مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه و رتبه سایت بالا میره| ادوردز 20

زمان مطالعه: 9 دقیقه

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20 .اگه تو اینترنت زیاد می‌گردین و یا اینکه اصلا کسب و کارتون تو اینترنت هست، یه اصطلاح جادویی وجود داره که حتما اونو شنیدین؛ سئو (SEO)!

کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور جستجو) هست که می تونه روی رتبه بندی وب سایت ها که توسط موتور های جستجوگر انجام میشه، تأثیر بذاره.

در واقع ، بهینه سازی برای موتور های جستجوگر مختلف (به عنوان مثال گوگل ، بینگ ، یاهو) ، اگه به خوبی انجام بشه ، می تونه دید وب سایت رو تو SERP (صفحات نتیجه موتور جستجوگر) بهتر کنه. با این حال ، امروزه دیگه سئو یه تکنیک اب زیر کاهانه نیست که قصد فریب موتور های جستجو و کاربرای اونو داشته باشه.

در حقیقت ، دلیل اینکه گوگل الگوریتم های خودشو به روز می کنه اینه که می خواد اطمینان حاصل کنه که فقط روش های خوب سئو توسط صاحبان وب سایت به صورت روزانه پیاده سازی میشن.

تکنیک های مناسب، اون تکنیک هایی هستن که به یک صفحه وب کمک می کنن تا در سطح بالاتری قرار بگیره. تو دنیای SEO ما به این تکنیک ها، سئو کلاه سفید می گیم.

بریم سر اصل مطلب:

فهرست مطالب

در قسمت پایین، ما بعضی از معتبرترین نکات SEO رو جمع آوری کردیم که هم روی فضای آنلاین شما تاثیر گذاره و هم به شما تو جذب کاربر و رتبه‌ بندی کمک می‌کنه.

برای اینکه مطالب رو به خوبی متوجه بشید، ما لیست رو به چند قسمت تقسیم کردیم. (بله ، SEO یک فرایند پیچیده و طولانی مدت هست.) هر چی که جلوتر بریم ، شما درباره SEO ، نحوه کار موتور های جستجوگر و نحوه ایجاد یک استراتژی قوی، بیشتر یاد می گیرید.

زمانی که می‌ خواستین این نکات رو اجرا کنید، به یاد داشته باشید که بهترین راه حلی که می‌تونه شما رو تو این راه همراهی کنه، اینه: پایداری و سازگاری در بهینه سازی وب سایت خود.

• ساختار وب سایت خودتون رو به روز کنید.

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20

نحوه سازماندهی ساختار سایت و کنترل اون برای سئو و بازدید کننده ها، خیلی مهمه. موتور های جستجو از یک ساختار پیوند برای پیدا کردن و فهرست بندی صفحات استفاده می کنن.

حتما مطالعه کنید
راهنمای کامل تبلیغات | معرفی تمامی روش های تبلیغات | بهترین روش تبلیغات| ادوردز 20

اگه سایت شما از ساختار مناسبی برخوردار باشه، تمام صفحات و زیر مجموعه ها به راحتی توسط موتور های جستجوگر پیدا و فهرست می شن.

قانون “سه کلیک” میگه که هر گونه اطلاعات در وب سایت باید در مدت حداکثر سه کلیک برای کاربر در دسترس باشه. پس اینجوریه که باید برنامه ریزی کنید.

• قرار دادن یک کلمه کلیدی مهم تو URL صفحه

صفحات موجود تو دامنه شما، ممکنه که برای خیلی از کلمات کلیدی مختلف بهینه شده باشن. تو این شرایط بهترین راه اینه که فقط روی یه عبارت کلیدی متمرکز بشید و اونو مستقیماً تو آدرس URL بگونجونید.

• تو URL ها، به جای زیر خط (_) از خط تیره (-) استفاده کنید

زمانی که از زیر خط ها برای جدا کردن کلمات تو یه URL استفاده می کنین ، گوگل اونو به عنوان یه کلمه واحد میخونه. این به این معنیه که مثلا بهترین _روش های_ سایت توسط موتور های جستجوگر، با عنوان ” بهترین روش ها” مورد بررسی قرار می گیره. خوندنش یه کم سخته درست؟

• به جای آدرس پویا، یک آدرس اینترنتی ثابت انتخاب کنید.

خب آدرس وب، تو دو نوع استاتیک و پویا وجود داره.

یک URL ثابت اینجور به نظر می رسه:

Your-domain-name.com/category/ بهترین-روشهای جستجوگرها

یک URL پویا اینجور به نظر می رسه:

Your-domain-name.com/category/؟p=028705

در حالی که موتور های جستجو به راحتی می تونن هر دو URL رو درک و شناسایی کنن ، اما برای خود انسان URL های پویا، کاملاً ناخوانا هستن. به عنوان مثال ، اگه وبلاگی در وردپرس دارید، می تونید ببینید که آدرس URL پیش فرض یک پست خاص پویاست.

با کلیک روی دکمه “انتشار” ، وردپرس به طور خودکار اونو به یک آدرس ثابت تبدیل می کنه. با این وجود ، کلمات کلیدی تصادفی رو از عنوان وبلاگ انتخاب می کنه. از نظر سئو ، بهتره که نشانی URL رو خودتون ویرایش کنین.

• آدرس URL را مختصر ، تشریحی و مرتبط نگه دارید.

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20

یه بازدید کننده باید بتونه تو یک نگاه یک وب سایت خاص رو تشخیص بده. اگه خودتون بخواید آدرس URL رو ویرایش کنین ، نه تنها به نفع بهینه سازی کلمه کلیدی کار می کنید، بلکه درک مطلب یک وب سایت خاص رو برای کاربر آسون تر می کنید.

• برای هر صفحه از وب سایتتون یک عنوان خوب ایجاد کنید.

یه عنوان تمام اون چیزی رو که دامنه شما رو در بر می گیره، توصیف می کنه. ‌ عنوان باید به قدری کوتاه، جذاب و بدیع باشد که بتونه توجه کسایی رو که مخاطبین شما هستن، جلب کنه.

بله ، در واقع یعنی شما باید به زبان اونا (مخاطبین) صحبت کنید و وب سایت خودتون رو به گونه ای ارائه بدین که براشون جذاب باشه.

• برای ارائه بهتر برند خود از متا شرح استفاده کنید.

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20

متا شرح یه پاراگراف کوتاهه که در زیر برچسب عنوان در SERP نمایش داده میشه. قبل از بازدید جستجوگر از سایت شما و در واقع دیدن محصولی که شما ارائه میدین، یک متا شرح به شما این امکان را میده که مارکتون رو معرفی کنید.

طول بهینه توصیف متا، بین 150-160 کلمست.

• فراموش نکنید که از ویژگی های ALT برای همه تصاویر استفاده کنید.

موتور های جستجوگر تصاویرو نمی خونن ، اونا به جای اون متن ALT رو می خونن. استفاده از عبارات کلیدی که برای توصیف تصاویر در صفحه وب خود استفاده می کنید، اقدام خیلی خوبیه.

همچنین، قرار دادن کلمات کلیدی تو متنی که تصاویر رو احاطه کرده، می‌تونه مفید باشه. به این ترتیب، موتور های جستجوگر تشخیص میدن که این قسمت از پست، برای کاربرین از اهمیت ویژه ای برخورداره.

حتما مطالعه کنید
اینفلوئنسر کیست؟ چطور با اینفلوئنسر شدن پولدار شویم ! | ادوردز20

هر نوع CMS (سیستم مدیریت محتوا) رو که به کار می برید، هر بار که تصویری رو بارگذاری می کنید، فرصتی برای بهینه سازی اون با کلمات کلیدی مناسب دارید. خیلی آسونه!

• کلمات کلیدی‌ای رو پیدا کنید که برای شما مفید باشن

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20.سئو تقریباً بر پایه اساس کلمات کلیدیه. کلید یک استراتژی خوب در زمینه سئو اینه که بدونید کاربرین هنگام جستجوی سایت هایی مانند سایت شما، چه کلماتی رو توی نوار جستجو تایپ می کنن. با در دست داشتن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط ، نیمی از راه رو طی کردید.

یکی (و متداول ترین) از روش های انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده از Google Keyword Planner است. این ابزار رایگان، برای هر کسی که دارای حساب Google AdWords هست ، در دسترسه که اونم رایگانه. زمانی که حسابتونو راه اندازی کردید و جزئیات بیشتری در مورد وب سایتتون ارائه دادید، لیستی از پیشنهادات کلمات کلیدی دریافت می کنید.

خب، در این مرحله وظیفه شما انتخاب مناسب ترین عبارات کلیدی از لیسته. با این حال ، همچنین مهمه که این کلمات کلیدی در بین مخاطبین محبوب باشن.

• انواع مختلف کلمات کلیدی رو همزمان ترکیب کنید.

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20

در حقیقت، کلمات کلیدی به سه دسته تقسیم میشن که هر کدوم از اونا کمی با هم متفاوتن و میزان بازدید متفاوتی رو نسبت به هم دارن. پس در نتیجه، بهترین و موثر ترین استراتژی، ترکیب کردن انواع کلمات کلیدی به منظور دستیابی به تنوع متفاوت از ترافیکه.

کلمات کلیدی عمومی، اصطلاحات خیلی خاصی نیستن و بیشتر کلین، به عنوان مثال: ” بازاریابی محتوا ” یا ” هک رشد ” انواع کلمات کلیدی عمومی هستن. چنین شرایطی میزان بسیار خوبی از ترافیک رو فراهم می کنه، که در عین حال ، چندان هدفمندم نیست.

کلمات کلیدی تطبیق گسترده، معمولاً تعادل خوبی بین حجم ترافیک و ارتباط اون برای یک وب سایت ایجاد می کنن. به طور مثال: “هک رشد برای شرکت های نوپا ” یا ” بهترین روش های بازاریابی محتوا “.

ترافیکی که از این عبارات به وجود میاد ، هدفگیری بهتری داره. این یعنی افرادی که به اون مراجعه می کنن ، احتمالاً مشتری و پیرو آینده شما هستن.

کلمات کلیدی دم بلند، عباراتی طولانی هستن (حتی می تونند جملات کامل باشن) که افراد در میله های جستجو تایپ می کنن.

” چگونگی تهیه استراتژی بازاریابی محتوا ” یا ” نحوه استفاده از تکنیک های هک رشد برای گسترش تجارت ” نمونه هایی از کلمات کلیدی دم بلند هستن.

اونا بازدید زیادی رو به وب سایت شما وارد نمی کنن. با این حال ، بازدیدکنندگانی که اونا به شما ارائه میدن ، به احتمال زیاد به کاربران همیشگی شما تبدیل میشن.

• کلیدی رو به طور کامل تو تمام محتوای صفحتون قرار بدین

خب همون طور که می دونید، کلمات کلیدی باید تو متن قرار بگیرن. اگه بیش از حد این کار رو انجام بدین و محتواتون رو با کلمات کلیدی زیادی پر کنید ، صفحتون هم برای مخاطبین و هم برای موتور های پژوهنده خسته کننده و غیر جذاب به نظر می رسه.

همچنین استفاده از کلمات کلیدی زیاد باعث میشه که کاربر یک تجربه منفی کسب کنه و مطمئناً به رتبه بندی سایتتون هم اسیب وارد می‌کنه.

• تمام تصاویر رو با کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید.

فراموش نکنید که از عبارات کلمات کلیدی نه تنها در کل محتوای وب سایت ، بلکه در توضیحات تصویر هم می تونید استفاده کنید. همچنین اعتقاد بر اینه که استفاده از کلماتی مثل: “تصویر” و “عکس” به همراه کلمه کلیدی انتخاب شده، هنگام توصیف یک تصویر با یک ویژگی ALT ، می‌تونه روش خوبی باشه.

• فقط محتوایی رو منتشر کنید که با کیفیت، جدید و غنی از کلمات کلیدی باشه.

امروزه یکی از مهم ترین فاکتور های سئو ، محتوای وب سایته. اگه اطلاعات مفید و به درد بخور برای کاربران تولید کنین، موتور های جستجوگر، رتبه وب سایت شما رو افزایش میدن. برای به دست آوردن بهترین نتایج بهینه سازی، باید محتوای خودتونو هر چند وقت یکبار به روز کنید.

حتما مطالعه کنید
21 نکته و ابزار ضروری برای اجرای تبلیغات بین المللی گوگل ADS | ادوردز 20

این روش علاوه بر اینکه وب سایتتون رو تازه و جدید میکنه، باعث میشه که مخاطبین زیادی رو هم به سمت خودتون بکشید.

• اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بی نظیر و با ارزشه

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20

ارزشمند کردن یه وب سایت تو عمق اینترنت، سخت ترین کار برای همه‌ی افرادیه که مشغول یک تجارت آنلاین هستن. مطمئن باشید که هیچ دستور العمل جادویی وجود نداره که بتونیم اونو به کار بگیریم و نتایج پایدار و ثابتی به دست بیاریم.‌

با این حال ، موتور های جستجوگر به اون وب سایت هایی که ارزش زیادی رو برای کاربراشون قائلن، پاداش میده.

سایتی که دارای اطلاعاتی منحصر به فرد و ارزشمند (آموزنده ، مفید و قابل فهم) باشه ، قاعدتا تو ریخته بندی بالاتری قرار می گیره.

• محتوایی رو تهیه کنید که توجه مخاطبین شما رو به خودش جلب کنه.

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20 بعضی اوقات ممکنه که وب سایت شما در مقابل مخاطبین تصادفی قرار بگیره. تو این شرایط، وظیفه شما جلب رضایت همه نیست، بلکه وظیفه شما ایجاد محتوای مناسب و متناسب با نیاز های تمام کاربرین هست.

پس در نتیجه باید محتوای شما اونقدر قوی و مرتبط باشه که بتونه افراد رو درگیر خودش کنه.

• استراتژی محتواتونو با دقت برنامه ریزی کنید.

بله ، شما برای هر محتوایی که تو وب سایتتون منتشر می کنید، باید یه استراتژی داشته باشین. قبل از هر چیزی شما باید بدونید که دقیقا چه نوع اطلاعاتی رو می خواید ارائه بدید. همیشه با برنامه ریزی و داشتن استراتژی های مختلف، میتونید به موفقیت برسید و رتبتون رو تو گوگل بالا ببرید.

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20• زمانی که لینک می گیرید، فقط لینک های با کیفیت رو هدف قرار بدین

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20.همیشه اینو بدونید که فقط پیوند های وب سایت های با کیفیت و قابل اعتماد که میزان بازدید بالایی رو به خودشون جلب می کنن می تونن تأثیر جدی و خوبی رو روی رتبه بندی وب سایت شما داشته باشن. اگه وب سایت معتبری به شما پیوند بده ، بخشی از این “اعتبار و ارزش” به سایت شما منتقل می شه.

در این مواقع، موتور های جستجو کمی بیشتر به سایت شما اعتماد می کنن و در نتیجه باعث میشه که شرایط بهتری رو تو رتبه بندی گوگل داشته باشید.‌

به یاد داشته باشید: وقتی که صحبت از لینک ، محتوا و به طور کلی سئو میشه، جایگاه کیفیت همیشه مهمتر از کمیته. پیوند های بی ارزش فراوان، فقط می تونن به رتبه بندی شما آسیب بزنن نه اینکه اونا رو بالاتر ببرن.

• به دنبال فرصت های تبادل وبلاگ مهمان باشین

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه | ادوردز20

وبلاگ نویسی مهمان، روشی محبوب و کاملاً ایمن برای به دست آوردن بک لینکه. وبلاگ نویس در حالی که میزبان وبلاگ محتوای با کیفیت بالا رو به صورت رایگان دریافت می کنه ، یک پیوند ورودی ارزشمند هم دریافت می کنه.

با این حال ، اگه می خواید این روش برای شما مفید باشه، تنها راه اینه که وبلاگ های با کیفیت بالا که مربوط به سایت شما هستن رو هدف قرار بدین، نه اینکه تو شبکه های عمومی تبادل وبلاگ شرکت کنین.

کلام آخر

ما امیدواریم که این نکات، شروع خوبی برای پیشرفت بیشتر شما تو زمینه سئو باشه و با بکار بردن اونا بتونید مخاطبین بیشتری رو به خودتون جذب کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا