مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | تاثیر آگهی اینترنتی بر کسب و کار | ادوردز 20

زمان مطالعه: 9 دقیقه

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20 .با گسترش جوامع بشری و تولید کالاها و خدمات مختلف توسط شرکت ها، کارخانجات و افراد متفاوت، همگی این گروه ها به دنبال راهی برای معرفی محصولاتشان به دنیای پیرامون خود و نهایتاً شهرهای اطراف، کشورها و حتی قاره های دیگر برآمدند و واژه بازاریابی یا مارکتینگ برای این کار برگزیده شد.

در ابتدا، این کار با قرار دادن آگهی در روزنامه ها و مجلات، ارسال بروشور و کاتالوگ با پست، بازاریابی تلفنی و فرستادن بازاریاب ها به در خانه ها و مراکز فروش انجام می شد. بعدها، وقتی که تلویزیون و رادیو پای ثابت تقریباً همه خانه ها شد، استفاده از آگهی های رادیو و تلویزیونی هم به روش های دیگر آگهی دادن افزودن شد.

امروزه با ظهور اینترنت و دنیای مجازی و گرایش بیشتر مردم به سمت استفاده از این تکنولوژی، آگهی های اینترنتی به علت ارزانتر بودن و به روزتر بودن مورد استقبال بی نظیر ارائه دهندگان کالا و خدمات و همچنین مصرف کنندگان قرار گرفته اند.

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که از اینترنت و گوگل برای ارائه خدمات و یا محصولات و یا یافتن نیازهای روزمره خود در اینترنت و گوگل سرک نکشد و آنچه که مد نظرش باشد را پیدا نکند.

انواع آگهی اینترنتی

آگهی اینترنتی تبدیل به بخشی از زندگی روزمره آنلاین مردم شده است. این نوع آگهی متناسب و همگام با پیشرفت تکنولوژی های آنلاین، در انواع مختلفی ساخته می شود که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

  1. آگهی های موتور جستجوی گوگل
  2. آگهی های پلتفرم ادوردز (AdWords)
  3. آگهی های PPC
  4. آگهی های بینگ (Bing)
  5. آگهی های فیسبوک (facebook)
  6. آگهی های توییتر (Twitter)
  7. آگهی های تامبلر (Tumbler)
  8. آگهی های بنری
  9. آگهی های بنری گوگل
  10. آگهی های بازاریابی مجدد یا هدف گذاری مجدد
  11. آگهی های رِددیت (reddit)
  12. آگهی های موبایل
  13. آگهی های ایمیلی
  14. آگهی های جیمیلی (Gmail)
  15. آگهی های ویدئویی
  16. آگهی های یوتیوبی (YouTube)
  17. آگهی های پینتِرِستی (Pinterest)
  18. آگهی های اینستاگرامی

در اینجا، برخی از انواع این آگهی های اینترنتی که در حال حاضر به کار برده می شوند را توصیف خواهیم کرد:

آگهی های  سرچ طبیعی موتور جستجوی گوگل 

این نوع آگهی ها بر اساس رتبه بندی سایت و سئویی که وب سایت دارد الویت بندی ویمشود و بر اساس سرچ مخاطب نمایش داده میشود بدین صورت که مخاطب کلمه مورد نظرش  را جستجو کرده و گوگل سایت های هدف را بر اساس رتبه به مخاطب نمایش می دهد. هر سایتی که رتبه بالاتری داشته باشد در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های پلتفرم ادوردز (AdWords)

این نوع آگهی ها، آگهی های آنلاینی هستند که مشابه آگهی های موتور جستجوی گوگل در پلتفرم ادوردز (AdWords) ساخته می شوند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های PPC (پرداخت به ازای کلیک)

هزینه این نوع آگهی اینترنتی، بر اساس تعداد کلیک هایی که هر آگهی دریافت می کند، تعیین می شود. پلتفرم ادوردز و بینگ هر دو از نوع PPC هستند.

حتما مطالعه کنید
با راهکار های زیر مشتریان خود را در گوگلADSو شبکه های اجتماعی افزایش دهید | ادوردز 20

آگهی های بینگ

اساس این نوع آگهی هم، پرداخت به ازای کلیک است. آگهی دهنده می تواند با استفاده از سرویس آگهی های بینگ که رسماً مرکز آگهی مایکروسافت نام دارد، آگهی های خود را مدیریت کند. برای این کار، لازم است آگهی دهنده یک حساب کاربری در این پلتفرم باز کند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های فیسبوکی (Facebook)

آگهی های فیسبوکی، انواع و اشکال مختلفی دارند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را هم دارند. جای قرارگیری آگهی ها در فیسبوک، ستون کناری این وب سایت است و هر یک از این آگهی ها، باید یک تیتر، یک نوشته و یک تصویر داشته باشند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

نوع دیگر آگهی های فیسبوکی، پست های تبلیغی هستند که آگهی دهنده با پرداخت یک مبلغ مشخص در صفحه خود قرار می دهد و نسبت به پست های عادی در فیس بوک، برای تعداد بیشتری از دوستان و دوستانِ دوستان آگهی دهنده نمایش داده می شوند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

با توجه به این که استفاده از سایت فیسبوک، بسیار پایین آمده است، آگهی دهندگان در حال حاضر تمایل کمتری به استفاده از خدمات آگهی سایت فیسبوک دارند.

آگهی های توییتری

کسب و کارهایی که در توییتر حساب دارند، از این نوع روش آگهی دادن استفاده می کنند تا دسترسی به توییت هایشان برای افراد بیشتری ممکن شود و یا دنبال کننده های بیشتری را به حساب توییتر خود جذب کنند. از این روش برای بالا بردن رِیت یک هشتگ مشخص هم استفاده می شود.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی در تامبلر (Tumbler)

در تامبلر، روزانه 50 میلیون کاربر، 70 میلیون پست می گذارند و تعداد کل مشاهده صفحه (page view) در هر روز نزدیک به نیم میلیارد است. کاربران تامبلر، جزء کاربران فعال و پرانرژی دنیای مجازی هستند. با پرداخت هزینه تبلیغات در تامبلر، آگهی دهنده می تواند از امکانات بی نظیر این سایت برای آگهی دادن استفاده کند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های بنری یا نمایشی

همان طور که گفته شد، استفاده از این مدل آگهی که تلفیقی از تصویر و نوشته است، تحولی در دنیای بازاریابی به پا کرد. آگهی های بنری یا نمایشی اغلب در گوشه، بالا، یا پایین صفحات وب نمایش داده می شوند. این نوع آگهی ها، از نظر اندازه، طراحی و کارکرد، دامنه بسیار وسیعی دارند. معمولاً این نوع آگهی ها را در وب سایت های خبری، بلاگ ها، و پرتال های تخصصی قرار می دهند.

بسیاری از وب سایت ها، معمولاً فضای اختصاص داده برای آگهی را در اختیار تبادل کننده‌ های آگهی مانند شبکه بنری گوگل قرار می دهند که به این ترتیب، تبلیغ سایت آنها در سایت های دیگر این نوع شبکه ها نمایش داده می شود و در عوض، در فضای آگهی آنها هم، آگهی های بنری سایت های دیگر به نمایش در می آید. یک روش دیگر هم این است که آگهی دهنده، درست مثل آگهی دادن در روزنامه، یک فضا برای آگهی خود می خرد.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های بنری گوگل

آگهی های نمایشی یا بنری گوگل، یک نوع از آگهی های بنری محتوایی هستند که در شبکه بنری گوگل نمایش داده می شوند. شبکه بنری گوگل، مجموعه ای از سایت در اینترنت هستند که برای نمایش آگهی ها با گوگل به توافق رسیده اند. همچنین، در شبکه بنری گوگل، سایر پلتفرم های متعلق به گوگل، یعنی یوتیوب، جیمیل، بلاگر و غیره هم همکاری دارند. آگهی در این شبکه، می تواند به صورت متنی، تصویر و حتی ویدیویی باشد. برای آگهی دادن در این شبکه، باز هم لازم است آگهی دهنده یک حساب کاربری در ادوردز باز کند.

حتما مطالعه کنید
مشاوره تبلیغاتی | مشاوره تبلیغاتی در فضای مجازی | مشاوره تبلیغات اینترنتی رایگان ادوردز20

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های بازاریابی یا هدف گذاری مجدد

بازاریابی مجدد که بهترین نوع آن بازاریابی مجدد محتوایی است،‌ بهترین روش آگهی دادن در دنیای اینترنت به شمار می رود. در این نوع بازاریابی، آگهی ها بر اساس وب سایت ها و علاقه مندی های کاربران، برای آنها نمایش داده می‌شوند. این نوع اطلاعات، توسط موتورهای جستجویی مثل گوگل از تاریخچه جستجوی گوگل آنها جمع آوری می شود. وقتی که یک کاربر از یک وب سایت دیدن می کند، یک کوکی کمپین هدف گذاری مجدد به آی پی بازدید کننده وصل می شود و با توجه به نوع وب سایت و کالاهایی که بازدید کننده دیده است، در فضای آگهی وب سایت های بعدی که کاربر بازدید می کند، آگهی های متناسب با علاقه مندی های او به نمایش گذاشته می شود. این نوع آگهی ها، چون که متناسب با علاقه مندی های کاربران هستند، نرخ کلیک بالاتری نسبت به آگهی های بنری معمولی دارند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های رددیت

آگهی های رددیت شامل یک تیتر، یک لینک مقصد و یک عکس انتخابی هستند. آگهی دهنده می تواند برای آگهی که در رددیت قرار می دهد، یک بودجه و زمان نمایش مشخص تعریف کند. آگهی در رددیت نسبت به جاهای دیگر ارزان تر است. آن چه آگهی دادن در رددیت را منحصر به فرد می کند، گزینه های نظر دادن و رای دادن برای هر آگهی است که کاربران می توانند با رای مثبت و منفی و نظر دادن، نارضایتی یا رضایتمندی خود را به گوش آگهی دهنده برسانند.

بازدیدکننده های رددیت اغلب افراد جوان و عاشق تکنولوژی و بیشتر مردان هستند. در واقع، جامعه رددیت بیشتر یک جامعه رک گو و غیر محافظه کار هستند و برای همین آگهی دادن در رددیت مثل بازی کردن با آتش است. اما اگر آگهی بازخورد خوبی دریافت کند، آگهی دهنده این شانس را آورده که با مبلغی بسیار کم، مخاطبین زیادی را جذب کند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های موبایلی

آگهی های موبایلی، آگهی هایی هستند که در تلفن های هوشمند، تبلت‌ ها و هر وسیله قابل حمل دیگری که به اینترنت متصل می گردند، نمایش داده می شوند. بسیاری از پلتفرم های رسانه اجتماعی، وب سایت ها و اپلیکیشن ها، گزینه های آگهی موبایلی مخصوص خود را دارند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های درون برنامه ای یا درون بازی های رایانه ای

بسیاری از برنامه های تحت وب و بازی های رایانه ای، برای تامین نیازهای مالی خود، آگهی اینترنتی می پذیرند. آگهی دهنده می تواند با مبلغی مشخص تبلیغ خود را در درون این بازی ها یا اپلیکیشن ها به نمایش بگذارد. آگهی اینترنتی اسپانسرهای این بازی ها و نرم افزارها، بر روی بیلبوردهای درون بازی ها یا اسم وسایل بازی مثل تفنگ ها، خانه ها و غیره نمایش داده می شود. ضمن این که در درون برنامه یا بازی، برای کلیک بازیکن بر روی لینک هایی که او را به صفحه آگهی هدایت می کند، جوایزی در نظر گرفته می شود تا بازیکن تشویق شود که این آگهی ها را ببیند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

آگهی های شبکه های اجتماعی و پیام رسان

اپلیکیشن ها و پلتفرم های رسانه اجتماعی بسیاری مانند یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام و … هستند که خدمات آگهی مخصوص به خود را دارند و آگهی دهنده می تواند با توجه به مخاطبی که می خواهد جذب کند، از این پلتفرم ها استفاده نماید.

حتما مطالعه کنید
تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی چگونه است ؟ رابطه محتوای خوب با قیف بارایابی چیست؟

سازندگان یوتیوب، سیاست جذب آگهی بسیار جالبی دارند که هم برای آگهی دهنده، هم برای سازندگان و هم برای کاربران سودآور است. حساب کاربری در یوتیوب دو نوع دارد: رایگان و پریمیوم. کاربر پریمیوم باید ماهانه مبلغی برای اشتراک خود در یوتیوب بپردازد و یکی از مزایای این حساب این است که می تواند ویدیوها را بدون آگهی های مابین آنها ببیند. هر کاربری که در یوتیوب ویدیو می گذارد، می تواند تعیین کند که مابین ویدیویی که آپلود کرده، آگهی پخش شود یا نه و تعداد این آگهی ها را نیز مشخص کند. بر اساس تعداد مشاهده ویدیو و آگهی های پخش شده، به این کاربر یک پورسانت تعلق می گیرد. سازندگان مابقی پول آگهی را دریافت می کنند و آگهی دهنده مطمئن است که تعداد زیادی آگهی او را خواهند دید. یک سیاست دیگر یوتیوب، پخش آگهی بر اساس آی پی کاربران است؛ یعنی بیشتر آگهی های اینترنتی که کاربر می بیند، مربوط به قاره و کشوری است که در آن زندگی می کند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

در اینستاگرام، آگهی هایی که در هر صفحه نمایش داده می شود، با محتوای صفحه کاربر هماهنگ و متناسب است. بسیاری از کاربران اینستاگرام، از صفحات خود برای تبلیغ و یا فروش محصولات و خدمات استفاده می کنند. این کاربران، برای بالا بردن تعداد دنبال کننده های خود، با پرداخت هزینه یا به صورت رایگان، آگهی خود را در یک پست یا استوری صفحه کاربرانی که دنبال کننده بسیار بالایی دارند می گذارند تا افراد بیشتری را با صفحه و کار خود آشنا کنند.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

در اپلیکیشن تلگرام، کانال های مرتبط یا غیر مرتبط با هم گروه هایی را تشکیل می دهند و با قرار دادن آگهی های خود در کانال های یکدیگر، جذب مشتری می کنند.

آگهی دهندگان اینترنتی می توانند از سرویس های ایمیل مانند یاهو، جیمیل و غیره برای نمایش آگهی خود استفاده کنند.

آگهی های اینترنتی ویدیویی نیز محبوبیت بسیاری در میان کاربران اینترنتی دارند. سرعت اینترنت روز به روز بهتر شده و همین باعث می شود که تماشای ویدیوها در وب راحت تر گردد. این ویدیوها به گونه ای ساخته می شوند که توجه کاربران را جلب کنند. آگهی ویدیویی آموزنده و در عین حال خنده دار، به ویژه اگر یک عنصر تعاملی هم به آنها اضافه شود، بازده بسیار خوبی برای آگهی دهنده خواهند داشت.

آگهی اینترنتی | بهترین سایت آگهی اینترنتی | ادوردز20

جمع بندی

استفاده از آگهی اینترنتی مزایای بسیاری برای کسب و کارها و ارائه دهندگان انواع خدمات و کالاها دارد، مثل کاربری آسان و سریع که مهم ترین مزیت بازاریابی آنلاین است. این نوع آگهی ها، نسبت به آگهی های تلویزیونی و رادیویی ارزان تر هستند و جمع آوری نتایج آماری برای آنها آسان تر است. آگهی های اینترنتی در سطح جهانی نمایش داده می شوند و هدفمندتر هستند. برخلاف بازاریابی تلویزیونی و رادیویی، بازاریابی با استفاده از آگهی اینترنتی، 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز امکان پذیر است.

در حال حاضر، بسیاری از پلتفرم ها با استفاده ترکیبی از روش های آگهی دهی آنلاین، مثل استفاده همزمان از روش های پرداخت به ازای هر کلیک و هدف گذاری مجدد، توانسته اند برتری خود را در حوزه بازاریابی آنلاین به نمایش بگذارند.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا