مقالات مربوط به سئو

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

زمان مطالعه: 8 دقیقه

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20 . افزایش رتبه سایت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که رعایت آن باعث پیشرفت و رونق وبسایت شما می‌شود و می تواند شما را در صدر صفحه اول گوگل قرار دهد. یک سئوی خوب و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان یک اهرم قدرتمند عمل نماید و سایت شما را چند سکو به رتبه‌ی بالاتر و بهتر پرتاپ نماید. امروزه یکی از مهم‌ترین عوامل در رتبه­بندی گوگل، نوشتن محتوای مبتنی بر سئو است؛ بنابراین سعی کنید برای جذب کاربران، حتما محتوایی سئو شده تولید کنید تا علاوه بر جلب رضایت کاربران، احتمال بازگشت کاربر را به سایت افزایش دهید‌. ما در این مقاله قصد داریم تا راهکارهایی جذاب و ساده را در مورد افزایش رتبه سایت برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر به دنبال مطالبی مفید و قابل فهم در مورد سئو و یا رتبه‌ی الکسا هستید، خواندن این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید؛ چون به بهترین سایت برای کسب اطلاعات مراجعه کرده‌اید.

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

افزایش رتبه سایت با تولید محتوا سئوپسند

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20 .افزایش رتبه سایت می‌تواند با تولید محتوایی جذاب و کارآمد اتفاق بیفتد و تولید محتوا یکی از راهکار‌هایی است که هر مدیر سایتی باید به آن بپردازد. به جرئت می‌توان گفت که تولیدمحتوا ابزاری قدرتمند برای سئو شدن سایت بوده و حدود 70 درصد راه را می‌توان با یک تولیدمحتوایی باکیفیت پیمود. اگر بخوام به زبانی ساده در یک جمله تعریفی از تولید محتوا بگویم، همین مقاله‌ای که پیش روی شماست یک محتوای متنی بوده که شما در حال مطالعه‌ی آن هستید. تولیدمحتوا حکم غذا دادن به ماهی، توسط قلاب را دارد، یعنی اهمیت و ارزش تولیدمحتوا به گونه‌ای بوده که باعث می‌شود کاربران بیشتری به سمت وبسایت شما بیایند. البته شاید این مثالی که گفته شد مناسب نباشد ولی قصدم از گفتن آن، تاکید بر اهمیت تولیدمحتوا بوده که در افزایش کاربران سایت بسیار موثر است.

سوال پیش میاد که چگونه محتوایی با کیفیت بنویسیم که بر روی رتبه‌ی الکسا تاثیرگذار باشه؟ برای پاسخ به این سوال به نکات زیر توجه کنید:

یک) استفاده از عنوانی فوق‌العاده جذاب که کاربر را کنجکاو کند.

دو) بکار بردن کلمه‌ی کلیدی در عنوان و تیترها.

سه) شروع متن با کلمه‌ی کلیدی.

چهار) محتوا نباید به هیچ عنوان کپی باشد.

پنج) کلمه‌ کلیدی و کلمات مرتبط با آن را در کل متنتان به صورت پراکنده ذکر کنید. ( چگالی کلمات کلیدی را در این مرحله رعایت نمایید، یعنی بیش از اندازه آن را به کار نبرید. حدود 2 تا 3 درصد، نسبت به اندازه‌ی کل متن استفاده شود.)

حتما مطالعه کنید
با بهترین ترفند های سئوی کلاه سفید آشنا شوید و رنک سایت خود را ارتقا دهید| ادوردز20

شش) خوانایی و ساده نویسی محتوا باعث می‌شود تا کاربر زمان بیشتری را در وبسایت بماند.

هفت) بهتر است که در تولیدمحتوا به جزئیات هم بپردازیم و از تیتروار بودن اجتناب کنیم.

هشت) در آخر متن از یک جمع‌بندی نهایی استفاده نمایید.

نکته: برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با عنوانتان می‌توانید از ابزارهایی مانند گوگل ترندز استفاده نمایید، این ابزار بیشترین میزان سرچی که با این کلمه‌ی کلیدی شده را به شما نمایش می‌دهد.

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

سرعت بارگذاری صفحات و رابطه‌ی مستقیم آن با افزایش رتبه سایت

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20 .سرعت بارگذاری یکی دیگر از ارکان‌های مهم، در افزایش رتبه‌ی سایت محسوب می‌شود. اگر سایت شما از سرعت خوبی برخوردار باشد؛ در نتیجه کاربران بدون تعلل وارد سایت شما می‌شوند و می‌توانند از خدماتتان بهرمند شوند. در دنیای دیجیتالی امروز، سرعت نقش مهمی را ایفا می‌کند به گونه‌ای که بسیاری از کاربران به دلیل مشغله‌ی کاری، سعی دارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مطلب مورد نظر خود در گوگل دست پیدا کنند. بنابراین اگر وب سایت شما، سرعت خوبی را نداشته باشد، مخاطبان از ورود به ساییتان امتناع می‌کنند و درنهایت این موضوع توسط موتورهای جست‌وجو شناسایی شده و در رتبه‌ی سایتتان تاثیر منفی می‌گذارد. طبق آمار و تحقیقاتی که صورت گرفته، 40 درصد از مخاطبان، سایت‌هایی که بارگذاریشان بیشتر از 3 تا 5 ثانیه به طول بیانجامد را ترک می‌کنند و خبر بدتر اینکه 80 درصد از همین مخاطبان دیگر این سایت را برای کسب اطلاعات انتخاب نمی‌کنند.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاد که خب چطوری سرعت سایت رو می‌شه افزایش داد؟ برای پاسخ به این سوال به موارد زیر دقت نمایید:

یک) به روزرسانی سایت

دو) استفاده از عکس‌هایی باکیفیت با اندازه‌ای استاندارد

سه) بکار بردن قالب‌هایی مناسب که ساده‌تر بوده

چهار) بهتر است از افزونه‌های پرسرعت استفاده کنیم.

پنج) فشرده‌سازی فایل‌هایی مانند css، html، javascript با gzip می‌تواند سرعت وبسایتتان را افزایش دهد.

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

افزایش رتبه سایت با نوشتن متای جذاب

توضیحات متا یکی از اولین مطالبی بوده که توسط موتورهای جست‌وجو خوانده می‌شود؛ بنابراین برای افزایش سئو سایت لازم است از توضیحاتی جذاب همراه با کلمه‌ی کلیدی استفاده نمایید. اگر توضیحات متا با عنوان محتوایتان متفاوت باشد باعث جریمه شدن سایتتان توسط گوگل خواهید شد و تاثیر منفی بر روی سئوی شما خواهد گذاشت. تعداد لغاتی که در متا باید بنویسید، بین 50 تا 300 کلمه است. توضیحات متا مانند همان مثال غذا دادن به ماهی توسط قلاب بوده که بازدید سایتتان را بالا می‌برد و در نهایت باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل می‌شود.

نکته: متا یا همان meta description به برداشت مختصر و مفیدی از متن محتوایتان گفته می‌شود که توسط موتور‌های جست‌وجو خوانده می‌شود، توجه داشته باشید که این توضیحات نباید تکراری و کپی باشد.

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

وبلاگ و تاثیر آن در افزایش رتبه سایت

وبلاگ‌نویسی یکی دیگر از مباحث مهم و کاربردی در افزایش رتبه سایت محسوب می‌شود، صاحبان کسب‌وکارهای دیجیتال، زمانی که از این گزینه یعنی وبلاگ‌نویسی استفاده می‌کنند، حدود 15 برابر شانس فراوانی برای برگشت سرمایه‌ی خود را دارند. از دیگر تاثیرات وبلاگ‌نویسی، می‌توان به ایندکس شدن مطالب اشاره نمود که این موضوع تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی افزایش رتبه سئو سایت می‌گذارد. موتورهای جست‌وجو سایت‌هایی را که دارای تعداد بیشتری صفحات ایندکس‌شده هستند را شناسایی کرده و آن‌ها را به عنوان مرجع به کاربران معرفی می‌کند.

حتما مطالعه کنید
لینک سازی چیست ؟ با لینک بیلدینک (link building) رتبه سایت خود را بالا ببرید | ادوردز20

نکته: تولیدمحتوا که ابزاری فنی بوده را با وبلاگ به هیچ عنوان اشتباه نگیرید، محتوا به مطالبی گفته می‌شود که در صفحتان درج می‌شود ولی وبلاگ‌نویسی بستری برای بازاریابی محتوا است.

نکته: ایندکس به مطالبی گفته می‌شود که گوگل آن‌ها را ثبت کرده است و با جست‌وجو می‌توان به راحتی به این صفحات دست پیدا کرد.

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

افزایش رتبه سایت با لینک سازی داخلی و خارجی

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20 .یکی دیگر از مباحث کاربردی برای بالابردن رتبه سایت در گوگل استفاده از یک سری لینک داخلی و خارجی بوده که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی سئو شما خواهد داشت. شما از طریق لینک‌گذاری داخلی می‌توانید مشتریان خود را در سایتتان نگه دارید و حتی زمان ماندن آن‌ها را افزایش دهید که این امر باعث افزایش رتبه وبسایت شما خواهد شد، البته این موضوع در لینک‌گذاری خارجی متفاوت خواهد بود. لینک‌های خارجی باعث می‌شود تا گوگل بیشتر به سایت شما اطمینان کند و هم‌چنین ارتباط بین مطالب توسط این لینک‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی می‌توان گفت لینک دادن سبب افزایش اعتبار وبسایت شما می‌شود.

یک) از منابعی برای لینک‌دهی استفاده نمایید که کاملا معتبر باشند.

دو) بیش از اندازه از لینک‌سازی در وبسایتتان استفاده نکنید.

سه) بهتر است هر چندوقت یکبار لینک‌های داخلی و خارجی که در صفحتان استفاده کرده‌اید را بررسی کنید تا از کار افتاده نشده باشند.

افزایش رتبه سایت با CTA

CTA به قسمتی از سایت گفته می‌شود که کاربران نظرات خود را با مدیر وبسایت به اشتراک می‌گذارند. اضافه نمودن این بخش تاثیر بسزایی در افزایش رتبه سایت خواهد داشت. از نظر گوگل سایتی که اجازه‌ی تعامل به کاربران خود را می‌دهد قابل اعتماد بوده و می‌تواند منبعی جذاب باشد. بازخوردهای مثبت و منفی از سوی کاربران می‌تواند بر روی موفقیت وبسایتتان بسیار موثر باشد. به گونه‌ای که نظرات مثبت مخاطبان شما باعث افزایش روحیه‌ی کاریتان می‌شود و انتقادات آن‌ها سبب بهبود نواقص می‌گردد. طبق آمار، افرادی که این قسمت را در سایت به کار می‌برند، نزد کاربران محبوب‌تر هستند و موتورهای جست‌وجو متوجه این موضوع می‌شوند و در نهایت رتبه سئو سایت شما با ایجاد CTA ارتقا میابد.

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

افزایش رتبه سایت با ریسپانسیو شدن صفحه

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20 .امروزه استفاده از ابزارهای گوناگونی مانند گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و … در بین مردم رایج شده است و افراد به راحتی از طریق یک گوشی همراه می‌توانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند. برای اینکه وبسایت شما در تمامی این محیط‌ها سازگار باشد، باید صفحتان را ریسپانسیو کنید تا موجب بروز خطا در هریک از این ابزارها نشود. شما با ریسپانسیو بودن سایتتان چندین گام رو به جلو برای افزایش رتبه سایت خود برداشته‌اید و گوگل، سایت شما را در رتبه‌های سطح بالا قرار خواهد داد. اگر هنوز متوجه مفهوم ریسپانسیو نشده‌اید به این توضیح توجه نمایید:

به طور کلی سایتی که طراحی می‌کنید باید ریسپانسیو و یا سازگار با تمامی محیط‌هایی چون گوشی، لپ‌تاپ، نوت‌بوک و … باشد؛ چراکه در صورت عدم ناسازگاری، ارور 404 را ایجاد می‌کند. مثلا سایتی را در لپ‌تاپ خود جست‌وجو می‌کنید و به راحتی آن را میابید و محتوای آن را می‌بینید، حالا همین سایت را با گوشی خود جست‌وجو می‌کنید ولی با خطایی مواجه می‌شوید که این موضوع نشان‌دهنده‌ عدم واکنش‌گرا بودن آن سایت است.

حتما مطالعه کنید
با بک لینک های خوب ، بد و عالی آشنا شوید | تاثیر بک لینیک بر رتبه سایت | ادوردز20

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در افزایش رتبه سایت

از دیگر موارد کاربردی که نقش پررنگی را در بالا بردن سئو سایت شما ایفا می‌کند، شبکه‌های اجتماعی است، به‌گونه‌ای که هر اتفاقی از قبیل افزایش فالوئر، نظرات، لایک، لایو و … که در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، بر روی افزایش رتبه سایت شما، تاثیر مثبتی می‌گذارد.

شبکه‌های اجتماعی و یا همان social signals از جمله عوامل مهمی بوده که بر روی برند شدن نام تجاری وبسایتتان تاثیرگذار خواهد بود.

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

افزایش رتبه سایت با تعیین موتورهای جست‌وجو

موتورهای جست‌وجو یکی از ابزارهای کارآمد برای تعیین ارتقا سئو سایت به شمار می‌رود، می‌توان گفت هر اقدام نادرست و یا بروز خطا توسط این جست‌وجوگر شناسایی می‌شود؛ بنابراین لازم است بهترین سایتتان را به نمایش بگذارید تا در برابر این ابزار، حرفی برای گفتن داشته باشد. بطور مثال اگر سرعت سایتتان پایین بوده و یا مطالب سایت بروز نشده باشد، این موضوع برای موتورهای جست‌وجو قابل شناسایی است که می‌تواند تاثیری منفی بر روی رتبه‌ی الکسای شما داشته باشد. البته لازم به ذکر است که سئو تنها برای موتورهای جستوجو نمی‌باشد و در عصر جدید بر روی مناسب‌سازی وبسایت نیز موثر خواهد بود.

-اگر بخواهیم تعریفی از موتورهای جستجو داشته باشیم می‌توان گفت ابزاری برای سرچ در وب، جهت بدست آوردن اطلاعات مدنظر کاربر است.

-جستجوهایی که انجام می‌دهید را می‌توانید در صفحه‌ا‌ی به نام صفحه‌ی نتایج جست‌وجو مشاهده نمایید.

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

جمع‌بندی نهایی در مورد افزایش رتبه سایت

افزایش رتبه سایت یکی از مباحث مهم در وبسایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین به شمار می‌رود؛ در نتیجه برای بالا رفتن سئو سایتتان باید یک سری نکات مهم را رعایت نمایید. ما در این مقاله این نکات مهم را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم، اما این را باید بدانید که هرکدام از این نکات دنیایی از مطلب هستند که شما باید آن‌ها را برای بهبودی عملکرد سایتتان یاد بگیرید. اگر هنوز ابتدای کار هستید و نیاز به راهنمایی در اینباره دارید می‌توانید از یک سئوکار برای بالا بردن رنکیک سایتتان استفاده نمایید. هزینه‌ی افزایش سئو برای شرکت‌های مختلف متفاوت بوده که شما باید سئوکاری معتبر و باتجربه را در این زمینه بیابید تا بتواند به خوبی کمکتان کند.

آموزش افزایش رتبه سایت با 7 ترفند ساده ولی حرفه‌ای | ادوردز20

سوالات متداول در مورد افزایش رتبه سایت

یک) سئو سایت چیست؟

به مجموعه‌ای از فاکتورها که برای بهبود عملکرد سایت به کار گرفته می‌شود سئو می‌گویند.

دو) افزایش رتبه سایت چه کاربردی دارد؟

بالا بودن رتبه سایت شما می‌تواند باعث دیده‌شدن صفحتان شود و در نتیجه تعداد بازدیدتان افزایش پیدا می‌کند.

سه) صفحه‌ی ایندکس شده یعنی چه؟

به صفحاتی که توسط گوگل ثبت و جدول‌بندی شده است ایندکس می‌گویند این صفحات همیشه به کاربران معرفی می‌شود.

چهار) ریسپانسیو شدن سایت چیست؟

ریسپانسیو به معنای سازگار بودن وبسایتتان در همه‌ی ابزارهای الکترونیکی است.

پنج) ابزارهایی که برای یافتن کلمه کلیدی مناسب هستند چیست؟

گوگل ترندز، کیورد ریسرچر و حتی خود گوگل برای پیدا کردن کلمه‌ی کلیدی مناسب.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا