مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

زمان مطالعه: 9 دقیقه

تولید محتوا 

شاه‌کلیدی برای کسب درآمد

فهرست مطالب

ادوردز 20 : تولید محتوا، مسئله‌ای است که اهمیت آن در جهان پیشرفته‌ی امروز غیر قابل انکار بوده و یکی از راه‌های پیشرفت، در کسب و کار و برقراری ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود. با تعدد کسب و کارها و رقابتی شدن بازار، واژه‌ای به نام تولید محتوا می‌تواند در برند شدن و افزایش سطح مشتریان شما تاثیر فوق‌العاده‌ای را داشته باشد. بحث تولید محتوا مسئله ای فراتر از نوشتن یک مقاله است و باید برای تولید محتوایی کاربرپسند و در خور توجه و دارای نکات آموزشی و کاربردی و در حین محتوای گرانقیمت، قابل فهم برای عموم و مملو از اطلاعاتی جامع و کاربردی باشد که خواننده را برای ادامه خواندن به سمت و سوی خود بکشاند. البته مقاله‌ای که پیش روی شماست با تمامی مقاله‌ها متفاوت بوده و این اطلاعات جامع را به صورت کوتاه، مفید و کاربردی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد؛ بنابراین تا پایان این مقاله‌ی جذاب همراه ما باشید.

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

تولید محتوا را اگر بخواییم به زبان ساده‌تری برای شما بیان کنیم، همین مقاله‌ای است که در حال خواندن آن هستید و یا محتوای پست‌های اینستاگرامی بوده که باعث می‌شود شما بخندید و یا به فکر فرو بروید. حتما برای شما سوالاتی پیش آمده که باعث شده سری به گوگل بزنید، به طور مثال همین مقاله‌ی پیش رویتان، جواب سوالی است که در گوگل جست‌وجو کرده‌اید، که به آن تولید محتوا می‌گویند.

حالا اگه بخواییم یه تعریف رسمی‌تر و جامع از محتوا به شما عزیزان بگوییم، به این تعریف می‌رسیم:

به هرچیز قابل درک و فهمی که برای افراد گوناگون، در قالب بازاریابی ساخته و انتشار داده شده تولید محتوا می‌گویند.

تولید محتوا می‌تواند شامل ویدئوهای تصویری، نوشتن متن و طراحی باشد که در اهدافی مانند کسب و کار، وفادارسازی مشتریان، افزایش فروش و … بسیار تاثیرگذار است.

اگر بخواهیم در مورد کاربردهای تولید محتوا صحبت کنیم، می‌توانیم به این موارد اشاره نماییم:

یک) محتواها نقطه‌ی عطف شروع کار شما خواهد بود:

یک محتوای خوب و ارزشمند می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاپ عمل نماید و باعث جذب مشتریان و افزایش تعداد بازدیدهای وبسایت شما شود. به گونه‌ای که اطمینان و تمایل مشتریان به خرید از شما افزایش پیدا می‌‌کند و کسب وکار شما روز به روز موفق‌تر خواهد شد.

دو) تولید محتوا می‌تواند بر روی افزایش بازدید وبسایت تاثیر مثبتی بگذارد:

با انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب، نوشتن یک عنوان جذاب، افزودن تصاویر، ویدیوهای مرتبط و رعایت نکاتی دیگر می‌توانیم محتوایی مناسب تولید کنیم که باعث افزایش بازدید سایت شود و در نهایت موجب رونق کسب وکار و درآمدتان گردد.

حتما مطالعه کنید
معرفی هوش مصنوعی چت GPT(معرفی+خدمات+کاربردها) | ادوردز 20

سه) تولید محتوایی جذاب می‌تواند ارتباطی خوب را برای مخاطبان هدف شما ایجاد نماید.

از جمله عملکردهای مهم یک وبسایت این است که بتواند نام تجاری شما را به نحو احسن به همگان معرفی نماید و یک تولید محتوای کاربرپسند می‌تواند این امکان را برای شما فراهم نماید. به طور مثال انتشار نمودن یک محتوا به روش رپورتاژ می‌تواند اطلاعات مفید و خوبی را به کاربران منتقل نماید و سایت شما را از سایر رقبا متمایز نماید. در ادامه‌ی این مقاله در مورد ریورتاژ و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد، پس فعلا ذهنتان را درگیر این موضوع نکنید.

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

نقش تولید محتوا بر سئو سایت

سئو نقش بسیار مهمی در رتبه بندی وبسایت‌ شما خواهد داشت که با تولید محتوایی عالی می‌توانید رتبه‌ی سایتتان را ارتقا دهید. حالا سوال پیش میاد که چطوری می‌شه یک محتوایی مبتنی بر سئو نوشت که در رتبه‌ی خوبی قرار گیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید به موارد زیر دقت کنید؛ چون که این موارد از پراهمیت‌ترین نکات راجع به تولید محتوای سئو شده است.

یک) حتما از کلمه‌ی کلیدی در عنوان مقاله‌ی خود استفاده کنید و سعی کنید عنوانی جذاب را برای محتوایتان برگزینید.

دو) از کلمه‌ی کلیدی و کلماتی مترادف و یا مرتبط با آن در کل متن به صورت پراکنده استفاده نمایید. ( زمانی که شما این کار را انجام بدهید، سایت شما بیشتر به کاربران معرفی می‌شود و به قول معروف بیشتر تو دید هست.)

سه) از کلمه‌های کلیدی و مشابه آن در تیترهای اول و دوم استفاده کنید.

چهار) برای نام انکرتکست بهتر است از کلمه‌ی کلیدی استفاده شود؛ چرا که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی سئوی شما می‌گذارد. ( انکرتکست همان نامی است که برای لینک دادن به سایت‌ استفاده می‌شود.)

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

نه روش شگفت‌انگیز برای تولید محتوا سئوپسند

یک) خلق ایده‌ای جذاب برای محتوانویسی

این گزینه می‌تواند اولین گام شما برای تولید محتوا باشد؛ بنابراین لازم است ابتدا موضوع سایت و مقالاتتان را برگزینید و سپس با توجه به آن، ایده‌پردازی کرده و موضوعاتی جدید را بنویسید. کسی که قرار است تولید محتوا انجام دهد لازم است همیشه یک دفترچه همراهش باشد تا موضوعات و ایده‌های خود را برای تولید محتوایی عالی بنویسد.

دو) حتما لیستی از کلمات کلیدی را بر روی کاغذ بنویسید.

همانطور که گفته شد بکار بردن کلمات کلیدی می‌تواند نقش پررنگی را در محتوایی سئوپسند داشته باشد، بنابراین بهتر است ابتدا یک لیستی از این کلمات را تهیه نمایید. اینجا سوال پیش میاد که چطوری می‌شه این کار را انجام داد؟ آیا ابزار یا وسیله‌ای برای پیدا کردن این کلمات وجود دارد؟

در جواب به سوال بالا باید گفت بله، شما می‌توانید از طریق یک سری ابزارهای کارآمد، کلمات کلیدی خود را بیابید. این ابزارها شامل google trends، google correlate، keywords everywhere و غیره بوده که به شما کمک می‌کند تا بیشترین کلمات کلیدی مرتبط با موضوعتان را بیابید. کلمات کلیدی که در این ابزارها می‌بینید همان‌هاییست که کاربران بیشترین جست وجو را با آن‌ها انجام داده‌اند.

سه) نوشتن عنوانی جذاب و مخاطب‌پسند

عنوان محتوای شما باید به گونه‌ای باشد که کاربر با یک نگاه، نسبت به آن کنجکاو شود و جذب آن گردد؛ چرا که کاربران قبل از ورود به سایت، ابتدا عنوان شما را می‌بینند، پس بهتر است از عنوانی مناسب برای محتوای خود استفاده نمایید. عنوان شما نباید تکراری باشد و حتما باید کلمه‌ی کلیدی در آن قید شود.

چهار) نیاز مخاطب را در محتوای خود در نظر داشته باشید.

کاربران مدت زمان طولانی را برای یافتن مطلب مورد نظرشان صرف می‌کنند؛ بنابراین اگر شما بتوانید نیازهای اصلیشان را پوشش دهید به منبعی معتبر و ثابت تبدیل می‌شوید.

حتما مطالعه کنید
با راهکار های زیر مشتریان خود را در گوگلADSو شبکه های اجتماعی افزایش دهید | ادوردز 20

پنج) از سطحی پرداختن به موضوع محتوای خود خودداری نمایید.

بهتر است که تنها به تیتروار بودن مطالب خود اکتفا نکنید و لازم است جزئیاتی را برای هر تیتر بنویسید، در غیر این صورت محتوای شما سطحی بوده و نیاز کاربر را برطرف نمی‌کند. محتوایی با کیفیت است که بتواند با توجه به عنوان، جزئیاتی مناسب را بیان نماید و همین موضوع باعث وجه تمایز شما با دیگر سایت‌ها می‌شود.

شش) بکار بردن کلمات کلیدی به تعدادی معین

همانطور که گفته شد کلمات کلیدی تاثیر به سزایی در سئوی سایت شما دارد، اما این نکته را باید بدانید که استفاده‌ی بیش از اندازه از آن‌ها می‌تواند بلعکس عمل کند. بنابراین طبق چگالی کلمات کلیدی، باید حدود 2 تا 3 درصد نسبت به کل کلماتی که نوشته‌اید از کلیدواژه‌ها استفاده نمایید.

هفت) محتوا باید با نگارشی صحیح نوشته شود.

استفاده از ویرگول، نقطه ویرگول، نقطه و غیره از جمله نکات نگارشی بوده که باید در کل متنتان رعایت نمایید؛ چراکه اگر به اشتباه از هر کدام از این علائم استفاده کنید موجب کج‌فهمی و بدفهمی مطلب، توسط مخاطب خواهد شد.

هشت) محتوایی با تعداد کلمات بالا بنویسید.

نوشتن محتوایی به تعداد 2 تا 3 هزار کلمه، استاندارد بوده و تاثیر فراوانی بر معرفی سایت شما خواهد داشت؛ از طرفی دیگر مقاله‌ای که زیر 500 کلمه باشد از نظر گوگل بلاگ محسوب نمی‌شود و نمی‌تواند سئوپسند باشد.

نه) اهمیت و استفاده از زیرعنوان

نوشتن یک پاراگراف به صورت پشت سرهم باعث خستگی مخاطب شده و در نهایت از خواندن مطلب شما خودداری می‌کند. بهترین راهکار این است که برای هر تیتر خود زیرعنوان‌هایی را بنویسید و برای هرکدام عکسی را قرار دهید، این کار باعث می‌شود تا چشم خواننده خسته نشود.

ده) استفاده از متا تگ عنوان مرتبط با متن

اولین بخشی که گوگل آن را می‌خواند متا تگ عنوان شماست بنابراین این قسمت را باید با توجه به متن و کلمه‌ی کلیدی بنویسید. در غیر اینصورت اگر ارتباطی بین این دو نباشد، گوگل سایت شما را جریمه می‌کند.

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

تولید محتوا و تاثیر آن بر کسب و کارهای امروزی

امروزه افراد زیادی وقت خود را در صفحات مجازی و وبسایت‌ها صرف می‌کنند و می‌توان گفت این مکان‌ها بیشترین تعداد نفرات را به خودش اختصاص داده است. بنابراین با ایجاد صفحات کاری می‌توانید دامنه‌ی مشتریانتان را افزایش دهید و این موضوع باعث رونق اقتصادی شما می‌گردد. به طور نمونه اگر شما صاحب یک فروشگاه در منطقه‌ای از شهر هستید، ممکن است تعداد محدودی برای خرید نزد شما بیایند و یا شما را بشناسند ولی اگر همین فروشگاهتان را به صورت آنلاین راه‌اندازی نمایید، طیف بزرگتری از مردم شما را خواهند شناخت و از شما خرید خواهند کرد.

تولید محتوا رابطه‌ای مستقیم با کسب وکارهای امروزی دارد که آن‌ها را در زیر برای شما بازگو کرده‌ایم:

یک) تولید محتوا را می‌توان یک ابزار قدرتمند در کسب وکارهای امروزی دانست؛ چراکه شما با ایجاد یک محتوای ارزشمند و جذاب می‌توانید حلقه‌ی مشتریان خود را بزرگ‌تر نمایید و از همه مهم‌تر باعث ثابت و وفادار ماندن آن‌ها شوید.

دو) با اینترنتی شدن بسیاری از مشاغل و به وجود آمدن صفحات مجازی و وبسایت‌ها، کسب و کارهای مجازی، رونق بیشتری گرفت. ولی برای اینکه محصول، خدمات و نام تجاری شما در این حوزه بیشتر دیده شود باید یک سری کارها را انجام دهید. یکی از این موارد تولید محتوای بهینه و جذاب است که در افزایش درآمد و برند شدن محصول و یا خدماتتان نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

سه) شما با تولید محتوایی جذاب و با کیفیت می‌توانید از سایر وبسایت‌ها لینک بگیرید که این کار، باعث بالا رفتن بازدید سایتتان می‌شود. در نهایت پس از مدتی تبدیل به یک برند موفق می‌شوید که منبعی مطمئن برای خرید محصول و ارائه‌ی خدمات به شمار می‌رود. به میزانی که سایت شما کاربرپسندتر باشد، درآمد شما هم افزایش پیدا می‌کند.

حتما مطالعه کنید
بهترین قالب های وردپرس بهینه شده 2021 | سئو بیس و چند منظوره 2021 | ادوردز20

چهار) تولید محتوا می‌تواند به صورت نصویری و یا حضوری در صفحات مجازی و وبسایت‌ها صورت بگیرد، این روش، کسب وکار شما را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا کاربران، صفحه‌تان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند و در نهایت با به سر زبان افتادن، تبدیل به برندی مورد اعتماد خواهید شد.

پنج) تولید محتوا در کسب وکارهای امروزی باعث می‌شود تا ارتباط بین مخاطب و سرویس‌دهنده نزدیک‌تر شود و این مورد سبب افزایش حلقه‌مشتریان می‌شود.

شش) برای اینکه کسب وکارتان را در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ رونق دهید، لازم است سئوی سایتتان را با تولید محتوایی با کیفیت و به روز، تقویت نمایید.

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین صفحات مجازی در دنیا شناخته شده است که هم‌اکنون میلیون‌ها نفر در آن عضو هستند. این فضا علاوه بر محیطی جذاب و مفرح، می‌تواند محلی عالی برای معرفی محصول و یا حرفه‌تان باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث رونق کسب و کارتان در فضاهایی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و … می‌شود، تولیدمحتوا بوده که می‌تواند به صورت متنی و یا تصویری صورت بگیرد. امروزه بلاگرهای زیادی را در فضاهای مجازی می‌بینید که توانسته‌اند با تولید محتوایی جذاب به موفقیت برسند.

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

هزینه‌ی تولید محتوا متنی

قیمت تولید محتوا همان مبلغی است که در ازای یک سری خدمات محتوایی باید پرداخت شود. تعیین نمودن تعرفه‌ی تولید محتوای متنی پیرو فاکتورهای مختلفی است که مهم‌ترین آن را می‌توان کیفیت محتوا دانست. از دیگر مواردی که باید در این فاکتورها لحاظ شود شامل اندازه‌ی متن، تجربه و سابقه‌ی کاری نویسنده و برندی که توانسته از خود در زمینه‌ی تولید محتوا و نویسندگی بسازد. از جمله فاکتورهایی که در تعیین تعرفه‌ی تولید محتوای متنی موثر است شامل این موارد می‌شود:

یک) رعایت نمودن نکات اصولی محتوا

دو) نوشتن متنی سئوپسند

سه) باکیفیت بودن محتوا

چهار) عملکرد محتوا در وبسایت

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

رپورتاژ محتوا

اگر بخواهیم تعریفی از رپورتاژ تولید محتوا داشته باشیم، می‌توان گفت رپورتاژ یک نوع آگهی تبلیغاتی بوده که در سایت‌های پربیننده نشان داده می‌شود. در این آگهی تبلیغاتی توضیحاتی در مورد خدمات، محصول و یا فعالیت شما داده می‌شود که این موضوع سبب بالا رفتن تعداد بازدیدهای شما می‌شود. امروزه رپورتاژها علاوه بر معرفی محصول و خدمات، وظیفه‌ی سئو نمودن و لینک دادن را در سفارشات تولیدمحتوا دارند.

سه قدم مهم و هدفمند را با رپورتاژ نمودن محتوا دنبال می‌کنید که شامل این موارد است:

یک) با قرار دادن لینک‌ها در محتوای رپورتاژشده باعث بالا رفتن تعداد بازدید سایتتان می‌شوید.

دو) با رپورتاژ نمودن محتوا توانسته‌اید سایت خود را به خوبی تبلیغ نمایید.

سه) با رپورتاژ نمودن محتوای خود و استفاده از کلمات کلیدی و بک لینک‌سازی در وبسایت‌های مهم و معتبر، به بهبود بهینه‌سازی سئوی خود کمک شایانی کرده‌اید.

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

جمع‌بندی نهایی

تولید محتوا به عنوان یک اهرم قدرتمند عمل می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید مشتریانی ثابت و وفادار را داشته باشید. برای نوشتن محتوایی جذاب لازم است یک سری نکات مهم را در متنتان بکار ببرید. یکی از مهم‌ترین نکات، این است که محتوای شما به هیچ عنوان نباید کپی باشد و این اولین اصل در هر تولید محتوا محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید نویسنده‌ی خوبی در این زمینه باشید، باید یک سری آموزش‌های تولید محتوا را از سایت‌های گوناگون دریافت کنید و سپس به راحتی فعالیت خود را آغاز نمایید. تولید محتوا یکی از پردرآمدترین مشاغل در دنیای امروز محسوب می‌شود پس در کسب مهارت‌های آن کوشا باشید. و در آخر اینکه ممنون از شما عزیزان برای همراه بودن با ما تا پایان این مقاله.

تولید محتوا | با پادشاه سئو آشنا شوید | قیمت تولید محتوای سئو شده | ادوردز20

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا