مقالات گوگل ادز

تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | آیا ادوردز گوگل در سئوی سایت تاثیر دارد؟ | ادوردز 20

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | ادوردز 20

تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | ادوردز 20 آیا ادوردز گوگل در سئوی وب سایت موثر هست ؟خیلی از مواقع پیش میاد مشتریان زیادی جهت مشاوره با ما تماس میگیرن و پیرامون این امر یعنی آیا تبلیغات گوگل بدهیم به صورت طبیعی میتوان در صفحه اول گوگل ظاهر شد ؟

در ادامه در این خصوص بحث مفصلی در جواب این سوالات خواهیم داد و خواهیم گفت در این زمینه هیچ گونه تاثیری در سئوی سایت ندارد.در ادامه 

باید گفت تبلیغات گوگل هیچ تاثیر سئویی بر روی سایت ندارد و فقط و فقط تاثیر ترافیک بر روی سایت میگذارد یعنی فقط ورودی سایت بالا میرود و تاثیر رنک الکسا بر روی سایت شما دارد یعنی رنک الکسای شما کم خواهد شد ؟

تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | ادوردز 20

 

اما… یک نکته تجربی که خودم در این سالها متوجه شدم همین ترافیک گوگل ادز میباشد که در اختیار شما قرار خواهم داد !

تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | ادوردز 20 تمامی سایت های که  فنداسیسون سایتشون صحیح پیاده سازی شده است، یعنی تولید محتوای خوبی انجام دادند، تمامی محتوا ارگانیک تولید شده اند و کل محتوا سئو شده اند ، تجربه من نشون داده اگر این دسته از  سایت ها که رقابت بالایی نداشته باشند.

با ترافیک گوگل ادز خیلی ساده تا صفحه اول گوگل خواهند آمد یعنی راهی را که 2 سال طول میکشد تا به صفحه اول بیاید بدون تبلیغ گوگل در عرض 5 ماه می آید. نکته مهم این بود که مشتری ما 5 ماه یکسره تبلیغات کرد و انصافا مقالات ارگانیک و تالیفی در سایت خود درج کرد و این دو عامل ترافیک و محتوای خوب و نبود رقیب جدید باعث شد در صفحه اول نمایش داده شود الیته نمونه این چنینی خیلی زیاد داشته ایم.

حتما مطالعه کنید
سوالات رایج در خصوص سرویس های ادوردز گوگل | ادوردز20

در این مقاله برسی مکنیم آیا  تبلیغات گوگل ادز تاثیر مستقیمی در سئوی سایت ها دارد یا خیر.

تعریف ساده سئو 

سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization است که به seo  معروف است .سئو یعنی استفاده از مجموعه ای از روش برای بهبود نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل و بالا رفتن در الویت چیدمان نمایش گوگل است

وقتی شما محتوای ارگانیک تعریف میکنید و لینک های پر قدرت از سایت بزرگ میگیرید گوگل برای سایت شما ارزش قائل خواهد شد و باعث رشد رتبه شما خواهد شد.

تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | ادوردز 20

پیاده سازی این فرایند نیاز به تجربه و تخصص  و صبر دارد تا به صورت اصولی این قواعد در سایت اجرا  و بروزسانی گردد.

تعریف  ساده گوگل ادز 

گوگل ادز همان بسیار مشخص هست پیوند های مالی که در بالای صفحه اول و در بالای رتبه اول طبیعی نمایش داده میشود و به ازای هر کلیک یک مبلغ مشخص از حساب گوگل ادز مشتری کسر میگردد .

تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | ادوردز 20

4 آگهی در بالای صفحه اول گوگل و 3 آگهی در پایین صفحه اول گوگل قابلیت اجرا دارند ک ه به صورت مزایده ای عمل میکنند.

تاثیر بک لینک تبلیغات گوگل ادز در سئوی سایت 

یکی از فاکتور های مهم در رتبه بندی گوگل بک لینک میباشد ، یعنی وب سایت شما باید از سایت های مختلف لینک دریافت کند و هر قدر این لینک ها با کیفیت تر باشد(لینک های دریافتی از سایت های دانشگاهی ، سایت های بزرگ خبری ، سایت های مرتبط به همان کسب و کار) تاثیر مستقیمی در نمایش سایت در رتبه های بالای گوگل خواهد داشت 

این لینک های با نام لینک های فالو معروف هستند به گوگل این سیگنال رو میرسانند که حداکثر امیتاز را برای این دامنه قائل شود.

لینک های هم داریم که به صورت نوفلو به ادرس سایت داده میشود مانند بک لینک هایی که در نظرات سایت ها درج میشود این نوع لینک ها تاثیر مستقیمی در رنک سایت نخواهد داشت .

اما لینک هایی که از طرف گوگل ادز از نوع نوفلو(Nofollow )میباشد یعنی هیچ تاثیر و امیتاز سئویی برای سایت میزبان در بر ندارد ، فقط ترافیک سایت بالاتر خواهد رفت .از طرفی ربات های گوگل به این نوع تبلیغات هیچ دسترسی نخواهد داشت تا بسنجد که این لینک فالو هست یا نوفلو و از دسترسی ربات های گوگل خارج میبشد.

حتما مطالعه کنید
استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت

به به طور قاطع میتوان گفت گوگل ادز تاثیر مستقیم سئویی بر روی سایت ندارد.

تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | ادوردز 20

وندی پیرسال می گوید: گوگل وقتی عاشق سایت شماست که کاربران عاشق سایت ما باشند.

تاثیرات غیر مستقیم گوگل ادز بر سئو

وقتی کسب کار شما ناشناخته باشد و هیچ تبلیغاتی بر روی سایت خود انجام نداده باشید ، مردم در حالت عادی هیچ شناختی از سایت و نام برند شما ندارد اما وقتی کلمه کلیدی در گوگل سرچ میکنند و با تبلیغ شما روبرو میشوند.

در طول مدت زمان نام برند شما در خاطرشان میماند و در سرچ های بعدی نام برندتان را در گوگل سرچ کند و از طریق سرچ طبیعی به سایت شما برسد، پس این تاثیر غیر مستقیم در افزایش بازدید و ترافیک و زنگ خور سایت خواهد بود. گوگل عاشق این هست ببیند مردم از چی خوششون میاد همان را بیشتر بها دهد.

این عامل باعث میشه برند شما در گوگل به عنوان کلمه پر سرچ نشان داده شود و وردی سایت شما افزایش خواهد یافت و در نتیجه باعث سود آوری در کسب و کار شما خواهد شد.

افزاش اشتراک صفحات سایت شما در شبکه های اجتماعی 

زندگی امروز ما دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است تا چند سال پیش برای پیدا کردن جواب یک سوال میبایستی چندین ساعت تحقیق میکردیم در کتاب های مختلف اما الان با یک سرچ ساده میتونیم به جواب سوالمان برسیم.

یکی از این تحولات عظیم شبکه های اجتماعی هستند ، ما به راحتی میتوانیم با دوستانمان از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنیم ، شبکه های اجتماعی بهترین محیط برای تبلیغ خدمات و محصولاتمان هستند.

به زودی فعلان شبکه های اجتماعی به 3 میلیارد خواهد رسید که تاثیر بسیار زیادی بر رشد و شکوفایی کسب و کارها خواهد گذاشت.

تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | ادوردز 20

وقتی شخصی کلمه کلیدی در گوگل سرچ میکند و تبلیغات شما را میبیند وارد سایت و صفحات سایت شده و کامل در مورد محصول و یا خدمات تحقیق میکند اگر مورد رضایتش باشد حتی اون لینک را در صفحه اجتماعی خودش برای دوستانش به اشتراک خواهد گذاشت ، همین سیگنال هم تاثیر سئویی غیر مستقیم دارد و هم باعث افزایش بازدید و ترافیک از ان لینک و سایتتان خواهد شد.

حتما مطالعه کنید
آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

گوگل ادز و پیدا کردن کلمات پر کلیک جهت سئو و بهینه سازی

وفتی آگهی شما در گوگل اجرا میشود از طریق گزارشات گوگل ادز خیلی ساده متوجه خواهید شما کدام کلماتتان بیشترین ورودیرا داشته است ، پس خیلی راحتتر میتوانید رو کلمات سرمایه گزاری سئویی داشته باشید.

اگر آگهی شما به صورت بورد مچ باشد میتوانید از طریق سرچ ترم ها کلماتی که توسط  مردم سرچ شده اند و همچنین تعداد دفعاتی که کلیک شده اند را میتوان برسی کرد و تصمیم خوبی در خصوص سئو با کلمات کلیدی هدفمند گرفت.

همچنین با استفاده از ابزار Google Keyword Planner میتوان کلمات پیشنهادی گوگل را برسی کرد تا بهترین استراتژدی در خصوص سئو را داشت.

میتوان برای کلمات فوق ، صفحات و تولید محتوای ارگانیک انجام داد و در طول مدت زمان کمی با سئوی حرفه ای در صفحه اول در اولویت بالا ظاهر شد و وردی ارگانیک نصیبات شود.

سخن آخر

تبلیغات گوگل ادز به کسب و کارهایی که به تازگی صاحب سایت شده اند و هنوز در سئوی طبیعی حرفی برای گفتن ندارد میتواند بهترین استراتژی تبلیغات باشد . تا در طول زمان بر روی سئوی طبیعی سایت خود کار کنند.

گوگل ادز طبق قوانین و قواعد گوگل هیچ تاثیر سئویی مستقیمی بر روی سئوی طبیغی سایت ندارد .(اما من خلاف اینو دیدم اما طبق قواعدی که در ابتدای مقاله ذکر کردم)

ما به برسی و تعریف سئوی طبیعی و بک لینک فالو و نوفلو پرداختیم و همچنین ورودی های گوگل را تشخیص دادیم به چه صورتی وارد سایت ما میشوند ، تشخیص این روش ها به کمک میکند تا درک صحیحی از کارکرد گوگل ادز داشته باشیم.

همچنین نتایج شگفت آور و خوبی که به صورت غیر مستقیم لینک های گوگل ادز برای ما به ارمغان می آورد را برسی نمودیم.

اگر به نظر شخصه بنده باشد هم سئوی طبیعی و هم تبلیغات گوگل ادز بیشتر نتاریج گوگل و همچنین در فروش خواهد داشت و کمک به افزایش درامد و  سرمایه خواهد کرد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا