متفرقه

مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020 | گوگل ادوردز در سال 2020 چه تغییراتی کرده

زمان مطالعه: 15 دقیقه

مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020

مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020 .کسب و کار آنلاین این روزها رواج خیلی زیادی پیدا کرده است. افراد می توانند به صورت آنلاین و مجازی به فروش محصولات خود بپردازند ولی با این همه تبلیغات قطعا نیاز به تبلیغاتی خواهند داشت تا آنها را از رقبا جلوتر بیندازد.

یکی از این روش ها تبلیغات گوگل است که با صرف کمی هزینه می توان در گوگل تبلیغات کرد و میزان بازدید و فروش را به طور چشمگیری افزایش داد. در ادامه همه چیز درباره تبلیغات گوگل را توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020
تبلیغات در وب سایت گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل یک روش توسعه‌ دهی کسب‌ و کار آنلاین است که از طریق ایجاد تبلیغات در گوگل و نشان دادن آن در صفحه اول جستجوها انجام می‌ شود. با تبلیغات گوگل می‌ توان سرعت دیده شدن و کاربران سایت را در عرض چند ساعت به شدت افزایش داد.

به تبلیغات گوگل تبلیغات کلیکی نیز گفته می‌شود زیرا هنگامی که تبلیغ شما با علامت Ad در صفحه اول جستجوها قرار بگیرد، با هربار کلیک بازدیدکنندگان وارد سایت می ‌شوند. البته شما می بایست برای این تبلیغات هزینه کنید و قطعا استفاده از آن رایگان نیست؛ چراکه بیشترین درآمد گوگل از طریق همین تبلیغات به دست می آید.
یک مزیت تبلیغات در گوگل این است که فقط بابت هزینه هر کلیک از حساب گوگلی شما کسر می‌شود و این به هدفمند بودن تبلیغات کمک بسیاری می کند. به دلیل زود بازده بودن تبلیغات در گوگل بسیاری از سایت ها که خدمات و فروش خود را از طریق اینترنت و آنلاین انجام می دهند از همین روش برای جذب مشتری و افزایش فروش خود استفاده می کنند.

گوگل ادز در واقع به واسطه کلمات کلیدی کار می کند، به اینصورت که شما تعدادی کلمه کلیدی را وارد کمپین گوگل می‌ کنید و هربار کاربران آن کلمات کلیدی را جستجو می کنند سایت شما در صفحه اول جستجوها با علامت Ad ظاهر می شود.

بهترین روش تبلیغات در حال حاضر ظاهر شدن در سرچ گوگل آن هم در صفحه اول و یا بهترین حالت این است که در صفحه اول و در صدر این صفحه قرار بگیریم. این بهترین حالت ممکن تبلیغات برای یک کسب و کار میتواند باشد.

نحوه ساخت کمپین تبلیغاتی در  وب سایت گوگل ادز

مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020 .برای ساخت کمپین تبلیغاتی گام های زیر را به ترتیب انجام دهید:
ابتدا یک جیمیل معتبر بسازید؛ سپس وارد سایت گوگل ادز شده و پنل گوگل ادز را باز کنید.
روی گزینه Campaign کلیک کرده و علامت + را بفشارید و New Campaign را انتخاب کنید.
سپس اهداف کمپین خود را از گزینه های پیش فرض انتخاب و یا اگر هیچ کدام از اهداف، مدنظر شما نبود گزینه Create Campaign without Createa goal guidance را انتخاب کنید.
سپس اگر تبلیغات شما برای وب‌سایت است آدرس آن را در محل مورد نظر قرار بدهید.
سپس کلمات کلیدی و هزینه کلیک را نیز وارد کرده و گزینه فعال کردن را بزنید و منتظر بررسی نهایی گوگل ادز باشید. در صورتیکه تبلیغات شما درج شود پیامی برای شما به جیمیل ارسال می شود.
مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020

کمپین‌ های پلتفرم گوگل ادز

گوگل ادز کمپین های مختلفی دارد که شما با استفاده از آنها به روش های مختلف می توانید آگهی خود را درج کنید.
کمپین جستجو Search Campaign
متداول ترین کمپین مورد استفاده کاربران همین کمپین جستجو نام دارد. با استفاده از کمپین سرچ، تبلیغات شما در بالا و پایین صفحه اول جستجو با توجه به کلمه کلیدی برای کاربران به نمایش گذاشته می شود.
مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020
کمپین نمایش Display Campaign

این کمپین با کمپین جستجو تفاوت دارد و تبلیغات شما به صورت بنر در سایت های مختلف نمایش داده می شوند. کمپین نمایش به سه صورت قابل اجرا است:
کمپین نمایش پیش فرض Smart Display Campaign که تنظیمات آن توسط گوگل انجام شده و ضمن اینکه نرخ تبدیل کاربر به مشتری بیشتری دارد.
کمپین نمایش استاندارد Standard Display Campaign که کنترل آن به دست خودتان است و تنظیمات را همانطور که می خواهید می توانید تغییر دهید.
کمپین جیمیل Gmail Campaign که به‌ واسطه آن گوگل ایمیل های مرتبطی را به کاربران نمایش می دهد. این کمپین به کاربران اجازه می دهد تا با کارفرمای سایت در یک پلتفرم خصوصی ارتباط برقرار کنند.

کمپین خرید Shopping Campaign

با استفاده از کمپین خرید، گوگل اجازه می دهد تا شما محصولات خود را در حین تبلیغات به نمایش بگذارید و بنابراین اگر کسی قصد خرید داشته باشد قطعا از سایت شما خرید خواهد کرد.
کمپین ویدیو Video Campaign
کمپین ویدیویی گوگل ادز به شما اجازه می دهد تا ویدیوی تبلیغاتی خود را برای بازدید به نمایش میلیونی در بیاورید. ۶ نوع مختلف از کمپین های ویدیو وجود دارد و هرکدام کاربرد و ویژگی خاصی دارد.
مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020
کمپین اپلیکیشن App Campaign

یکی دیگر از کمپین های گوگل ادز به شما کمک می کند تا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید. برای اینکه اپ شما در صفحه جستجو ظاهر شود می بایست اسم و مشخصات آن را در تنظیمات وارد کنید.
مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020
کمپین هوشمند Smart Campaign

این کمپین که ترکیبی از تبلیغ متنی و تصویری است در سراسر اینترنت اعم از گوگل، گوگل مپ و سایر سیستم های گوگل نمایش داده می‌ شود. با این کمپین میزان بازدید و فروش محصولات بسیار زیاد خواهد شد.
کمپین کشف کردن Discovery Campaign
با این کمپین تبلیغات شما در هرجا که قابل کشف باشد مثل جیمیل، یوتیوب و غیره به نمایش گذاشته می شوند. این کمپین به کلمات کلیدی اهمیت نمی دهد و به همین جهت می توانند بسیار ارزشمند و مفید باشد.

نحوه ارائه تبلیغات توسط گوگل ادز

مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020 .زمانیکه شما در حال ساخت کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز هستید، سیستم گوگل از شما می پرسد که روزانه چقدر می خواهید برای آگهی تان هزینه کنید و بعد دو گزینه برای ارائه تبلیغات به شما می دهد که یکی ارائه استاندارد و دیگری ارائه سریع است. ارائه استاندارد در واقع همان تنظیمات پیش فرض گوگل تلقی می شود.
ارائه استاندارد تبلیغات: در این روش گوگل بودجه روزانه شما را از درج آگهی به صورت برابر در طول روز تقسیم می کند. این روش ارائه ضمن مقرون به صرفه بودن برای شما و اینکه شما می توانید آگهی خود را در ساعات مختلفی از شبانه روز ببینید، دو نقطه ضعف هم دارد.

حتما مطالعه کنید
تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن و دیده شدن در این فضا است

یکی اینکه ممکن است گوگل ادز قادر نباشد همه بودجه روزانه شما را مصرف کند، دیگر اینکه ممکن است گوگل ادز آگهی شما را در ساعاتی از شبانه روز که بیشترین احتمال بازدیدکننده را دارید ارائه ندهد و اینگونه شما تعدادی مشتری احتمالی را از دست می دهید. توصیه می شود کار خود را ابتدا با این روش آغاز کرده و بعد از اطمینان حاصل کردن از افزایش رتبه و بازدید، از روش ارائه سریع آگهی برای ارتقای سایت خود استفاده کنید.
ارائه سریع تبلیغات: این روش ارائه همانطور که از اسمش پیداست توسط گوگل ادز با بیشترین نرخ و در همان ساعات اولیه روز انجام می شود. تنها ریسک این روش این است که احتمال خیلی زیادی وجود دارد بودجه شما با سرعت بیشتری تمام شود. البته اگر بودجه زیادی برای آگهی روزانه در نظر گرفته اید و خیالتان هم از بابت مشتری های خود راحت است بنابراین، این روش مناسب شما خواهد بود.

انواع استراتژی قیمت دهی یا مزایده در گوگل ادز

به هنگام ثبت تبلیغ در گوگل ادز گزینه ای وجود دارد که در آن گوگل ادز از شما می خواهد استراتژی قیمت دهی یا Bid Strategy را انتخاب کنید. از طریق این استراتژی شما انتخاب می کنید که چگونه می خواهید هزینه تبلیغات خود را مدیریت کنید.

استراتژی های متنوعی را گوگل ادز در اختیار کاربران قرار داده تا بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنند. استراتژی قیمت دهی در گوگل ادز به دو دسته دستی و اتوماتیک تقسیم می شود که هر کدام ویژگی های خاص به خود را دارد.
انتخاب استراتژی دستی: با انتخاب این استراتژی شما کنترل همه کمپین های خود را به دست می گیرید و تمام زمان مورد نیاز را خود شما مدیریت می کنید. زمانیکه شما این استراتژی را انتخاب می کنید به طور اتوماتیک تمام کمپین های شما با همین استراتژی دستی کنترل خواهند شد، مگر اینکه یکی یکی وارد کمپین ها شده و تنظیمات آنها را به اتوماتیک تغییر دهید‌.

انتخاب این استراتژی به زمان خیلی زیادی نیاز دارد؛ بنابراین اگر وقت کافی برای مدیریت کمپین های خود ندارید نباید استراتژی قیمت دهی آنها را به طور دستی انتخاب کنید. اگر تازه کار هستید، بودجه محدودی دارید و یا به طور کل زمان کافی ندارید این نوع استراتژی دستی مناسب شما نخواهد بود.

نکته مهم دیگری نیز وجود دارد و آن این است که با انتخاب استراتژی دستی گزینه ای با عنوان Enhanced CPC به طور خودکار برای شما روشن می شود که کمی از کنترل استراتژی قیمت دهی را به دست می گیرد و باعث افزایش نرخ تبدیل کاربر احتمالی به مشتری واقعی می شود. البته پیشنهاد می شود اگر قصد دارید خودتان کنترل کامل این استراتژی را به دست بگیرید این گزینه را در تنظیمات خاموش کنید.
انتخاب استراتژی اتوماتیک: همانطور که از نامش پیداست این استراتژی قیمت دهی کاملا اتوماتیک بوده و تمام کنترل آن به دست گوگل ادز مدیریت می شود. استراتژی اتوماتیک مناسب افراد تازه کار یا کسانی است که زمان زیادی برای آپدیت کردن قیمت کمپین های خود ندارند. ضمن اینکه این استراتژی خود دارای چندین زیرمجموعه است که در ادامه هرکدام را جداگانه توضیح می دهیم.
Target CPA: یکی از گزینه هایی که در استراتژی اتوماتیک به شما کمک می کند نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید همین است. CPA مخفف Cost-per-aquisition و به معنی هزینه بابت هر استفاده تلقی می شود.
Target ROAS: این ورژن از استراتژی اتوماتیک که مخفف Return on Ad Spend است، نه تنها نرخ تبدیل را افزایش می دهد بلکه ارزش و اعتبار آن را نیز بیشتر می کند.

ROAS به معنی بازگشت سرمایه است که به عبارت دیگر وقتی شما برای تبلیغات هزینه و سرمایه گذاری می کنید، با افزایش نرخ و اعتبار تبدیل کاربر به مشتری باعث بازگشت هزینه ها می شوید. اگر تمام نگرانی شما بابت همین مساله بازگشت سرمایه است بنابراین، این گزینه را حتما انتخاب کنید.
افزایش کلیک Click Maximize: این استراتژی قیمت دهی به شما کمک می کند قیمت ها را به گونه ای تنظیم کنید که بیشترین کلیک نصیب شما بشود. اگر هدف شما افزایش بازدیدکنندگان به سایت است، پس این گزینه خوبی خواهد بود.
افزایش نرخ تبدیل Maximize conversion: اگر مایل هستید بیشترین نرخ تبدیل را بعد از تبلیغ شاهد باشید این استراتژی به شما کمک خواهد کرد. این استراتژی از موتورهایی که بیدهای bid شما را بهینه می کند، استفاده می نماید تا فقط متناسب جستجوهایی باشند که سایت شما را به سمت نرخ تبدیل بالا هدایت کنند.

با این استراتژی از هدررفت بیدها برای جستجوهای نامرتبط جلوگیری می کند؛ به عبارت دیگر تبلیغ شما برای افرادی ظاهر می شود که به دنبال چیزی از سایت شما هستند.
Target search page location: این استراتژی تعیین کننده مکان تبلیغ شما در صفحه جستجوها است، زیرا به گوگل می گوید تبلیغ شما را در صفحه اول و در بالای صفحه قرار دهد. این استراتژی خیلی خوبی است که از طریق آن تبلیغ شما جلوی چشم مشتریان احتمالی قرار بگیرد.
Target outranking share: این استراتژی نیز بسیار مناسب است زیرا باعث می شود تبلیغات شما همزمان با تبلیغات رقبای شما ظاهر نشوند. با کمک این استراتژی می توانید یک دامنه مشخص را تعیین کرده و بعد گوگل به طور اتوماتیک بیدها را تنظیم می کند که متناسب با همین دامنه باشند.
مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020
انواع حالت های تطبیق کلیدواژه یا Keyword match types

این مورد مهمترین بخش در راهنمای گوگل ادز ۲۰۲۰ است و دانستن آن به شما کمک می کند یک تبلیغ ایده آل و پر کلیک را ایجاد کنید. لازم به ذکر است که بهره برداری صحیح از حالت های تطبیق کلیدواژه آسان نیست، زیرا تشخیص آنها از هم می تواند دشوار باشد.

حتما مطالعه کنید
هزینه های اضافه خاص ادوردز گوگل برای کشور های ترکیه ، اتریش و بریتانیا

هر نوع از حالت تطبیق کنترل کننده این است که کدام سرچ به بازدید از تبلیغ شما منجر می شود. به عبارت دیگر حالت های تطبیق کلیدواژه تعیین کننده میزان شباهت جستجوهای کاربران با کلمه کلیدی است که به کمپین های خود معرفی کرده اید. انواع حالت های تطبیق را با هم بررسی می کنیم.
حالت Broad match: این حالت تطبیق پیش فرض است که گوگل برای همه واژگان کلیدی شما مقرر می کند، مگر اینکه شما آن را تغییر دهید. استفاده از این حالت تطبیق کلیدواژه، تبلیغ شما را به همه مردم که چیزی شبیه به کلیدواژه مورد نظر شما را تایپ کند نشان می دهد.

فرق نمی کند یک کاربر کلمه را اشتباه تایپ کند، از مترادف و یا از هم خانواده استفاده کند، نتیجه جستجوهای کاربر تبلیغ شما را هم نشان خواهد داد.
Modified Match Type: این حالت پرکاربردترین حالت تطبیق کلیدواژه است.

برای فعال کردن این حالت شما گروهی از واژگان را به عنوان زیرمجموعه کلیدواژه انتخاب می کنید که فرقی نمی کند به چه ترتیبی باشند. در اینصورت اگر کاربران هرکدام از آن کلمات را جستجو کنند، حتی اگر کلمه در عبارت و جمله به کار رفته باشد، تبلیغ شما برای آنها نمایش داده می شود.
Phrase match: این حالت تطبیق جستجوهایی که به تبلیغ شما می رسند را بسیار محدود می کند زیرا باید کاربر یک عبارت خاص را سرچ کند تا تبلیغ شما برای او نشان داده شود. عموما این حالت تطبیق با علامت های نگارشی “” همراه است و به گوگل ادز معرفی می شود.

کاربر می بایست عین عبارت را جستجو کند یا قبل و بعد از آن کلمات خاصی در جمله باید وجود داشته باشد تا تبلیغ شما نشان داده شود.
Exact Match: بیشترین محدودیت در این حالت تطبیق کلیدواژه وجود دارد، چراکه کاربران باید عین کلمه مورد نظر را سرچ کنند تا به تبلیغ شما منجر بشود. این کلمات کلیدی با علامت [] به گوگل ادز معرفی می شوند؛ یعنی اینکه اگر شما می خواهید گوگل از این حالت تطبیق کلیدواژه برای شما استفاده کند می بایست کلمه کلیدی مورد نظرتان را با این علامت نگارشی در کمپین تبلیغاتی خود وارد کنید.

Negative Keywords: این حالت تطبیق دقیقا برعکس عمل می کند. یعنی اینکه شما به گوگل ادز می گویید چه کلماتی را نمی خواهید که منجر به نشان دادن تبلیغ شما بشوند. ممکن است که تعدادی واژه به کار شما مرتبط باشند ولی شما نمی خواهید بر آنها سرمایه گذاری کنید؛ لذا می توانید با این حالت تطبیق، آنها را به گوگل ادز معرفی کنید.
هزینه تبلیغات در گوگل به چه شکل است
همانطور که قبلا گفته شد تبلیغات در گوگل نیاز به صرف هزینه دارد که البته استفاده از آن به دلیل افزایش میزان فروش، ارزش ریسک کردن و سرمایه گذاری را دارد.
ابتدا شما باید مبلغی پول را در حساب گوگل خود قرار دهید مثلا پنجاه دلار، و سپس تبلیغات خود را درج کنید. در اینجا با هر بار کلیک کاربران بر روی تبلیغ از شما مبلغی مثلا پنج سنت کسر می شود. بنابراین می توان گفت که هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک حدود پنج الی شش سنت محاسبه می گردد؛ اما عوامل مختلفی بر این هزینه تاثیر می گذارند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی نقش مهمی در تعیین هزینه و گران یا ارزان شدن تبلیغات دارد. به اینصورت که هرچقدر کلمات کلیدی که برای تبلیغات انتخاب می کنید نرخ جستجوی زیادی داشته باشند هزینه آنها نیز بیشتر خواهد شد. برای مقرون به صرفه شدن هزینه تبلیغات می توانید از کلمات غیر رقابتی استفاده کنید.
رقابت
رقابت با سایت های دیگر می تواند هزینه تبلیغات را برای شما افزایش دهند. به عنوان مثال اگر شما بابت تبلیغی و به ازای هر کلیک مبلغ پنج سنت را در نظر بگیرید، رقیب شما در سایت دیگر باید مبلغ شش سنت بپردازد تا در اولویت تبلیغ قرار بگیرد و به تبع آن شما هم باید هزینه هر کلیک را مشابه با رقیب و یا بیشتر انتخاب کنید. به همین جهت هرچقدر رقابت و رقبای کمتری داشته باشید هزینه تبلیغات برای شما کمتر محاسبه می شود.
شناخت رقبا
برای اینکه هزینه خود را در تبلیغات کاهش دهید باید رقبای خود را بشناسید و از کلماتی استفاده کنید که رقیبی نداشته باشند زیرا با این روش هزینه‌های تبلیغات بسیار مقرون به صرفه تر و درآمد شما از کسب و کارتان بیشتر می شود.
افزایش نرخ کلیک روی تبلیغ
موضوع دیگری که بر هزینه تبلیغات اثر می گذارد باکیفیت بودن تبلیغ مورد نظر از نظر گوگل ادز است. گوگل ادز به تبلیغات نمره ای بین صفر تا ده می دهد و این نمره از طریق نرخ کلیک ارزیابی می شود. هرچقدر نرخ کلیک بر تبلیغ به تعداد نمایش آن بیشتر باشد این علامت به گوگل ادز داده می شود که تبلیغ شما از کیفیت خوبی برخوردار است. تبلیغات با نرخ کلیک پایین از نظر گوگل ارزش پایینی داشته و از این جهت آنها را کمتر نمایش می دهد. لازم به ذکر است اگر نمره تبلیغ شما از دو کمتر باشد گوگل آن را هرگز نمایش نمی دهد.

افزونه های تبلیغاتی سایت گوگل

احتمالا شما به هنگام جستجو در گوگل با افزونه های تبلیغاتی که در قسمت های مختلف صفحه چشمک می زنند مواجه شده اید. این افزونه ها تاثیر مستقیم بر هزینه های تبلیغاتی ندارند اما بی تاثیر هم نیستند؛‌ زیرا به دلیل جذاب بودن، نرخ کلیک را افزایش می دهند و به تبع آن نمره تبلیغ نیز بیشتر و تعداد نمایش آن هم افزایش می یابد. افزونه های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:
افزونه سایت لینک: این افزونه به شما اجازه می دهد لینک چند سایت را در آن قرار دهید.
افزونهStructured Snippet : در این افزونه امکان نمایش محصولات مانند آموزش ها و فروش ویژه و غیره وجود دارد.
افزونه Callout: در این افزونه کاربر می تواند از جملات جذاب و گیرا مثل پشتیبانی تخفیف و غیره استفاده کند.
افزونه تماس: در این افزونه می توانید شماره تماس و پشتیبانی سایت را مشاهده کنید.
افزونه اپلیکیشن: با کلیک بر این افزونه مستقیما به سمت دانلود اپلیکیشن موردنظر فرستاده می شوید.
افزونه تصویر: این افزونه دارای تصویری از تبلیغ است که باعث جذب و افزایش کلیک آن می شود.
نتیجه گیری
تبلیغات گوگل یکی از بهترین روش های افزایش کسب و کار اینترنتی به شمار می رود؛ ولی این روش در کنار بقیه روش ها مثل سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو قطعا نتیجه خیلی بهتر و طولانی مدت تری به شما می دهد. لذا فقط به آموختن نحوه تبلیغات در گوگل اکتفا نکنید و اگر می خواهید سایت و کسب و کارتان ارتقا یابد حتما از همه روش های بهبود سازی به یک اندازه استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید
چرا در سایت گوگل تبلیغ کنیم ؟ | دلایل مهم، استفاده از گوگل برای تبلیغات اینترنتی چیست؟

بررسی قالب ها و امکانات گوگل ادز 2020

پس از بررسی نحوه بروزرسانی گوگل ادز در این بخش به بررسی امکانات در گوگل ادز جدید می پردازیم. اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از نسخه قدیمی تر گوگل از استفاده کرده اید، قطعا از تغییرات در قالبها و امکانات جدید گوگل ادز 2020 مطلع هستید. ما در این مقاله به بررسی امکانات و تغییرات رخ داده در گوگل ادز 2020 می پردازیم. 

تغییرهای ایجاد شده در گوگل ادز سبب شده که محیطی بسیار زیباتر از سابق داشته باشد. داده های تصویری و انواع منوهای ساندویچی به این رابط افزوده شده است. در اینترفیس گوگل ادز 2020 رنگ های زیبایی وجود دارد، این مورد در نسخه قبل گوگل ادز وجود نداشت. در این بخش چند ویژگی کاربردی گوگل ادز 2020 را بررسی می کنیم.

  1. هدف گیری دموگرافیگ در گوگل ادز 2020

 در نسخه جدید تبلیغات گوگل ادز، ابزاری قدرتمند برای search ads قرار داده شده است. این قابلیت سبب می شود تبلیغ کنندگان به راحتی بتوانند به کاربران در ردههای سنی مختلف و با جنسیت های متفاوت دسترسی داشته باشند.

البته در نسخه قدیمی گوگل ادورز این امکان برای تبلیغ کنندگان وجود داشت اما آنها قادر به انتخاب محدوده سنی و حتی تعیین جنسیت کاربران خود نبودند. در گوگل ادز 2020 قابلیت هدف گیری دموگرافیک در مقایسه با نسخه های قبلی به بیش از دو برابر افزایش یافته است. این امکان سبب شده تا تبلیغ کنندگان بتواند جامعه هدف خود را بر حسب شرایط مختلف از جمله درآمد خانواده و یا وضعیت اقتصادی والدین انتخاب کنند. 

مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020

نمایش دموگرافیک گروه های هدف

انتخاب جامعه هدف با توجه به اوضاع اقتصادی خانواده می تواند تغییرات چشمگیری برای ارتقای برندهای مختلف ایجاد کند. خانواده ها و والدین در دوران تحصیل فرزندان، عمده ترین مخاطب تبلیغات هستند. علاوه بر این، آگاهی از اوضاع اقتصادی خانواده سبب می شود فروشندگان خوردو یا آرتمان های بزرگ بتواند تبلیغات خود را بر مخاطبین دارای وضعیت اقتصادی بهتر متمرکز کنند. 

  1. وجود پرموشن های مختلف در گوگل ادز 2020

برای دسترسی به گزینه Promotion Extensions شما می توانید به سراغ افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز 2020 رفته و گزینه Ads & Extensions را انتخاب کنید. با استفاده از این گزینه شما می توانید تبلیغات یا تخفیف های ویژه سایت خود را به صورتی برجسته تر به مخاطبین معرفی کنید.

استفاده از این گزینه CTR یا نرخ بازدید شما را افزایش می دهد. باید به این نکته توجه داشته باشید که تعداد کارکترهایی که می توانید به عنوان پرموشن استفاده کنید محدود است. علاوه بر موارد قبل شما با استفاده از این گزینه می توانید مناسبت های زمانی مختلف را انتخاب کنید. 

مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020

گزینه پرموشن و قابلیت آن در گوگل ادز

  1. ارائه انواع مختلف گزارش های جذاب و مفید در گوگل ادز 2020

رابط کاربری گوگل ادز 2020 قابلیت دیگری نیز دارد که با استفاده از آن شما می توانید به سادگی به تجزیه و تحلیل PPC های خود بپردازید. این قابلیت جدید امکان ارائه گزارش توسط گوگل ادز 2020 است. با استفاده از این قابلیت گوگل ادز 2020 در انواع مختلف کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها و تلفن های هوشمند نموداری برای کاربران ارائه می دهد.

در این نمودار تعداد کلیک ها، نرخ تبدیل ها و همچنین قیمت ها نیز مشخص شده است. این مورد سبب می شود که شما به آسانی بتواند امور مرتبط با مدیریت کمپین خود را انجام دهید. علاوه بر این، شما با استفاده از این گزارشات می توانند تصمیمات کاربردی تری برای بهینه سازی عملکرد خود ارائه دهید.

در گوگل ادز 2020 در روزهای هفته و همچنین در ساعات مختلف برای نمایش عملکرد شما، نموداری میلیه و همچنین نقشه های حرارتی را به کار می برد. استفاده از این مورد نیز سبب تسهیل تنظیمات مرتبط با زمان بندی ارائه تبلیغات و Bid Adjustment د کمپین ها تبلیغاتی مختلف می شود.

در بخش cloud گوگل ادز 2020 برای مدیران کمپین های تبلیغاتی ععبارات اصلی جستچجو شده و کلمات کلیدی دارای بالاترین کلیک را به نمایش در می آورد. این مورد به مدیران کمپین ها در انتخاب کلمات کلیدی منفی مناسب یا حتی تغییر کلمات کلیدی اصلی و انتخاب کلمات کلیدی جایگزین و مناسب کمک می کند. 

مرور اجمالی تغییرات ادوردزگوگل 2020

گزارشات ارائه شده توسط گوگل ادز در ابزارهای مختلف

  1. تنظیمات Bid پیشرفته در گوگل ادز 2020

بخشی به نام تنظیمات بید پیشرفته یا Advancement Bid Adjustments به گوگل ادز 2020 افزوده شده است. از این گزینه برای اضافه کردن یک شماره تماس برای کمپین های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما اگر شما قبلا برای کمپین تبلیغاتی خود شماره تماس را ثبت کرده اید می توانید برای نمایش شماره تماس خود در تبلیغات از این گزینه استفاده کنید. در این قسمت برای تبلیغات Display نیز گزینه ای در نظر گرفته شده است. این گزینه Top Content نام دارد. شما با استفاده از این گزینه می توانید تنظیمات بید را برای ویدیوهای پربازدید یوتیوب اعمال کنید.

5. افروده شدن قابلیت ارائه تبلیغات برای سایت هی IR با استفاده از گوگل ادز 2020 

در نسخه قبلی گوگل ادز مدیران تبلیغاتی نمی توانستند تبلیغات خود را در سایت های IR به نمایش در بیاورند. اما در نسخه گوگل ادز 2020 این امکان برای مدیران کمپین های تبلیغاتی فراهم شده است. استفاده از این امکان می تواند برای مدیران کمپین های تبلیغاتی ایرانی گزینه بسیار مناسبی باشد.

زیرا برخی مدیران ایرانی اجازه ارائه تبلیغات خود برای سایت های غیر IR را ندارند. به همین دلیل با استفاده از امکان جدید موجود در گوگل ادز 2020 مدیران این کمپین ها نیز به آسانی می توانند تبلیغات خود را برای مخاطبین هدف خود ارائه دهند. 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا