مقالات گوگل ادز

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت

زمان مطالعه: 9 دقیقه

آموزش جامع استفاده از افزونه های ادوردز و افزایش بازدید سایت

فهرست مطالب

مقدمه در خصوص افزونه های گوگل ادز :

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت .خیلی اوقات اتفاق افتاده است که در سرچ گوگل کلمه ای را جستجو می نمائیم ، در نتایج سرچ چندین تبلیغ در بالای صفحه اول گوگل و همچنین پایین صفحه چندین آگهی میبینیم که اندازه هر آگهی و همچنین امکاناتی که هر اگهی دارد متفاوت می باشد ، برخی اگهی ها 80 کاراکتری هستند و بعضی ها 160 کاراکتر و یا بیشتر ، بعضی از اگهی هایی که در نتیجه سرچ گوگل مشاهده میکنیم دکمه کال یا همان تماس مستقیم دارند و بعضی ها هم لینک هایی در زیر آگهی نمایش داده میشود که امکان دسترسی مستقم به قسمت های مهم سایت را برقرا میکنند.و از این لینک ها می توان به همان قسمت هایی که لینک مربوطه داده شده است به صورت مستقیم وارد سایت مورد نظر شد و به اصلاح یک میانبر به حساب می آید.

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت

مثال در خصوص افزونه تبلیغاتی  ادوردز گوگل

برای مثال اگر ما کلمه طراحی سایت را جستجو کنیم نتیجه جستجو بدین شکل هست  :

گاهی اوقات هم نتیجه جستجو خیلی کامل و پر از امکانات میباشد مثل عکس زیر  :

و اگر از از دیوایس موبایل استفاده کنید نتیجه رو بدین شکل خواهید دید:

دلیل این همه تفاوت چیست ؟ چرا بعضی از اگهی ها انقدر کوتاه هستند در حالی که بعضی از اگهی های گوگل

چندین سطر توضیح بعلاوه کلی لینک در زیر آگهی و همچنین دکمه تماس مستقیم و ارسال پیامک هم دارند .

چطور میشود از این امکانات برای افزایش اثر بخشی تبلیغات ادوردز گوگل سایتمان استفاده کنیم.

در این مقاله شرح کامل و جامعی در خصوص افزونه های تبلیغات گوگل ادز خواهیم داشت (Ad Extension)  تا با بکارگیری از این امکانات شاهد اثربخشی و  افزیش بازدید و تماس کسب و کار شما باشیم.

افزونه تبلیغات در ادوردز گوگل (Ad Extension)  چیست ؟

افزونه های گوگل ادز را اگر خیلی ساده و خودمانی بخواهم شرح دهم همان امکاناتی هستند که به آگهی گوگلمان شاخ و برگ میدهند یعنی همان لینک های زیر آگهی ، دکمه تماسی که در زیر آگهی نمایش داده میشود و متن های بیشتری که در توضیحات اگهی میبینیم .همه این ها باعث میشود هم تبلیغی جامع داشته باشیم ، هم امکانات کاملتری در خصوص محصول ، یا خدمات کسب و کار خود به مشتری نشان دهیم و هم هزینه کمتری با افزایش رنگ اگهی پرداخت نمائیم تا بیشترین اثربخشی را در کسب و کار خود داشته باشیم.

حتما مطالعه کنید
تاثیر ادوردز گوگل در سئوی سایت | آیا ادوردز گوگل در سئوی سایت تاثیر دارد؟ | ادوردز 20

چرا باید از افزونه های تبلیغات ادوردز گوگل استفاده کنیم ؟

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت .در دنیای فناوری و اینترنت اشیاء خیلی از ما ادم ها دوست داریم با کمترین زحمت بزرگترین کارها را انجام دهیم مثلا از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشیمون بتونیم ماشین لباسشویی رو کنترل کنیم و نحوه شستشو رو دستور بدهیم و یا از طریق گوشی دوربین ها و دزدگیر محل کار را کنترل کنیم و یا از طریق جی پی اس نصب شده بر روی خودرو بتونیم مسیر حرکت خودرو  و محل توقف خودرو و کنترل کلی بر روی خودرو  را به صورت زنده داشته باشیم . افزونه های گوگل این محیط را برای اگهی شما فراهم می نمایند تا با امکاناتی که بر روی تبلیغ فعال می نماشود ، مشتری بدون کمترین زحمتی با شما انگشت خود بر روی کال موجود در آگهی ارتباط بر قرار کند .

بجای اینکه وارد سایت شما شود و (اگر اماتور باشد شاید دکمه تماس سایت شما را هم پیدا نکند و از سایت خارج شود)  با سختی بر روی لینک تماس با ما کلیک کند و تلفن شما را بردارد و سپس در کال گوشی خود تایپ کند (البته اگر حافظش جواب بده و بتونه صحیح تایپ کند) ، مستقیم با اشاره انگشت خود بر روی دکمه کال موجود در زیر آگهی شما را لمس کرده و  با شما ارتباط تلفنی برقرار کند و به هدف خود میبرسد و شما هم از حذب یک مشتری ناب و شیرین به همین راحتی لذت میبرید .

معرفی مهمترین مزایا و دلایل استفاده از افزونه های گوگل

1-ارائه اطلاعات جامع به مشتری با افزوه های گوگل

وقتی شمااز افزونه ها گوگل استتفاده میکنید اطلاعات جامع تری به کاربران منتقل میکنید وقتی مشتری در نتیجه جستجو لینک های مهم محصول ، تلفن در زیر تبلیغ د همچنین امکان ارسال پیامک را میبینید بیشتر راغب میشود بر روی اگهی شما کلیک کند.

2-افزایش رنک آگهی با کلیک بیشتر بر روی اگهی و فیدبک بیشتر

وقتی آگهی شما جذاب باشد و شرح کاملتری از خدمات یا محصولات در آن درج شده باشد ، لینک های میانبر در اگهی شما جا داده باشد و حتی وقتی در سرچ گوشی کل اگهی صفحه گوشی شما را پر کند به حتم روی آگهی شما کلیک خواهد کرد که باعث افزایش رتبه ctr  میگردد و در نتیجه نرخ کلیک شما کاهش پیدا خواهد کرد و ورودی سایت شما بیشتر خواهد شد و نتیجتا منجر به افزایش زنگ خور کسب و کار شما خواهد شد.

3-افزایش حس اعتماد به کسب و کار شما وقتی از افزونه های گوگل استفاده میکنید 

وقتی شما تبلیغی جامع در خصوص کسب و کار خود ایجاد میکنید و متن کامل و هدفمند در تبلیغات درج میکنید و افزونه های گوگل هم در این تبلیغ مورد استفاده قرار میگیرد ، حرفه ای بودن کسب و کار خود را به رخ مشتر یمیکشید و این حس حرفه ای بودن خودش اعتماد و به کسب و کار شما می آورد.

4- ارتباط سادتر و بازخورد بهتر از تبلیغات گوگل

وقتی مشتری با اشاره انگشت خود میتواند  بدون اینکه وارد سایت و سپس وارد صفحه تماس با مای سایتتان شود با شما تماس برقرار کند و یا اینکه با یک شاره میتواد از طریق پیامک درخواست مشاوره دهد خیلی بهتر تبلیغات شما بازدهی خود را نشان میدهد و منجر به افزایش بیشتر فروش و افزایش سرمایه میگردد.

حتما مطالعه کنید
آنالیز گزارش های گوگل ادز و برسی وضعیت کمپ های ادوردز گوگل | ادوردز20

معرفی مهم ترین افزونه های تبلیغاتی ادوردز گوگل(Ad Extension) 

گوگل ادز افزونه های کاربردی و خوبی دارد که نیاز به آشنایی و تسلط کامل برای بهربرداری از این نوع افزونه ها میباشد و ادامه مهمترین افزونه های گوگل را برای شما مشتریان عزیز شرح خواهم داد(البته افزونه های که در ایران قابل استفاده است چون برخی افزونه ها بدلیل تحریم امکان استفاده در ایران را ندارند) تا تبلیغاتی مفید و هدفمند داشته باشد و بازخورد خوبی از تبلیغات گوگل بگیرید.

1-افزونه بسیار کاربردی Callout Extension یا همان دکمه تماس زیر آگهی گوگل ادز

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت

این افزونه همان افزونه ای هست که از باقلوا برای من شیرین تر است چرا ؟ چون مشتری با راحتی تمام و بدون زحمت میتونه با ما تماس بگیره و مشاوره در خصوص نیازش از ما بگیره و اگر رضایت و تمایل داشت منجر به یک قرارداد کاری شود. نکته مهم این هست با هر بار کلیک بر روی این دکمه کل هزینه یک بار کلیک از بودجه کمپ اگهیتون کم خواهد شد.گوگل هم بدون کسب درآمد نیازی را رایگان ایجاد نمی کند  و بدنبال منافع خودش هم هست  اما واقعا ارزشمند و بصرفه هست این افزونه.هرچند استفاده از این افزونه در ایران بخاطر تحریم امکان پذیر نمی باشد ، اما نگران نباشید با ترفندهایی که ادوردز20 میزنید این امکان را برای شما مهیا می کند.

2- افزونه بسیار مفید سایت لینک (Sitelink Extension) یا همان لینک های زیر آگهی

ایناستفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت .این افزونه بسیار کاربردی و مفید میباشد ، شما از طریق این افزونه میتوانید لینک های مهم و کاربری را در پایین آگهی تعریف کنید تا مشتری هنگام سرچ سردرگم نباشد و دقیقا بر روی لینک هدف کلیک کند. برای مثال کاربری بدنبال تعرفه یک محصول میگردد اگر این اکستنشن در زیر آگهی باشه با اولین کلیک به مقصد خودش خواهد رسید و میتواند به برسی تعرفه محصولات شما بپردازد ، نکته هم اینکه هزینه هر کلیک بر روی لینک ها همانند کلیک بر روی اگهی محاسبه خواهد شد و این لینک ها به هیچ وجه رایگان نیستند.

هیچ محدودتی در تعریف این لینک ها وجود ندارد شما میتوانید 10 تا 15 لینک که هر لینک دقیقا به صفحه مقصد اشاره کند تعریف نموده و گوگل تا 4 تا 6 لینک را نمایش می دهد و بر اساس ctr هر لینک تناوب نمایش لینک ها بیشتر یا کمتر خواهد شد ، یعنی اگر لینکی بیشتر کلیک بخورد بیشتر نمایش داده میشود و این نمایش لینک ها به هیچ وجه مانند متن تبلیغ اصلی ثابت نیستند و با تناوب نشان داده خواهد شد.

3- افزونه محبوب و دوست داشتنی من یعنی کال آوت  (Callout Extension) جملات تبلیغاتی در متن تبلیغ

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت

این افزونه محبوب و دوست داشتنی دقیقا در زیر توضیحات یا همان Description آگهی به صورت عبارت تبلیغاتی نمایش داده میشود . شما میتوانید چندین عبارت تبلیغاتی تا 20 کاراکتر تعریف کنید ، پس از تایید گوگل به صورت تصادفی و بر اساس الگوریتم هوشمند گوگل تا 4 عبارت تبلیغاتی این جملات در ادامه توضیحات آگهی شما نمایش داده خودهد شد.

این افزونه باعث تمکیل شدن تبلیغ شما در گوگل میکند و شرح متن اگهی شما را کامل خواهد کرد.

افزونه پروموشن (Promotion Extension) تخفیف های خود را به مشتری نشان دهید

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت

در این افزونه شما خیلی راحت میتواند یک صفحه تخفیف ویژه ایجاد کنید و کد تخیف درج نموده حتی کد تخفیف را در افزونه هم درج کنید کاربر با کلیک بر روی کد تخفیف به صفحه مقصد هدایت و از این تخفیف شما بهره مند خواهد شد هزینه کلیک بر روی افزونه کد تخفیف همانند هزینه کلیک بر روی اگهی شما محاسبه خواهد شد پس روی رایگان بودن این افزونه حساب باز نکنید و حسابی اکانت ادوردز خود را شارژ نمائید.

حتما مطالعه کنید
سوالات رایج در خصوص سرویس های ادوردز گوگل | ادوردز20

با افزونه اپلیکیشن (App Extension) آپلیکیشن خود را  تبلیغ کنید

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت

استفاده از افزونه ادوردز گوگل (Ad Extension) بر روی آگهی و افزایش بازدید از سایت .با این افزونه کاربردی میتوانید اپلیکیشن موبایل خود را برای کاربران قابل دانلود نمائید که با هر با کلیک هزینه معادل هزینه کلیک بر روی اگهی شما کسر خواهد شد،کاربر با کلیک بر روی اپلیکیشن میتواند اپ را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کند ، اگر هدف شما افزایش نصب اپلیکشن هست و اپلیکیشن خود را در گوگل پلی برای اپ های اندرویدی و اب استور برای اپ های IOS بارگزاری کرده اید میتوانید از طریق کمپ ویژه تبلیغات اپلیکیشن این کار را با هزینه کمتر انجام دهید و خیلی راحت تعداد نصب اپلیکیشن خود را به صورت نجومی بالا ببرید.

برای کسب اطلاعات کاملتر در خصوص تبلیغات اپلیکیشن موبایل در گوگل پلی و اپ استور میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.

افزونه هایی که در خارج از کشور امکان استفاده دارند

تا اینجای کار افزونه هایی را شرح دادیم که بیشترین استفاده کاربردی را داشته اند حالا میرویم سراغ افزونه هایی که در خارج از کشور امکان استفاده دارند.

 افزونه مکان و موقعیت کسب وکار (Location Extension)

این افزونه بدرد کسب و کارهای میخورد که تمایل دارند لویکیشن خودشان را در تبلیغات درج نموده تا کاملا هدفمند آگهی کسب و کارشان را نشان دهد برای مثال هتل داری تمایل دارد که  تبلیغات گوگل ادز فقط در شعاع 5 کیلومتری هتلش نمایش داده شود. این امکان در ایران بدلیل تحریم امکان پذیر نمی باشد.

افزونه مکان همکاران برای مشاغل دارای شعب (Affiliate Location Extension)

این افزونه تبلیغاتی برای مشاغلی کاربرد دارد که چندین شعبه در مکان های مختلف دارند و یا فروشگاه زنجیره ای هستند که کاربر با سرچ کلمه کلیدی نزدیکترین مکان را به مشتری معرفی می  کند.

به علت تحریم ها امکان استفاده از این افزونه تبلیغات گوگل در ایران وجود ندارد.

افزونه درج قیمت در تبلیغ (Price Extension)

از نام این افزونه مشخص میباشد که این افزونه برای مشاغلی کاربرد دارد که در امر فروش محصول فعالیت می نمایند و تمایل دارند قیمت محصول در تبلیغ سرچ گوگل نمایش داده شود و طبع باعث کاملتر شدن آگهی میگردد و درصد کلیک بر روی اینچنین اگهی ها حتما بالا خواهد بود.

افزونه‌ اتوماتیک رنک مقاله   در آگهی(Automated Extension)

تمامی افزونه هایی که در بالا برسی کردیم افزونه های دستی بودند که میبایستی دستی ساخته و دیتاگذاری میشدند و پس از تایید گوگل فعال میشدند اما افزونه Automated Extension به صورت خودکار اگر مقاله ای در حدود 200 امتیاز از کاربران گرفته باشد (به صورت ستاره نشان داده میشود)به صورت خودکار رنک را در زیر آگهی نشان می دهد که بیشتر از در تبلیغات خارجی دیده میشوند .

جمع بندی پایانی 

ما سعی کردیم به صورت خلاصه و ساده تعریف کاملی از افزونه های کاربردی گوگل ادز را شرح دهیم .

با استفاده صحیح از این افزونه ها میتوانید بازخورد بیشتری دریافت کرده و رنگ اگهی خود را بالا برده و در نتیجه هزینه کلیک را کاهش دهید .

برای استفاده درست این افزونه ها نیاز به آموزش تخصصی ادوردز خواهید داشت و ادوردز 20 این افتخار را دارد تا تمامی اجزای گوگل ادز را به صورت حرفه ای حتی به صورت خصوصی آموزش دهد.

امید است با تلاش و پشتکار بتوانید تبلیغات هدفمند و پویا داشته باشید و بیشتر درامد را از این طریق کسب نمائید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا