مقالات تبلیغات آنلاین

ایجاد تولید محتوای قانع کننده | راه های تولید محتوای غنی و با کیفیت را چگونه یاد بگیریم؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

ایجاد تولید محتوای قانع کننده

 ایجاد تولید محتوای قانع کننده را چگونه باید شروع کرد؟ ابتدا باید از خود بپرسید چگونه می توانم نیاز های مخاطبان خود را برآورده کنم؟ چه راهی وجود دارد تا از طریق آن مخاطب، محتوای من را یک محتوای قانع کننده بداند یا بهتر است بگوییم محتوای من را یک محتوای متناسب با نیاز خود بداند؟ در ادامه با شما در رابطه با ایجاد تولید محتوای قانع کننده و ویژگی های یک محتوای خوب صحبت خواهیم کرد.

برای ایجاد تولید محتوای قانع کننده که در تبلیغ در گوگل به صورت گسترده به عنوان یک یک ارزش تلقی می شود می توان عنوان کرد که مثل یک موتور حرکت دهنده می تواند نظرات و بینش ها را به سوی خود متمرکز نماید بسیار حائز اهمیت می باشد.

ایجاد تولید محتوای قانع کننده

ویژگی های یک محتوای قانع کننده و مناسب.

همیشه در نظر داشته باشید مخاطبان بیشتر به دنبال یک مقاله صمیمی با چاشنی طنز و داستان هستند! محتوایی که با یک داستان شروع می شود و در عین حال برای مخاطب اثر گذار و کاربردی باشد.

ایجاد تولید محتوای قانع کننده دقیقا به همین شکل پیش می رود که مخاطب از طریق محتوای شما می تواند مشکل خود را حل کند یا از طریق خرید خدمات شما به نیاز خود پاسخ دهد. یک محتوای جذاب می تواند در بازاریابی آنلاین هم نقش پررنگی را ایفا نماید و فروش شما را چند برابر کند.

ریز بینی یکی از نکات مهم در ایجاد محتوای قانع کننده است، یعنی شما خود را جای مخاطب قرار دهید و محتوایی قانع کننده بنویسید که تمامی کنجکاوی کاربر را پاسخ دهد. حتما پس از مطالعه ی یک مقاله با یک سری ویژگی های مثبت و منفی مواجه می شوید.

حتما مطالعه کنید
چگونه سئو کار می کند | بهترین راهکار برای بهینه سازی سایت | محتوا و بکلینگ سازی

پس ذره بین خود را بردارید و متن مقاله را آنالیز کنید! اینکه چه نکاتی را نویسنده ی مقاله برای ایجاد محتوای قانع کننده به کار برده است؟ از چه ترفند های بازاریابی محتوا استفاده کرده بود؟ توشتن محتوایی جذاب می تواند محصولات و خدمات شما را به صورت بازاریابی آنلاین در طیف گسترده ای به همگان معرفی نماید.

یک) محتوای خوب باید خوانا و ساده باشد:

ایجاد تولید محتوای قانع کننده ای می تواند در رقابت با سایر محتواها پیروز شود که برای کاربر قابل فهم و جذاب باشد؛ به گونه ای که مخاطب را غرق در خواندنش کند. اگر از کلمات سخت در محتوای خود استفاده کنید و برای کاربر خواندنش دشوار باشد در نتیجه ممکن است از ادامه ی خواندن مقاله ی شما صرف نظر کند و سایت را ترک نماید.

دو) کلمات کلیدی در آن به کار گرفته شود:

کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی را در ایجاد یک محتوای جذاب دارند، به گونه ای که از طریق این کلمات، مخاطب به راحتی می تواند محتوای مورد نظر خود را بیابد و وارد سایت شما شود.

سه) عنوانی جذاب داشته باشد تا ذهن مخاطب را کنجکاو کند:

به یاد داشته باشید یک عنوان جذاب اولین قدم برای ارتباط مخاطب با مقاله شماست. عنوانی که برای یک محتوای قانع کننده لازیم داریم یک عنوان 5 الی 15 کلمه ای می باشد که جذاب، گیرا و مخاطب پسند است. خیلی از افراد در مواجه با مقاله ها یا محتوا های متنی ابتدا به عنوان ها نگاه می کنند. هرچقدر عنوان جذاب تری داشته باشید، محتوای شما بازدید بیشتری خواهد داشت.

چهار) به زبان محاوره ای نوشته شود:

در نوشتن و ایجاد تولید محتوای قانع کننده داشتن یک ادبیات منحصر به فرد نکته مهمی است. ادبیاتی که در آن برای مخاطب احترام زیادی قائل است و در آن دروغ و فریب دیده نمی شود. شما با ایجاد محتوایی قانع کننده و از طریق زبان بیان مناسب با مخاطب خود ارتباطی صمیمی ایجاد می کنید.

شما می توانید از قالب رسمی ای که در نوشتن استفاده می کنید فاصله بگیرید و آن را به شکل محاوره ای تر بیان نمایید تا در حین مطالعه ی مقاله شما مخاطب کسل و خسته نشود. هم چنین برداشت او از شما این باشد که به عنوان یک دوست و با هدف آموزش مطالب کاربردی برای او محتوا تولید کرده اید.

حتما مطالعه کنید
ارتقاء ویدیوها در یوتیوب | ترفند های مفید برای افزایش بازدید ویدئو در یوتیوب | ادوردز 20

ایجاد تولید محتوای قانع کننده

آنالیز محتوا در جهت ایجاد تولید محتوای قانع کننده

پس از اتمام مقاله این را در نظر بگیرید که مخاطبی که محتوای شما را می خواند با چه سوالاتی رو به رو می شود؟ چه نکاتی از این محتوا برای او جذاب یا کاربردی تر است؟

بیایید یک بار دیگر نکات ایجاد تولید محتوای قانع کننده را با هم بررسی کنیم. در هنگامی که شما شروع به داستان سرایی می کنید، مخاطب به دنبال صحبت های شما می آید و دنبال یک سری کلید ها و نشانه هایی می گردد.

به طور مثال: کسی که صاحب این سایت یا شبکه مجازی است از کجا شروع به فعالیت کرده است و یا سابقه کاری او چقدر است؟ یا در حوزه شغلی خود چه گام هایی را برداشته تا به این نقطه رسیده است؟ یعنی محتوای قانع کننده باید به گونه ای طراحی شود که مخاطب از خواندن مقاله یا محتوای شما یا حتی دیدن یا شنیدن نام شما به یک اعتماد نسبی دست پیدا کند.

در ایجاد تولید محتوای قانع کننده خود برند سازی را نباید فراموش کنید. شما باید بخشی از قابلیت ها و شایستگی های خود را برای مخاطب بازگو کنید؛ به گونه ای که باید از قابلیت های خود صحبت کنید که شخصیتی خود شیفته در نظر مخاطب نیایید؛ چراکه اکثر مردم از این ویژگی خوششان نمی آید.

ایجاد تولید محتوای قانع کننده

تولید محتوا قانع کننده و ایجاد اشتیاق در مخاطب

شما در نظر بگیرید، در هنگام خرید یک عطر ممکن است ابتدا به قیمت، ماندگاری، شیک بودن بسته بندی آن و موارد دیگر توجه کنید همه این ها اموری هستند که از طریق تصمیم گیری عاقلانه انجام می گیرد. فرض کنید خود شما برای روز زن می خواهید برای همسر خود عطر خریداری کنید و تمامی مولفه های بالا را درنظر می گیرد.

اما در این لحظه خریدار به شما می گوید من هم برای روز زن برای همسر خودم این عطر را گرفتم و او بسیار خوشش آمده است. ممکن است همین یک جمله ی فروشنده در شما اثر کند و با وجود قیمت بالای آن برای خوشحالی همسر خود آن عطر را تهیه می نمایید.

حتما مطالعه کنید
چشم انداز بازاریابی دیجیتال | بهترین تکنیک های موفق در بازاریابی دیجیتال | ادوردز 20

این امر هم درست در تولید محتوای قانع کننده وجود دارد یعنی در مواجه با محتوایی که شما در اختیار مخاطب قرار می دهید، حتی اگر در هنگام خرید خدمات شما یک سری مولفه ها برایش منطقی نباشد اما شما با درگیر کردن احساسات و ایجاد حس اشتیاق، او را وادار به خرید محصولتان می کنید.

توجه داشته باشید انسان ها اول احساس می کنند بعد فکر می کنند. انسان ها در اصل بر مبنای گرایش، میل، آرزو و اشتیاق خود نسبت به موضوعی تصمیم می گیرند یا حتی خرید می کنند. پس اگر دنبال ایجاد  تولید محتوای قانع کننده هستید در نظر داشته باشید بر روی عواطف و احساس مخاطب اثر بگذارید.

ایجاد تولید محتوای قانع کننده

آمار و ارقام در تولید محتوا قانع کننده

از داده های ارقامی و اعدادی استفاده کنید؛ چراکه یک محتوای قانع کننده باید یک سری آمار از حقایق را در خود جای دهد. مثلا در رابطه با محتوایی که با موضوع بازاریابی آنلاین است بیاید آمار سرچ هایی که در این باره شده است را از طریق گوگل بیابید یا بازار کار دیجیتال مارکتینگ را با اعداد و ارقام نشان دهید.

با اینکه اشاره کردیم در یک محتوای قانع کننده مخاطب را با احساس و عواطفش درگیر کنید بهتر است در این میان با چند دلیل منطقی او را همراهی کنید.

ایجاد تولید محتوای قانع کننده

جمع بندی نهایی

بعضی از کسب و کار ها داستان کوتاهی دارند! یا اصلا داستانی ندارند. بهتر از تمام فعالیت هایی که در حوزه ی بازاریابی آنلاین و تولید محتوا داشته اید یک لیست تهیه نمایید. سعی کنید با توجه به آن برای خود داستان راه اندازی کسب و کارتان را با یک ادبیات منحصر به فرد برای کاربران بنویسید.

توجه داشته باشید برای داشتن یک کسب و کار نوین در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ، ابتدا لازم است محتوایی کاربرپسند را ایجاد نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا