفاده از خدمات شما از طریق نصب اپلیکیشن است. همچنین در برخی موارد کاربران با پرداخت پول نسبت به نصب اپلیکیشن اقدام می نمایند. این موضوع نیز به عنوان یکی از منابع کسب درآمد معرفی می شود.

تبلیغات در گوگل پلی تابحال زمینه ساز افزایش کاربران در کسب و کارهای زیادی شده است. برخی از نرم افزارهای کاربردی که بوسیله گوگل پلی به توسعه کسب و کار خود اقدام نموده اند شامل نرم افزارهای فروش بلیط هواپیما و قطار، نرم افزارهای کاربردی آموزش زبانهای خارجی، اپلیکیشن های سفارش غذای آنلاین و اپلیکیشن های خرید گروهی با تخفیفات ویژه از جمله کسب و کارهایی هستند که در این زمینه ورود کرده اند.

تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن

هزینه تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی

هزینه تبلیغات در گوگل پلی در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی کم هزینه محسوب می شود. برای تبلیغات در GOOGLE PLAY شما باید اقدام به خرید بسته های سفارش تبلیغات نمائید.

این بسته ها با توجه به درخواست شما از مقادیر کم تا مقادیر بیشتر موجود هستند. با توجه به اینکه بخشی از این هزینه باید به حساب گوگل واریز گردد، هزینه سافرش بسته های تبلیغاتی شامل مبلغ ریالی و ارزی می گردد. مبلغ ارزی جهت شارژ حساب کاربری ایجاد شده و جهت کسر هزینه های مربوط به گوگل است.

شما می توانید در ابتدای کار چنانچه از نتایج تبلیغات در گوگل پلی اطمینان نداشته و یا قصد هزینه کردن زیادی ندارید، بسته های کوچکتر را سفارش داده و در هنگام اجرای کمپین تبلیغاتی حساب کاربری خود را شارژ نمائید.

نکته قابل ذکر دیگر این است که تبلیغ نرم افزار شما برای تمام فارسی زبانان نمایش داده خواهد شد. به عبارتی این تبلیغات تنها مختص به کاربران داخل ایران نبوده و در تمام نقاط دنیا، کاربران فارسی زبان که از زبان فارسی استفاده می نمایند نیز می توانند تبلیغات اپلیکیشن شما را دیده و آنرا نصب نمایند.

همچنین شما امکان مدیریت هزینه نصب اپلیکیشن خود در تبلیغات در گوگل پلی را دارید. در ابتدای کار می توانید هزینه پایه ای را برای هر نصب در نظر گرفته و در ادامه با توجه به بازخورد گرفته شده آنرا افزایش دهید. هزینه نصب تعیین شده توسط شما این پیام را می دهد که هر مرتبه نصب اپلیکیشن به چه اندازه برای شما اهمیت خواهد داشت پس برای تعیین هزینه نصب بطور حساب شده عمل نمائید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا