مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

زمان مطالعه: 12 دقیقه

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین .امروزه اسم تبلیغات اینترنتی و آنلاین زیاد به گوشمان می خورد. در حال حاضر بازاریابی آنلاین به قدری بزرگ و کاربردی شده است که استفاده از آن برای فروش انواع محصولات و خدمات اجتناب ناپذیر است. با این که هنوز برخی از روش های بازاریابی سنتی نتایج خوبی را در بر دارند، اما می توان گفت نتایج آن به گرد پای بازاریابی آنلاین هم نمی رسند. بنابراین، همه افراد کارآفرین که در حیطه ی تولید و ارائه محصولات و خدمات در حال فعالیت هستند باید دائما دانش خود را نسبت به روش های نوین بازاریابی مانند آنلاین مارکتینگ افزایش دهند.

هزینه بازارایابی آنلاین

برای مشاهده پکیج های بازاریابی انلاین کلیک کنید.

اهمیت آشنایی با بازاریابی آنلاین

امروزه در هر زمینه ای اعم از ارتباطات، سرگرمی، یادگیری، خرید و … اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد و هر سوال و دغدغه ای که برای افراد پیش بیاید سعی می کنند آن را از طریق جستجو در اینترنت حل کنند. نتایج آماری نشان می دهد افراد زیر 34 سال هر روز حدود چهار ساعت را فقط از طریق گوشی های همراه خود آنلاین هستند. به علاوه، هر روز تعداد بیشتری از افراد آنلاین می شوند. این آمار همچنین نشان می دهد که در حال حاضر در سراسر جهان 4.33 میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد و این تعداد در هر ثانیه در حال افزایش است .بنابراین به جرات می توان گفت بازاریابی آنلاین و به دست آوردن مشتریان بدون محدودیت های زمانی و مرزی فرصتی باورنکردنی است که نباید آن را از دست داد. اما هرکسی از راه برسد نمی تواند این نوع بازاریابی را انجام دهد و نباید آن را ساده پنداشت. این نوع بازاریابی تکنیک ها و روش های خاص خودش را دارد که برای موفق شدن در آن باید دائما میزان اطلاعات خود را افزایش داده و در این زمینه آموزش ببینید.

در شیوه ی آنلاین مارکتینگ، بازاریاب ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در هر زمان و مکانی که بخواهند می توانند با مردم ارتباط برقرار کنند. در صورتی که قبلا اگر می خواستند با یکی از مشتریان خود ارتباط بگیرند باید زمان زیادی می گذاشتند و زمانشان را با فرد مقابل تنظیم می کردند. در نتیجه در هر هفته می توانستند به تعداد محدودی از مشتریان سر بزنند. خب با ما همراه باشید تا در ادامه شیوه های نوین آنلاین مارکتینگ که اولین قدم برای آموزش این نوع بازاریابی است را برایتان توضیح دهیم. اگر تاکنون از این شیوه غافل بوده اید، دیگر صبر کردن جایز نیست. ابتدا این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید کدام شیوه برای کسب و کار شما مناسب تر است و سپس از همین امروز آموزش های تخصصی در آن زمینه را شروع کنید تا نتایج فوق العاده اش را با چشمان خودتان ببینید.

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین که آن را ممکن است با نام های دیگرش مانند بازاریابی اینترنتی، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی تحت وب و … بشناسید یک اصطلاح همه جانبه برای توصیف فعالیت های بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می شوند. به همین دلیل، آنلاین مارکتینگ درواقع طیف گسترده ای از استراتژی ها و تاکتیک ها را شامل می شود. از جمله این موارد می توان به بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، پرداخت به ازای هر کلیک یا اصطلاحا استفاده از وب سایت های کلیکی و بهینه سازی موتور جستجو یا سئو اشاره کرد. در ادامه انواع آنلاین مارکتینگ را برایتان شرح خواهیم داد.

آشنایی با انواع آنلاین مارکتینگ

به طورکلی شیوه های اصلی مختلفی برای آنلاین مارکتینگ وجود دارد که شامل موارد زیر می شوند:

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

توجه داشته باشید که هر یک از این هفت نوع بازاریابی آنلاین، استراتژی ها و تاکتیک های مختلفی را شامل می شوند. به علاوه، این نوع شیوه های آنلاین مارکتینگ مکمل یکدیگرند و غالباً با هم استفاده می شوند تا نتایج بهتری برای یک کسب و کار مشخص ایجاد کنند.

  1. بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی فرآیند جلب توجه و فروش از طریق استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام یا توییتر است. همان طور که می دانید شبکه های اجتماعی به دلیل نقش آگاهی و سرگرم کننده ای که دارند، هر روزه مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کنند. بنابراین تعداد مشتریان زیادی در سنین مختلف و با سلایق متفاوت در این مجموعه وجود دارند که نباید از آن ها غافل شد. به علاوه نوع ارتباطات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر یا فیسبوک بسیار صمیمانه بوده و امکان فروش را راحت تر می کند. در حال حاضر آنلاین مارکتینگ در شبکه های اجتماعی به دو نوع ارگانیک یا رایگان و پولی تقسیم می شوند.

حتما مطالعه کنید
چطور پارتنر رسمی گوگل شویم و گواهینامه گوگل ادز دریافت کنیم؟ | پارتنر چیست؟ | ادوردز20

بازاریابی ارگانیک در رسانه های اجتماعی

بازاریابی ارگانیک در شبکه های اجتماعی به این صورت است که شما باید سعی کنید با ایجاد علاقه مثلا با پست هایی که در کانال توییتر خود قرار می دهید، بیشتر با مشتریانتان تعامل داشته باشید. این سیستم یک روش جذب مشتری طبیعی است که ممکن است برای ایجاد یک جامعه خریدار مناسب کمی زمان بر باشد اما در نهایت مشتریانی که ایجاد می شوند علاقه مند به شما و محصولات یا خدماتتان هستند و نسبت به شما وفادار خواهند بود. زیرا خودشان با میل کامل شخصی به سمت شما آمده اند و از طریق تبلیغات پولی وارد نشده اند.

روش های بسیار زیادی برای جذب مشتریان در رسانه های اجتماعی به شیوه ی ارگانیک وجود دارد که شما می توانید خلاقیت های زیادی نیز در این نوع آنلاین مارکتینگ به خرج دهید. گاهی برخی از این خلاقیت ها نتایج فوق تصور ایجاد خواهند کرد. در این روش ها باید از تکنیک هایی استفاده کنید که به مشتریان شما ثابت شود چقدر برایشان ارزش قائل هستید و آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل نمایید.

یکی دیگر از جنبه های اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده از قدرت روابط مشتریان است .زیرا اگر آن ها راضی باشند، قطعا مشتریان زیادی را به سمت شما سوق خواهند داد. پاسخ فوری به سوالات مشتری در شبکه های اجتماعی، اصالت برند شما را نشان می دهد و باعث اعتماد دیگران به محصولات یا خدمات شما می شود.

علاوه بر این، بازاریابی در شبکه های اجتماعی ارتباط نزدیکی با بازاریابی محتوایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. این به این دلیل است که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای تبلیغ محتوای ارزشمند به جامعه و جایگاه ویژه شما هستند. بنابراین پست های شما باید از نظر محتوایی نیز ارزشمند باشند تا به صورت طبیعی افراد بیشتری را جذب نمایید.

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

بازاریابی پولی در رسانه های اجتماعی

اما استفاده از روش پولی به چه صورت خواهد بود؟ در این روش همان طور که از نامش مشخص است شما باید به ازای مشتریانی که دریافت می کنید، پول پرداخت نمایید. این روش سرعت مشتری سازی را افزایش می دهد؛ اما الزاما مشتریان وفاداری برای شما ایجاد نخواهد کرد. با این حال اگر کمی زرنگ باشید می توانید با اندکی سرمایه گذاری جامعه مشتریان خود را بسازید و سپس روی وفادار کردن آن ها کار کنید. با این کار در زمان کوتاه تر نسبت به روش ارگانیک، مشتریان بی نظیری پیدا خواهید کرد. روش های زیادی برای استفاده از بازاریابی آنلاین به روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای ارتقای بیزینس شما وجود دارد و بسته به این که به کدام کانال تبلیغ دهید، میزان پرداخت شما و نتایج کار متفاوت خواهد بود.

شما می توانید برای تبلیغ پست های ارگانیک موجود خود هزینه پرداخت کنید یا تبلیغات اختصاصی متناسب با اهداف بازاریابی خود را سفارش دهید. شما می توانید از روش کلیکی نیز برای افزایش دیده شدن محصولات و خدماتتان استفاده کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد. نکته مهم دیگر که باید بدانید این است که اگر خواستید این شیوه را انجام دهید از بلاگرهای شبکه های اجتماعی غافل نشوید. زیرا آن ها نفوذ زیادی در مخاطبان خود دارند و درصد بالایی از مخاطبانشان به محض شنیدن یک پیشنهاد از سمت بلاگر مورد علاقه ی خود حتما آن را انجام خواهند داد.

  1. بهینه سازی موتور جستجو یا بهینه سازی سئو

بهینه سازی موتور جستجو که به آن SEO نیز گفته می شود فرآیند بهینه سازی وب سایت ها و محتوای دیجیتال برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو از نظر گوگل است که به نوبه خود هرچه میزان سئوی یک مطلب و سایت بالاتر باشد، تعداد بازدید کنندگان یک صفحه وب خاص را به حداکثر می رساند. مثلا شما مبلمان اداری می فروشید و می خواهید هر کس خرید مبلمان اداری را سرچ می کند، اول سایت شرکت شما را ببیند. فرایندی که باعث می شود پست محتوایی شما در مورد خرید مبلمان اداری در صفحه ی اول و بالای صفحه دیده شود سئوی سایت نام دارد. اگر شما سایت داشته باشید، هرچه بیشتر روی سئوی محتواهای خود کار کنید که تکنیک های خاصی دارد و در اینجا مجال آموزش آن ها نیست، بیشتر دیده خواهید شد و فروشتان به طرز عجیبی افزایش پیدا خواهد کرد.

حتما مطالعه کنید
اهداف بازاریابی خود را با ابزارهای مفید و اتوماسیون برآورده کنید همراه نتایج | ادوردز 20

شایان ذکر است که امروز وقتی ما در مورد SEO صحبت می کنیم تقریباً منحصراً به Google مراجعه می کنیم. اما در برخی کشورها مانند چین موتورهای جستجوگر دیگری نیز مانند موتور جستجوگر Baidu از نظر جستجو و آنلاین مارکتینگ اهمیت دارند. با این حال تا به امروز گوگل، بدون شک محبوب ترین موتور جستجو در جهان است؛ طوری که 79.77٪ از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو برای جستجوی چیزی که شما به عنوان مخاطب در اینترنت به دنبال آن هستید و مشخص کردن ارزش محتوای شما در اینترنت، از چیزی به نام “ربات های خزنده” استفاده می کند. بنابراین، هر وقت کسی کلمه یا عبارات کلیدی را جستجو می کند، موتور جستجو سعی می کند مفیدترین و مرتبط ترین نتایج را ارائه دهد. منظور از کلمات یا عبارات کلیدی مواردی هستند که بیشترین سرچ را داشته اند و احتمالا نه تنها دغدغه شما بلکه دغدغه بسیاری از افراد در طول شبانه روز است که آن ها نیز این عبارات را سرچ می کنند. بنابراین حتما محتوای شما باید براساس این کلمات کلیدی نوشته شود تا ارزشمند باشند. روش های مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید آموزش های تخصصی آن را با جستجو در گوگل یا شرکت در کلاس های خصوصی آموزش ببینید.

سئو در صفحه چیست؟

SEO در صفحه زمانی است که شما وب سایت یا محتوای خود را برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی یا عبارات هدفمند بهینه می کنید .

نمونه هایی از پارامترهای افزایش سئو در صفحه عبارت اند از:

  • افزایش سرعت وب سایت شما
  • داشتن یک طراحی وب پاسخگو و بهینه شده برای موبایل
  • استفاده از کلمات یا عبارات کلیدی هدفمند
  • ساختار محتوای دارای برچسب های عنوان
  • بهینه سازی برای خزنده های ویژه Google
  • استفاده از لینک های داخلی به سایر صفحات در وب سایت شما
  • افزودن لینک های خروجی به سایر وب سایت های مربوطه

سئوی خارج از صفحه چیست؟

سئوی خارج از صفحه زمانی است که وب سایت یا محتوای خود را بهینه می کنید تا از طریق روش های خارج از وب سایت یا محتوای خود، در نتایج جستجوی بالاتر ظاهر شود .این نوع سئو سازی شامل سیگنال های خارجی مانند حضور شما در شبکه های اجتماعی و نام تجاری است .مثلا هر چه در شبکه های اجتماعی فعال تر باشید، میزان بازدید از مطالب شما در سایت افزایش پیدا کرده و سئوی سایت بالاتر می رود.

بزرگترین و تأثیرگذارترین سئو سازی خارج از صفحه، ایجاد بک لینک است. بک لینک به این معنی است که وب سایت های دیگر به وب سایت یا محتوای شما لینک می دهند. موتورهای جستجو همچنین اختیار وب سایتی را که به شما لینک می شود در نظر می گیرند. به عنوان مثال، یک لینک از یک وب سایت معتبر مانند نیویورک تایمز موثرتر از 100 لینک از وب سایت های ناشناخته و کوچک خواهد بود. یک روش عالی برای ایجاد بک لینک از وب سایت های معتبر تولید محتوای با کیفیت بالا است که افراد دیگر مایل به اشتراک گذاری آن هستند. متناوباً، می توانید محتوای اختصاصی را برای وب سایت دیگری ایجاد کنید که در حال حاضر با نام رپرتاژ از آن ها یاد می شود و تاثیر بسزایی در افزایش بازدید سایت برای آنلاین مارکتینگ و بالارفتن سئوی داخل صفحه و خارج صفحه دارد.

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

بازاریابی آنلاین از طریق تولید محتوا

آنلاین مارکتینگ از طریق تولید محتوا فرآیندی بسیار جذاب و کاربردی است که به طور مداوم باید ایجاد و به مخاطبان نشان داده شود. ممکن است شما تنها در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت کنید یا تنها یک سایت داشته باشید. بنابراین محتوای شما باید برای همان محیط مورد استفاده، بهینه شده باشد. این محتواها باید طوری ارزشمند باشند که باعث افزایش جذب، تعامل و تبدیل بازار هدف شما به مشتری وفادار شوند. خود محتوا دارای انواع مختلفی است که بسته به زمینه کاری خودتان باید یکی از آن ها را انتخاب نمایید:

  • پست های وبلاگی
  • فیلم ها (که اغلب در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و یوتیوب یا در صورت کوتاه بودن در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شوند.)
  • گزارشات و مطالعات صنعتی
  • اینفوگرافیک ها به صورت خلاصه گزارش ها، انجام مطالعات و نتایج آن ها
  • کتاب های الکترونیکی
  • پادکست ها ( به معنی صوت مثل ایجاد کتاب صوتی)
  • مطالعات موردی
  • ایمیل ها
  • وبینارها

برای درک بهتر از مفهوم تولید محتوا باید بگوییم مقاله ای که در حال حاضر مشغول به خواندن آن هستید، نوعی محتوای متنی است که مخصوص وب سایت های آموزشی می باشد. بازاریابی محتوا با بسیاری از انواع دیگر آنلاین مارکتینگ به ویژه بازاریابی در شبکه های اجتماعی و سئو ارتباط بسیار نزدیکی دارد و می توان گفت تا حد زیادی به همدیگر وابسته هستند. هرچه مهارت شما و تیمتان در تولید محتوای ارزشی بیشتر باشد نتایج فعالیتتان در شبکه های اجتماعی و سایت درخشان تر است.

حتما مطالعه کنید
اینفلوئنسر کیست؟ چطور با اینفلوئنسر شدن پولدار شویم ! | ادوردز20

بیایید نگاهی دقیق به نحوه ارتباط بازاریابی از طریق محتوا با سئو بیندازیم. محتوای بهینه شده یا اصطلاحا سئو شده موتور جستجو یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن نام تجاری شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) می باشد. خوانندگان با خواندن محتوای بسیار جذاب رایگان که به دنبال آن هستند و آن را از طریق محتوای شما دریافت خواهند کرد، به مشتریان وفادار تبدیل می شوند.

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

بازاریابی تاثیرگذار

اینفلوئنسر یا بلاگرها کسانی هستند که به دلیل فعالیت های خاص خود مخاطبان آنلاین زیادی دارند. از جمله اینفلوئنسرها عبارت اند از:

  • افراد مشهور مانند بازیگران و خوانندگان
  • مشاهیر ورزشی و هنری مانند قهرمان شطرنج جهان یا بازیکنان فوتبال و …
  • کارشناسان و مراجع صنعت مانند کارشناسان بازاریابی دیجیتال
  • افرادی که در حیطه های سرگرمی کار می کنند.

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر، فرآیند همکاری با اینفلوئنسرها برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به مخاطبان خاص آن اینفلوئنسر است. قبل از به وجود آمدن تکنیک های آنلاین مارکتینگ ، اینفلوئنسر مارکتینگ فقط در اختیار مارک های بزرگی بود که توانایی کار با افراد مشهور را داشتند. اما اکنون، همه می توانند از این شیوه به صورت گسترده استفاده نمایند. بسته به این که اینفلوئنسر مورد نظر تا چه اندازه مشهور است و چقدر دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارد، نرخ تبلیغاتی که انجام می دهند متفاوت خواهد بود.

نکته جالبی که وجود دارد این است که بر اساس تجربه و نتایج مشخص شده، دادن تبلیغات به میکرو اینفلوئنسرها در واقع عملکرد بهتری نسبت به مشاهیر خواهد داشت.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته در واقع فقط بازاریابی ارجاعی آنلاین است. مثلا یک شرکت تجاری برنامه ای را راه اندازی می کند که بابت بازدید یا فروش آن ها، به وب سایت های خارجی یا افراد کمیسیون پرداخت می کند. این روش به خصوص در ابتدای فعالیت های آنلاین، به بازاریابان و تأثیرگذاران اینترنتی اجازه می دهد تا برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار دیگری درآمد کسب کنند. این نوع بازاریابی به بازاریابی کلیکی نیز مشهور است. اساس آن به این صورت است که هر بار که یکی از خوانندگان روی پیوندی که افراد در سایت ها و شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده اند، کلیک می کند و مقدار مشخصی پول به حساب آن فرد دارنده شبکه اجتماعی یا سایت تعلق می گیرد.

بدیهی است که بازاریابی وابسته عمیقا با بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و بازاریابی تأثیرگذار در هم آمیخته است. این به این دلیل است که بیشتر پیوندهای وابسته در محتوا یا در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شوند.

بازاریابی آنلاین از طریق ایمیل مارکتینگ

با اینکه برخی افراد به اشتباه فکر می کنند استفاده از ایمیل دیگر قدیمی شده است، هنوز یکی از شیوه های عالی بازاریابی آنلاین از طریق ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه به صورت انبوه است. اگر چه ممکن است بازاریابی از طریق ایمیل پر زرق و برق ترین شکل آنلاین مارکتینگ به نظر نرسد، اما قدرت خام آن را دست کم نگیرید. نتایج نشان داده اند این روش دارای 122 درصد بازده بوده است.

تبلیغات پولی

در ابتدای این مقاله تا حدودی به تبلیغات پولی اشاره کردیم. تبلیغات پولی نوعی آنلاین مارکتینگ است که در آن تبلیغ کنندگان برای نمایش تبلیغات خود در موتورهای جستجو و سایر سیستم عامل های آنلاین مانند فیسبوک، یوتیوب، لینکدین و اینستاگرام هزینه می پردازند .اکنون، تبلیغات پولی اغلب با عنوان “پرداخت به ازای هر کلیک” یا “PPC” شناخته می شوند. این بدان معنی است که تبلیغ کنندگان با هر بار کلیک کاربر بر روی یکی از تبلیغات خود، هزینه ای را به مرجع تبلیغ کننده پرداخت می کنند.

بازاریابی آنلاین | فروش چند برابری با آنلاین مارکتینگ | هزینه بازارایابی آنلاین

جمع بندی

بازاریابی آنلاین یا همان آنلاین مارکتینگ فرصتی بی نظیر است که همه ی کسب و کارهای دنیا با هر نوع کالا و خدماتی می توانند به صورت گسترده و کاربردی از آن بهره مند شوند. اما این نوع بازاریابی تکنیک های خاص خودش را دارد و نمی توانید به راحتی بدون این که مطالعه و آموزش داشته باشید در آن موفق شوید. اما در صورتی که در زمینه های کاری خود یکی از شیوه های گفته شده یا چند مورد از آن ها که بیشتر به کارتان می آیند را انتخاب کرده و به صورت تخصصی در موردشان تحقیق کنید و آموزش ببینید، قطعا بعد از مدتی بسته به میزان فعالیتتان نتایج شگفت انگیزی حاصل می شود.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا