مقالات گوگل ادز

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20 .وقتی شما برای تبلیغات کسب و کار خودتان به یک آژانس تبلیغاتی گوگل سفارش تبلیغ می دهید ، هیچ اطلاعی از وضعیت تبلیغاتتان ندارید ، نمی دانید چقدر هزینه تبلیغاتتان شده است .نمی دانید چه میزان کلیک بر روی آگهی شده خورده است ، و هیچ اطلاعی از وضعیت تعداد نمایش و امتیاز آگهی ندارید.

میتوانم این خبر خوب را به شما بدهیم سیستم گوگل ادز مجهز به سامانه گزارش دهی بسیار قوی می باشد و انواع گزارش ها را به شما ارائه میدهد ، شما میتوانید ببینید در روزی جاری چقدر اگهیتون کلیک خورده است و چقدر نمایش داشته و هزینه کسر شده است و این گزارش برای روزهای قبل و ماه و ماه های قبل قابل نمایش است.

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

مخاطب گرامی در نظر داشته باشید که ارائه گزارش منظم از روند اجرای تبلیغات حق شماست و شما باید این انتظار و درخواست را از آژانس تبلیغاتی داشته باشید تا با گزارش های گوگل ادز شما بتوانید تصمیم گیری برای اجرای بهتر کمپ تبلیغاتی و اطلاع کامل از ورودی های سایتتان داشته باشید. در ادامه با روش های گزارش های اکانت گوگل ادز آشنا خواهیم شد.

دسترسی مستقیم به حساب گوگل ادوردز

بهترین حسی که به آدم دست میده و خیلی هیجان انگیزه این هست که اکانت مستقیم از آژانس تبلیغات گوگل  بگیرید و لاگین کنید و خودتان تبلیغاتتان را اجرا کنید و به راحتی کمپین خود را بسازید و از گزارش ها و اجرای تبلیغتان لذت ببرید.

حتما مطالعه کنید
تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | آیا ادوردز گوگل در سئوی سایت تاثیر دارد؟ | ادوردز 20

سطوه دسترسی به اکانت گوگل ادز بدین شرح میباشد :

 دسترسی های گوگل ادز در 3 سطح  خواندن ، استاندارد و مدیریت میباشد.

سطح نمایش خواندنی (Read Only): در این سطح دسترسی شما میتوناید به اکانت دسترسی داشته باشد و کمپین هایی که آژانس تبلیغاتی برایتان درج نموده است را ببینید و در جریان روال کار قرار گیرید و هیچ دسترسی تغییرات در این سطح نخواهید داشت.

سطح نمایش استاندارد (Standard): در این روش علاوه بر اینکه میتوانید کمپین ها رو ببینید و در روال اجرای تبلیغاتتان اشراف داشته باشید ، حتی میتوانید آگهی خود را ادیت کنید ، نرخ کلمات را تغییر دهید و یا کلمه کلیدی به لیست کلماتتان اضاف کنید که نیازمند تسلط به گوگل ادز می باشد.بهترین سطح دسترسی سطح دسترسی استاندارد میباشد که تمام نیاز های درج اگهی و مدیریت و دسترسی به گزارش های گوگل ادز را مرتفع میکند.

سطح مدیریت (Admin): در این سطح از دسترسی شما علاوه بر امکانات دو سطح قبل میتوانید از ابزاری مدیریت آنلاین مانند گوگل آنالیتیکس نیز دسترسی داشته و به حساب خود متصل نمایید.البته شما نیاز به این سطح دسترسی ندارید و همان سطح دسترسی استاندارد نیاز شما را مرتفع میکند.

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

امکان دارد بعضی از شرکت های تبلیغات گوگل دسترسی به اکانت گوگل ادز را ندهند و برای شما کمپ اشتراکی در اکانت های خودشان بزنند. در این صورت حق شماست که درخواست کنید گزارش های تبلیغات اجرا شده را مستقیم از طریق گوگل ادز میل نمایند.

برسی بلوک های گزارش گوگل ادز 

وقتی تبلیغ شما در گوگل ادز اجرا میشود بعد از ورود شما به اکانت گوگل از تعدادی بلوک اطلاعاتی شگفت انگیزی خواهیدشد و میبینید که این بلوک ها گزارش های متنوعی در خصوص تعداد ورودی آگهیتان ، زمان های بازدید مخاطبان ، کشورهای بازدید کننده ، بلوک نمایش و کلیک ، هزینه کلیک کلمات کلیدی ،نمایش به تفیک دیوایس کامپیوتر ، موبایل و تبلت ، سن افراد بازدید کننده میباشد که از طریق همین بلوک ها امکان تغییرات راهم گوگل ادز می دهد ، این بلوک گزارشی در طول زمان تکمیل تر هم خواهد شد.

حتما مطالعه کنید
استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

گراف نمایش اطلاعات آگهی گوگل ادز

یکی از مهترین قسمت های بلوک گزارشی گوگل ادز گراف نمایش اطلاعات میباشد که با کلیک بر روی کمپ خود و انتخاب بازه زمانی میتوانید اطلاعات این بخش را برسی کنید.

در این بلوک 4 شاخص کلیک ، نمایش و میانگین کلیک و همچنین هزینه کلی قابل برسی میباشد.

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

جدول نمایش گزارش کلمات کلیدی گوگل ادوردز

این جدول یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین جداولی هست که به صورت روزمره با آن سر کار دارید در این جدول با توجه به کمپین و بازه زمانی  که انتخاب نموده اید گزارش هایی مثل تعداد کلیک،تعداد نمایش ، میانگین نرخ کلیک ، جمع کل کلیک ، جمع کل هزینه ، نرخ ctr و غیره را در خصوص تبلیغ گوگل خود میبنید و میتوانید برسی کنید.

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

استفاده از ابزار گزارش‌گیری گوگل ادز

علاوه بر امکاناتی که در پنل کاربری گوگل ادز مشاهده کردید امکانات و ابزارهای بسیار قوی برای گزارش گیری در اکانت کاربری گوگل ادز وجود دارد ، فقط کافیست به قسمت report وارد شده و از این ابزارها استفاده نمائید.

گزارش‌های از پیش آماده

بیشتر این گزارش ها به صورت اماده و آسان قرارداده شده است که با چند کلیک میتوان مشاده و کرده و برای دیگران هم ارسال کنید.

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

گزارش های نموداری و دلخواه

شما میتوانید گزارش های متنوع با متغیر های که شما تمایل دارید در ستون های گزارش قرار داده و گزارش های نموداری جدولی،میلیه و غیره را مشاهده نمائید.

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

دریافت گزارش های گوگل ادز از طریق ایمیل

اگر به هر طریقی امکان دریافت گزارش ها به صورت مستقیم از طریق پنل گوگل ادز را نداشتید میتوانید به آژانس تبلیغاتی درخواست دهید به صورت دوره ای برای شما گزارش کامل کمپ را برایتان میل نمایند.این گزارش که مستقیم از طریق خود گوگل ایجاد میشود میتواند در قالب xml,pdf,csv  باشد که بعد از باز کردن این گزارش در ستون های مختلف به راحتی میتوانید وردی به سایت و تعداد نمایش و هزینه هر کلیک را مشاهده نمائید.

حتما مطالعه کنید
سوالات رایج در خصوص سرویس های ادوردز گوگل | ادوردز20

آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

مهمترین ابزارهای تحلیل گوگل ادز

استفاده از گوگل آنالیتیکس در گوگل ادز

از طریق این ابزار میتوانید حساب گوگل ادز خود را به گوگل آنالیتیکس سایت متصل نموده و تمامی وردی های سایتتان را برسی کنید. 

با استفاده از این ابزار میتوانید تمامی حزئیات کمپ مثل نمایش آگهی و تعداد کلیک و نرخ تبدیل در آگهیتان را برسی کنید.

از چه چیزهایی برایتان مهم است بدانید ؟

گوگل ادز تمامی جزئیات را در اختیار مخاطبان قرار میدهید تا در کمال شفافیت نظاره گر روند هزینه کرد خود باشند و ببینید در برابر چه مقدار کلیک و با چه نرخی چه میزان هزینه کرده اند .ما در ادامه مهمترین مواردی که مورد نیاز هست را برسی میکنیم

هزینه کمپ را برسی کنید

برسی تخصص کنید و ببینید هزینه هر کلیک برای کلمه کلیدیتون به صرفه است یا خیر البته برسی رنک کلمه و امتیاز کیفی تبلیغ تاثیر زیادی در نرخ هر کلیک شما خواهد داشت ، آیا این کلمه کلیدی مشتری برای شما آورده است یا نه و همچنین و بر روی کلمات هدفمند دیگر تحقیق کنید و کلماتی که بیشترین بازدهی را دارد در کمپ خود اضافه کنید.

جمع بندی نهایی

شما در این مقاله با گزارش های مفصل گوگل ادز آشنا شدید و توانایی پیدا کردید از طریق دسترسی مستقیمی که به اکانت گوگل ادز دارید تمامی جزئیات نمایش آگهی ، کلیک ، هزینه کردتان را نظاره گر باشید و تا اخرین ریال اکانتتان را مصرف کنید.البته شرط استفاده صحیح از این امکانات تسلط کافی بر این ابزارها میباشد که نیاز به آموزش تخصصی گوگل ادز دارد و در نهایت میتوانید اکانت گوگل ادز خود را به صورت حرفه ای مدیریت کنید.

 

Rate this post

User Rating: 4.7 ( 1 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا