مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ

پوش نوتیفیکیشن چیست و چه کاربری دارد |با پوش نوتیفیکیشن و جذب مشتری | ادوردز20

زمان مطالعه: 8 دقیقه

پوش نوتیفیکیشن چیست و مزایای استفاده از آن

پوش نوتیفیکیشن چیست و چه کاربری دارد ؟دنیای امروز دنیای ارتباطات است؛ به خصوص افرادی که دارای کسب و کارهای اینترنتی هستند باید دائما خودشان را با نرم افزارها و مسائل مختلف این دنیای بزرگ هماهنگ کنند. این کار سبب می گردد تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب نموده و در نتیجه درآمدشان بیشتر شود. پوش نوتیفیکیشن نیز یکی از این وسایل ارتباطی است که اگر تاکنون با آن آشنا نشده اید باید امروز این کار را انجام دهید. قطعا آشنایی با نرم افزارهای جدید کسب و کار شما را چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای مجازی رونق خواهد داد.

پوش نوتیفیکیشن را اگر در یک جمله کوتاه معنی کنیم، همانطور که عملکرد این ابزار تبلیغات کوتاه بودن است، باید عین حال جذاب بودن و بلندی درک رساندن مطلب برای مخاطب را داشته باشد. با پیامی که به مخاطب می رسد باید حداکثر جذب و بازخورد خوبی برای مشتری داشته باشد تا به صورت معکوس عمل نکرده و مشتری را زده نکند.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

هر فردی که دارای برنامه های مختلف روی گوشی خود باشد تابحال با پوش نوتیفیکیشن کار کرده است، در حالیکه شاید حتی نام آن را هم نداند. برخی از شما نیز می دانید پوش نوتیفیکیشن چیست اما نمی دانید چطور می توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

باید بدانید هدف از برنامه نویسی و تولید پوش نوتیفیکیشن ایجاد یک ابزار عالی برای بازاریابی بوده است که شما نیز می توانید برای کسب و کار خود از آن استفاده کنید و دائما با مشتریان خود در تماس باشید. در حال حاضر هرچه تعامل و ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشید بازار فروش پررونق تری نیز خواهید داشت.

نکته بسیار مهم درباره پوش نوتیفیکیشن که به دلیل اهمیت آن باید همین ابتدا گفته شود این است که باید با دقت و حساب شده از این برنامه استفاده کنید. اگر بخواهید برای مشتری سازی بیشتر، بدون حساب و کتاب و بیش از اندازه از این برنامه استفاده کنید مانند بلاک کردن در اینستاگرام یا بلاک کردن شماره همراه در گوشی، کاربران این برنامه شما را بلاک می کنند. پس زیاده روی نکنید.

پوش نوتیفیکیشن چیست  و چه کاربری دارد | ادوردز20

آیا پوش نوتیفیکیشن همان پیامک است؟

خیر. با اینکه پوش نوتیفیکیشن عملکردی کاملا شبیه به پیامک دارد اما با آن متفاوت است. یعنی هر دو مانند یک متن کوتاه روی گوشی کاربر مورد نظر ظاهر می شوند اما باز هم با هم فرق دارند. به علاوه برای اینکه پیام های فرستاده شده توسط پوش نوتیفیکیشن به درستی روی گوشی کاربر نشان داده شود محدودیت کاراکتری دارد. اما در پیامک شما می توانید متن طولانی تری بنویسید و خواننده نیز می تواند کل آن را به راحتی باز کند و بخواند.

به طور کلی هرچه کلمات پیام های نوتیفیکیشن کمتر و جذابتر باشد نرخ کلیک بیشتری خواهد داشت، بنابراین تعداد مشتری های شما نیز بیشتر می شود. بنابراین شما باید یاد بگیرید چگونه با تعداد کلمات کمتر پیام خود را به بهترین نحو انتقال دهید.

حتما مطالعه کنید
آشنایی با 0 تا 100 تبلیغات اینترنتی (بهترین روش های تبلیغ در اینترنت)

تصویری که برای آمدن نوتیفیکیشن جدید روی موبایل کاربر نشان داده می شود دقیقا با تصویر پیامک یکی است. اما وقتی پیام پوش نوتیفیکیشن را باز می کنید شما را به سمت برنامه ای که پیام را ارسال کرده است هدایت می کند.

در برنامه پوش نوتیفیکیشن کاربر خودش شما را انتخاب می کند و هر زمان که دوست نداشته باشد از اخبار و تبلیغات شما با خبر شود پوش مربوط به شما را قطع می کند. اما در مورد پیامک چنین امکانی وجود ندارد و همین عامل بسیاری از افراد را نسبت به پیامک های تبلیغاتی منزجر کرده است. بنابراین شما نیز باید همانطور که در ابتدا هم تاکید کردیم زیاده روی نکنید تا همیشه برای کاربر جذابیت داشته باشید. در غیر اینصورت نتیجه استفاده از پوش نوتیفیکیشن معکوس خواهد شد.

چرا باید از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنیم؟

پوش نوتیفیکیشن یک روش بازاریابی فوق العاده است که با پیام هایی که برای کاربران ارسال می کند راحتی و ارزش بیشتری را برای کاربران برنامه فراهم خواهد کرد. به عنوان مثال، کاربران می توانند:

  • امتیازات و اخبار ورزشی درست را در صفحه قفل شده گوشی خود ببینند.
  • پیام های کمکی مانند گزارش های مربوط به ترافیک، هوا و احتمال برف و باران را سریعا متوجه می شوند.
  • اطلاعات ورود به سیستم، تغییر پرواز و … را به راحتی دریافت می کنند.

در واقع پوش نوتیفیکیشن راهی برای صحبت مستقیم با کاربر است. پیام های این برنامه در فیلترهای هرزنامه گیر نمی کنند و یا مانند پیام های تبلیغاتی در صندوق ورودی فراموش نمی شوند و نرخ کلیک می تواند دو برابر ایمیل باشد. همچنین این نوع پیام ها می توانند برای هدایت عملکردهایی مانند موارد زیر استفاده شوند:

  • تبلیغ محصولات یا پیشنهادات برای افزایش فروش
  • بهبود تجربه مشتری
  • تبدیل کاربران برنامه ناشناخته به مشتریان شناخته شده
  • ارسال سریع رسیدهای معاملاتی
  • هدایت کاربران به کانال های بازاریابی دیگر مانند شبکه های اجتماعی
  • ارسال بازخورد

پوش نوتیفیکیشن چیست  و چه کاربری دارد | ادوردز20

چرا پوش نوتیفیکیشن از اس ام اس بهتر است؟

خوبی پوش نوتیفیکیشن این است که ارسال پیام برای کاربران در آن رایگان می باشد. اما برای پیام های تبلیغاتی که از طریق پیامک ارسال می کنید یا باید از طریق یک شرکت تبلیغاتی آن را انجام دهید یا خودتان پنل اس ام اس داشته باشید که هر دو هزینه بر است.

به علاوه در حال حاضر کمتر کسی را پیدا می کنید که محتوای تبلیغاتی فرستاده شده از طریق اس ام اس را به طور کامل بخواند و به آن توجه نماید. از طرفی معمولا پیام های تبلیغی پیامکی با شماره های ناشناس و تبلیغاتی فرستاده می شود که کسی به آن ها توجه نمی کند و این به ضرر برند شما تمام می شود.

بنابراین استفاده از پوش نوتیفیکیشن که کاربر دقیقا می داند پیام تبلیغاتی از کجا و چه شرکتی برایش فرستاده شده است و خودش برنامه مورد نظر را نصب کرده است قطعا بهتر و موثرتر خواهد بود.

بازدهی پوش نوتیفیکیشن برای کسب و کار من چقدر است؟

در کنار مزایای بسیار عالی پوش نوتیفیکیشن باید واقعیت های موجود در مورد پوش نوتیفیکیشن را نیز بپذیرید. بیش از نیمی از کاربران این برنامه، پوش نوتیفیکیشن را باعث ایجاد مزاحمت می دانند و پیام های آن را دوست ندارند. اما همه اینگونه احساس نمی کنند. 26٪ از کاربران پیام های دریافتی از پوش نوتیفیکیشن را دوست دارند زیرا از دریافت اطلاعات بروز درباره علایق خود لذت می برند. به علاوه 20% از کاربران پوش نوتیفیکیشن اعتقاد دارند که استفاده از آن باعث افزایش بهره وریشان می شود.

حتما مطالعه کنید
مهمترین و کاربری ترین اجزای ادوردز گوگل | اجزای مهم در ادوردز گوگل | ادوردز 20

بنابراین برای اینکه پوش نوتیفیکیشن به یک شاه کلید در کسب و کار شما تبدیل شود باید مطمئن شوید کاربرانی که پیام های نوتیفیکیشن شما را دریافت می کنند به کسب و کار شما و اطلاع پیدا کردن از آن علاقه دارند. بهترین راه برای اینکه تعداد کاربران بیشتری پیام های شما را بخوانند ارسال تصادفی است تا بیش از اندازه برای یک نفر پیام نفرستید.

پوش نوتیفیکیشن چیست  و چه کاربری دارد | ادوردز20

تفاوت پوش نوتیفیکیشن در سیستم اندروید و iOS

مانند بسیاری از قسمت های مختلف سیستم اندروید و iOS پوش نوتیفیکیشن نیز تفاوت های جزئی در این دو سیستم دارد اما در نهایت یک کاربرد دارند. به طور کلی کاربران اندروید بیشتر از پوش نوتیفیکیشن استفاده می کنند.

از طرفی نحوه پیام رسانی این دو سیستم تا حدودی با هم تفاوت دارد. مثلا اینکه کاربران iOS بعد از اینکه قفل تلفن خود را باز کنند، اعلان ها از دستگاه های iOS ناپدید می شوند، حتی اگر برنامه را برای خواندن پیام باز نکنند. اما در گوشی های با سیستم Android ، اعلان تا زمانی که فرد اقدامی انجام ندهد، در صفحه قفل باقی می ماند. پس کاربران اندروید پیام های بیشتری می خوانند. اما سرعت سیستم های iOS بسیار بیشتر از اندروید است.

پوش نوتیفیکیشن چیست  و چه کاربری دارد | ادوردز20

ارسال چند پیام برای هر کاربر در یک هفته مناسب است؟

این موضوع به موارد مختلفی از جمله نوع کسب و کار شما، میزان علاقه کاربران به کسب و کارتان و … بستگی دارد. مثلا خانم ها دوست دارند هر روز اخبار مد و محصولاتی مانند پوشاک و وسایل خانه یا آرایش را بشنوند اما دوست ندارند مسائل ورزشی یا مربوط به املاک را هر روز دریافت کنند. توجه داشته باشید پوش نوتیفیکیشن مثل اینستاگرام نیست که لازم باشد هر روز یا مثلا یک روز در میان پیام خود را به مخاطب نشان دهید و عملکرد متفاوتی دارد. بسیاری از افراد به این نکته توجه نمی کنند و مثلا برای یک کاربر 2 تا 5 پیام در هفته ارسال می کنند.

اتفاقی که می افتد این است که کاربر از دریافت پیام از طرف شما انصراف می دهد و جذب دوباره او کار آسانی نیست. به علاوه آمار به دست آمده نشان می دهد که 32 درصد از کاربرانی که در هفته بین 6 الی 10 پیام از برنامه پوش نوتیفیکیشن خود دریافت می کنند کلا برنامه را از گوشی خود حذف می کنند تا راحت تر باشند. پس کاربران خود را اذیت نکنید.

به علاوه برای بازدهی بیشتر باید به دنبال فرستادن پیام هایی به مخاطبان خود باشید که یک ارزش بیشتری را به آنها اضافه می کند و خواندن پیام شما باید به نفع آن ها باشد تا دائما پیام های شما را به صورت دقیق بخوانند.

همچنین می توانید برای افزایش بازدهی بر اساس مکان پیام ها را ارسال کنید. مثلا اگر پیام تبلیغاتی خود را به کاربرانی که به شما نزدیکتر هستند یا در مکان و زمانی قرار دارند که به خدمات و محصولات شما نیاز خواهند داشت بفرستید، بازدهی بیشتری کسب می کنید. البته سیستم ردیابی کاربران را باید با اجازه خودشان چک کنید.

حتما مطالعه کنید
راهنمای کسب درآمد از یوتیوب، چگونه با یوتیوب پول پارو کنیم؟

برای افزایش بازدهی، پیام های ارسالی شما نباید صرفا مضمون تبلیغاتی داشته باشد. گاهی اوقات بهتر است پیام های شما تنها آموزش و ایجاد یک ارزش قابل ستایش برای کاربر باشد. مثلا به این فکر کنید که چرا یک کاربر از برنامه شما استفاده می کند و شما چه پیامی می توانید به او بفرستید که حس بهتری به او بدهید. به عنوان یک نمونه عالی شرکت اوبر را می توان مثال زد که یکی از شرکت های بسیار موفق در زمینه استفاده از پوش نوتیفیکیشن است که دقیقا می داند در چه زمانی و چه مکانی چه پیامی برای کاربران خود بفرستد.

پوش نوتیفیکیشن چیست  و چه کاربری دارد | ادوردز20

استفاده از پوش نوتیفیکیشن موثرتر از ایمیل مارکتینگ است!

هر چند با وجود برنامه های بسیار متنوعی مانند اینستاگرام، تلگرام و … امروزه کمتر از ایمیل مارکتینگ استفاده می شود اما هنوز هم در سطح جهانی جایگاه ویژه ای دارد. با این حال استفاده از پوش نوتیفیکیشن در جامعه های غیر دانشگاهی و غیر حرفه ای می تواند بهتر باشد. زیرا افراد باز کردن پیام از روی پوش نوتیفیکیشن را به باز کردن پیام تبلیغاتی از روی ایمیل خود ترجیح می دهند.

پیام های شما در پوش نوتیفیکیشن باید هدفمند باشد!

حتما مهمترین هدف استفاده شما از پوش نوتیفیکیشن در کسب و کارتان افزایش مشتری و درآمد بیشتر است. پس باید برای این کار کمی وقت گذاشته و تلاش بیشتری انجام دهید. معمولا کار اشتباهی که بسیاری از افراد انجام می دهند این است که یک پیام مشابه را برای همه کاربران خود می فرستند. اگر شما کمی وقت گذاشته و کاربران را دسته بندی کنید و پیام هایی که با مخاطب مورد نظر به خوبی ارتباط برقرار می کند را بفرستید نتیجه فوق العاده خواهد شد.

مثلا اگر شما آژانس مسافرتی داشته باشید فرستادن کد تخفیف برای یک کاربر نوجوان که خودش اجازه خرید بلیط را ندارد چندان جذابیتی نخواهد داشت. اما اگر برای این فرد از مزایای تور تفریحی خود صحبت کنید یا مکان مورد نظر که برایش تخفیف گذاشته اید را کوتاه معرفی کنید او حتما با والدینش برای خرید بلیط شما صحبت می کند.

به این کار شخصی سازی پیام نیز گفته می شود و قطعا نرخ باز بودن پیام های دارای محتوای شخصی به طور قابل توجهی بالاتر از محتوای غیر شخصی است.

به عنوان یک مثال دیگر اگر شما مشتریان خود را که قبلا خرید کرده یا از خدمات شما استفاده کرده اند بشناسید، می توانید با فرستادن کد تخفیف به خاطر خریدهای قبلی شان، آنها را به راحتی دوباره ترغیب کنید. زمانی که مشتری شما بفهمد برای او ارزش قائل شده اید نتیجه شگفت انگیز می شود.

پوش نوتیفیکیشن چیست  و چه کاربری دارد | ادوردز20

سخن آخر

همانطور که ملاحظه کردید استفاده صحیح و کاربردی از ابزار پوش نوتیفیکیشن می تواند نتایج بسیار خوبی برای کسب و کار شما رقم بزند و درآمدتان را افزایش دهد. مهم این است که به نکاتی که در مورد بازاریابی با این برنامه برایتان توضیح دادیم توجه کافی داشته باشید و با ترکیب آن با تجربه های خود در زمینه بازاریابی یک بازار عالی از مشتریان جدید بسازید. همچنین یادتان باشد که این برنامه فقط برای ارائه محصول نیست و همه افراد یعنی شرکت های خدماتی، فروش، محتوایی و … می توانند به خوبی از آن بهره مند شوند.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا