مقالات مربوط به سئو

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | تاثیر بک لینیک بر رتبه سایت | ادوردز20

زمان مطالعه: 9 دقیقه

انواع بک لینک: خوب ، بد و بهترین

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20 .قطعا اگه در مورد سئو اطلاعاتی داشته باشید، حتما با بک لینک و انواع اون آشنا شدین. بک لینک ها به سه دسته بهترین ، خوب و بد تقسیم بندی میشن. هر قدر که تعداد بک لینک ها بیشتر باشه، قاعدتاً رتبه شما هم تو گوگل بالاتر میره.

البته فقط تعداد بک لینک ها نیستن که توجه موتور های جستجو رو به خودشون جلب می کنن، بلکه انواع بک لینک هم موثره و مهمه. بک لینک ها انواع مختلفی دارن و هر کدومشون تاثیرات متفاوتی روی رتبه بندی گوگل میذارن.

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز203 عاملی که روی ارزش پیوند تأثیر میذارن

قبل از اینکه یه لیست کامل از انواع بک لینک رو مرور کنیم ، بهتره که بدونیم چه چیزی لینک رو با ارزش می کنه. همون طور که بالا تر هم گفتیم، بک لینک ها با هم برابر نیستن.

فاکتور های مختلفی وجود داره که می تونه بک لینک دهی رو با ارزش تر از سایرین ایجاد کنه و همچنین موارد دیگه ای هم وجود داره که پیوند رو برای سئو بسیار بد می کنه.3 عامل اصلی که روی مقدار پیوند تأثیر می ذاره شامل موارد زیره:

۱_ مرجع سایت پیوند دهنده

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

مسلما با ارزش ترین انواع بک لینک، از وب سایت های با کیفیت و معتبر به وجود میان. پیوندهای سایت هایی که به عنوان منابع معتبر برتر شناخته می شن، سیگنال های مثبت بیشتری رو نسبت به پیوندهای سایت های کم کیفیت و کمتر شناخته شده به موتور های جستجو ارسال می کنن.

برای تعیین ارزش یه سایت (و ارزش پیوند) ، به الکسای سایت پیوند دهنده نگاه کنین. هر چی که رتبه الکسا سایت پیوند دهنده بهتر باشه، پیوند برای سئو بهتره. سایت های دارای رتبه الکسای پایین، معتبرتر از سایت های دارای رتبه الکسای بالا هستن.

۲_ فالو (Follow) در مقابل نو فالو (No Follow)

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

زمانی که ناشری پیوندی رو به وب سایت خودش اضافه می کنه ، می تونه با استفاده از کد HTML پیوند رو به صورت “دنبال کردن” یا “عدم دنبال کردن” تنظیم کنه.

• پیوندهای فالو به موتور های جستجو داده میشن تا اونا پیوندها رو بررسی کنن و ارزش سئو رو بالا ببرن.

• پیوندهای نوفالو به موتور های جستجو داده میشن تا اونا پیوندها رو بررسی کنن و ارزش سئوی كمتری رو به اونا بدن.

از اونجایی که پیوندهای فالو، سیگنال های بهتری رو به موتور های جستجو می فرستن، ارزششون از پیوند های نوفالو بیشتره. با این حال ، پیوند های نوفالو هنوز هم می تونن بازدیدکننده هایی رو به سمت وب سایت شما رونه کنن.

حتما مطالعه کنید
لینک سازی چیست ؟ با لینک بیلدینک (link building) رتبه سایت خود را بالا ببرید | ادوردز20

برای اینکه بفهمید پیوند ارسالی فالو هست یا نوفالو، می تونید از برنامه افزودنی NoFollow Simple Chrome استفاده کنین تا کد پیوند رو به راحتی تشخیص بدید.

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20۳_ محل پیوند در سایت

شاید تا حالا دیده باشید که با ارزش ترین پیوندها تو محتوای اصلی سایت قرار می گیرن. پیوند هایی که تو متن اصلی و در مرکز دید قرار گرفتن، بازده بیشتری رو نسبت به پیوند هایی که تو هدر ، پاورقی یا نوار کناری صفحه ظاهر می شن دارن.‌

در واقع یعنی موتور های جستجو گر، به قسمت های مرکزی اهمیت بیشتری میدن. زمانی که به دنبال ایجاد بک لینک با کیفیت و ارزشمند هستین، این نکته یه عامل خیلی مهمه که باید به خاطر بسپارید. پس در نتیجه همیشه به دنبال ایجاد پیوندهایی باشید که تو محتوای اصلی یه سایت قرار گرفتن.

بهترین انواع بک لینک

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

حالا که فهمیدین چه چیزی باعث می شه بک لینک ها ارزشمند باشن، بیاین یه لیستی از بهترین بک لینک ها رو برای سئو بررسی کنیم. تو این بخش، همون طور که یاد می گیرید چطوری بک لینک ایجاد کنید، این استراتژی هارم یاد می گیرید که بهترین نتایج سئو رو تو دراز مدت ارائه بدین.

• بک لینک Editorial

پیوند Editorial، یکی از بهترین پیوندها از نظر جستجوگر ها شناخته میشه. این بک لینک هارو زمانی می تونین جذب کنید که محتوای سایتتون، شامل مطالبی باشه که جدید و بروز باشن. یه بک لینک Editorial ممکنه که به صورت پایین باشه:

✓ مراجعه به شخصی از شرکت شما یا چیزی از محتوای شما به عنوان منبع اطلاعات

✓ مراجعه به وب سایتتون به عنوان منبعی برای اطلاعات بیشتر

✓ مراجعه به وب سایتتون به عنوان سازنده اینفوگرافیک

✓ مصاحبه با شخصی که با وب سایت شما مرتبطه

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

نحوه دریافت بک لینک Editorial:

✓ یک بازاریابی محتوای قوی ایجاد کنین

✓ محتوایی با کیفیت و همیشه درجه یک بسازید که به عنوان یک منبع اصلی باشه

✓ محتوایی با قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید که سایت های دیگه بتونن از اون استفاده کنن.

✓ محتوایی رو منتشر کنید که وب سایت و نام تجاری شما رو به عنوان یک پیشتاز در صنعت شما معرفی کنه تا سایر سایت ها بخوان که از شما به عنوان یه منبع استفاده کنن.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی و موضوعات مشهوری که هنوز در مورد اونا ننوشتید، از کلمات کلیدی رقباتون استفاده کنید. همچنین برای پیدا کردن موضوعات پرطرفدار که می تونید تو وب سایتتون به کار ببرید، حتما اعتبار و محبوبیت کلمات کلیدی رو در نظر بگیرید.

• بک لینک Guest Blogging

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

ارسال مهمان، یکی دیگه از روش های به دست آوردن بک لینک با ارزش و معتبر هست. زمانی که شما بک لینک مهمان رو به وب سایتی ارسال می کنید، غالباً مجازین که تو محتوای خودتون پیوند Editorial داشته باشین. این نوع بک لینک ها، راهی مطمئن برای ایجاد اعتماد و اعتبار از طریق سایر نشریات تأثیرگذاره.

نحوه دریافت بک لینک Guest Blogging:

لیستی از سایت های وبلاگ نویسی مهمان رو تهیه کنید و روی اون تسلط داشته باشید.

• بک لینک Business Profile

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20 .در بیشتر موارد، زمانی که یک نمایه آنلاین برای مشاغل به وجود میارید، می تونید یه پیوند هم به وب سایتتون اضافه کنید. این پیوندها تو لیست های مشاغل، شبکه های رسانه های اجتماعی و دایرکتوری های خاص صنعت موتور های جستجو رو نشون میدن که یک وب سایت تاسیس شدست و از کیفیت بالایی برخورداره.

نحوه دریافت بک لینک Business Profile:

تو صنعتتون پروفایل هایی در فهرست های شناخته شده یا سایت های بررسی (مانند Yellow Pages ، Yelp ، Foursquare ، Capterra و …) ایجاد کنید. یا استفاده از سرویسی مانند Synup یا Yext رو که پروفایل هایی رو برای شما ایجاد و مدیریت می کنه در نظر بگیرید.

حتما مطالعه کنید
آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

• بک لینک Webinar

ایجاد یک منبع ارزشمند تو سایتتون، اغلب سایت های دیگرو ترغیب می کنه تا به اون پیوند بدن. سایت ‌های دیگه، بطور مداوم وبینار های برند های دیگه رو تو سایت خودشون پیوند دادن و یا حتی جایگذاری می کنن که منجر به پیوندها و یا نام های تجاری می شن.

نحوه دریافت بک لینک Webinar:

وبینار های خودتون رو با ارسال اونا به عنوان ضبط شده در وب سایتتون، دوباره مورد استفاده قرار بدید تا افراد بتونن از اونا بازدید کنن و به اونا لینک بدن.

از تبلیغات وبلاگ برای جلب توجه به ضبط وبینار استفاده کنید و سایت های وبلاگ نویسی مهمان رو پیدا کنین که ممکنه علاقه مند باشن از وبینار به عنوان منبع سایت خودشون استفاده کنن.

• بک لینک Free Tool

یکی دیگه از روش های جلب سایت ها برای پیوند دادن به گزینه های معتبر سایت شما، ارائه یک گزینه و ابزار رایگانه. یک ابزار رایگان می تونه یه ابزار اساسی باشه (مثل یک ماشین حساب خودکار) یا یک نسخه کوچیک از یه ابزار پولی.

اگه این ابزار ها به اندازه کافی ارزشمند باشن، دیگرانم از طریق محتواشون به اونا پیوند میدن.

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

نحوه دریافت بک لینک Free Tool:

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20 .یک ابزار ساده یا نسخه رایگان از ابزار پولیتون ایجاد کنین. از ابزار همپوشانی مخاطب الکسا برای یافتن سایت هایی که مخاطبان مشابهی علاقه مند به استفاده از ابزار شما هستن، استفاده کنید و برای ارتباط با سایت ها، از وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنین و ببینید که آیا اونا می خوان از ابزار رایگان شما استفاده کنن یا نه.

انواع بک لینک های خوب

انواع دیگه ای از بک لینک وجود داره که به اندازه موارد ذکر شده در بالا ارزش ندارن، اما هنوز هم می تونن از مشخصات کلی پیوند شما پشتیبانی کنن و به تقویت سئو شما کمک کنن.

• بک لینک Acknowledgment

بک لینک، تأیید زمانی هست که یک وب سایت با اشاره به رابطه یا حمایت مالی از یه وب سایت نام می بره و به اون پیوند می زنه. این پیوند ها معمولاً محتوای زیادی در رابطه با مارک تجاری یا اون چیزی که انجام میدن ندارن و در عوض ، موارد ساده ای هستند که میتونین برای بالا بردن رتبتون از اونا استفاده کنین:

✓ نشون بدین که برندتون کمک مالی کرده

✓ نشون بدین که شخصی از نام تجاری تو یه رویداد صحبت می کنه یا از اون حمایت مالی می کنه

✓ برای برند وب سایت پیوند دهنده، یه توصیف نامه اضافه کنین

نحوه دریافت بک لینک های Acknowledgment:

برای یافتن بک لینک هایی که رقبای شما از اونا بازدید می کنن، از Checker Backlink Checker Alexa استفاده کنین. سایت هایی رو که بک لینک تایید دریافت کردن رو شناسایی کنید و در محتوای اون سایت ها، به دنبال مکان هایی بگردید که بتونید همون کار رو انجام بدین.

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

• بک لینک Badge

این روش، روشی برای فرستادن بک لینک با ارزش به سایت های دیگه، از طریق نشان های مارک دار هست. نشان مارک دار، جایزه ایه که یک برند ایجاد می کنه و به عنوان نماد وضعیت به سایت های دیگه اعطا می کنه.

به عنوان مثال، شما می تونید لیستی از برترین سایت ها یا بهترین مارک هایی رو که در سایت شما منتشر می شن، ایجاد کنین و سپس به هر مارک موجود در لیست نشان بدین تا بتونن وضعیت رو تو سایتشون نشون بدن. شما می تونید برای ایجاد بک لینک، پیوندی به مقاله مربوط به نشان، اختصاص بدید.

حتما مطالعه کنید
با بهترین ترفند های سئوی کلاه سفید آشنا شوید و رنک سایت خود را ارتقا دهید| ادوردز20

نحوه دریافت بک لینک Badge:

به دنبال گروهی از سایت ها بگردید که بتونید با هم واجد شرایط بشید و برای شناسایی اونا یه نشان ایجاد کنین. برای یافتن سایت های مشابه، از ابزار همپوشانی مخاطبان الکسا برای شناسایی گروه هایی از سایت ها که دارای مضامین و مخاطبان مشترک هستند، استفاده کنین.

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

• بک لینک نظرات

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20 .وقتی درباره پست وبلاگ نظر میدید، معمولاً مجازید که پیوندی به وب سایتتون اضافه کنید. این کار، اغلب توسط اسپمرها مورد سو استفاده قرار می گیره و می تونه به یک ابزار ایجاد پیوند منفی تبدیل بشه.

ما اگه نظرات واقعی رو روی پست های وبلاگ با کیفیت بالا ارسال کنین، به اشتراک گذاشتن لینک ها می تونه مقداری ارزش داشته باشه، چرا که این امر می تونه به سایت شما مراجعه کنه و باعث افزایش دید برند شما بشه.

نحوه دریافت بک لینک نظرات:

در رابطه با این بک لینک، فقط روی اظهار نظر درباره وبلاگ ها یا انجمن های مرتبط و با کیفیت در ارتباط با صنعتتون، تمرکز کنید. برای پیدا کردن سایت های مرتبط با صنعت و مخاطبای خودتون، از ابزار همپوشانی مخاطب الکسا برای یافتن سایت های مشابه مخاطبانتون استفاده کنید.

مشخصه های کلی بک لینک های خوب:

• پیوند هایی از طرف وب سایت هایی که ارزش بالایی دارن

• پیوند هایی از طرف وب سایت های پر بازدید

• پیوند های طبیعی و غیر هرزنامه ای

• پیوند هایی که تو محتواشون از کلمات کلیدی مهم استفاده شده

انواع بک لینک های بد

با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | ادوردز20

از اونجایی که بک لینک با کیفیت یکی از بخش های مهم سئو محسوب میشه، به راحتی می تونیم بگیم که هر پیوند هر چقدر ارزشمندتر باشه، مفید تره. اما همه پیوندها ارزشمند نیستن. بعضی از بک لینک ها با ارزشن، در حالی که بعضیاشون واقعاً می تونن روی سئو تاثیر منفی بذارن. همون طور که در حال ساخت لینک هستید، بهتره که از ایجاد این نوع بک لینک ها، خودداری کنید.

• بک لینک Paid

گرچه به نظر می رسه که دستیابی به این پیوند ها آسون باشه، اما شما نباید به وب سایت های دیگه برای پیوند دادن به سایت خودتون پولی پرداخت کنید. Google صریحاً میگه که خرید یا فروش پیوندها “می تونه تاثیر منفی روی رتبه بندی سایت بذاره.”

بک لینک های Forum

پیوستن به ده ها تالار گفتمان برای ارسال پیوند به سایت خودتون، کار ناپسندیه. سعی کنید فقط به انجمن های با کیفیت بالا بپیوندید که بحث اصلی اونا در مورد اون حیطه تجاری شماست نه چیزای دیگه.

مشخصه های کلی بک لینک های بد:

• پیوند هایی از وب سایت شما به وب سایت های کاملاً بی ربط (به عنوان مثال یک طراح لباس که به دندانپزشک لینک میده)

• پیوند های سایت های دارای محتوای صریح

• پیوند های سایت های مرتبط با هرزنامه یا اقدامات غیراخلاقی

• پیوند هایی از سایت هایی که ارتباطی با صنعت شما ندارن

• پیوند های خریداری شده، درخواست شده یا غیرطبیعی

• پیوند های شکسته

• استفاده از پیوند های بیش از حد تو محتواشون

انواع مختلفی بک لینک وجود داره که از نظر ارزش و اهمیت، سطوح مختلفی دارن. سعی کنید همیشه برنامه های ایجاد پیوندتون رو حول دستیابی به پیوندهای سطح بالا تنظیم کنید تا بیشترین سود رو برای سئو سایت شما داشته باشه.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا