مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ و به موفقیت خیلی خوب رسید | ادوردز20

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20 .وقتی یه کارآفرین یک وب سایت یا وبلاگ جدیدی رو ایجاد می کنه یا شروع به استفاده از رسانه های اجتماعی می کنه ، سوالی که مدام مطرح میشه اینه که استفاده “درباره چه چیزی باید صحبت کنیم؟”

ایجاد محتوای خوب برای بسیاری از کارآفرینایی که عادت ندارن تو یک انجمن عمومی در مورد تجارت و صنعتشون صحبت کنن ، یک چالشه. بنابراین بازاریابی محتوا یعنی چی؟

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20

 

بازاریابی محتوا یعنی چی؟

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20 بازاریابی محتوا فرآیند برنامه ریزی ، ایجاد ، توزیع ، اشتراک گذاری و انتشار مطالب، برای دستیابی به مخاطبین شماست. این می تونه عواملی مثل آگاهی از برند ، فروش ، دسترسی ، تعاملات و وفاداری رو افزایش بده.

ارائه خبرنامه های جذاب ایمیل ، پست های مربوط به وبلاگ ، فیلم های مربوط به نحوه ساخت و انواع دیگه ای از محتوای آنلاین، به شما کمک می کنه که مخاطبای خودتون رو بسازید و خودتونو به عنوان یک متخصص در زمینه صنعتتون تعریف کنید.

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20

 

انواع بازاریابی محتوا

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود داره که می تونین انتخاب کنید و اونو تو استراتژی خودتون به کار ببرید. تو اینجا بعضی از رایج ترین موارد اورده شده:

• بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی

امروزه با بیش از 3.6 میلیارد کاربر تو شبکه های اجتماعی ، درک اینکه چرا خیلی از مشاغل تو بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنن، خیلی آسونه. سیستم عامل ها (مثل فیس بوک ، اینستاگرام، Pinterest ، LinkedIn ، Snapchat) روش کار های مختلفی دارن که می تونید تو هر کدوم از اونا محتوای خودتونو ایجاد کنید و به اشتراک بذارید‌ (به عنوان مثال عکس ها ، فیلم های زنده ، فیلم های از قبل ضبط شده ، داستان ها).

• بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها محتوا ، اطلاعات و داده ها رو در قالب گرافیکی قابل فهم نمایش میدن. اینفوگرافیک ها با ترکیبی از عبارت ساده ، عبارات کوتاه و تصاویر واضح ، راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر محتوای شما هستنن.

حتما مطالعه کنید
چطور پارتنر رسمی گوگل شویم و گواهینامه گوگل ادز دریافت کنیم؟ | پارتنر چیست؟ | ادوردز20

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20

 

• بازاریابی محتوای وبلاگ

بلاگ ها نوع قدرتمندی از محتوای ورودی هستن و از نظر هدف و موضوع می تونن خلاقیت زیادی داشته باشن. با داشتن یه وبلاگ ، می تونید کارهایی مانند تبلیغ سایر مطالب داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ از طریق پیوندها ، افزودن دکمه های اشتراک اجتماعی و افزودن اطلاعات مربوط به محصول رو انجام بدین.

• بازاریابی محتوای پادکست

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20 .یه نظرسنجی در سال 2020 نشون داد که 49 درصد افراد 12 تا 32 ساله در ایالات متحده آمریکا، در ماه چیزی حدود میانگین شش ساعت پادکست گوش دادن. به همین دلیل ، خیلی از مشاغل و رسانه ها شروع به ایجاد و به اشتراک گذاری پادکست های خودشون کردن.

پادکست ها امکان ایجاد فرصت و خلاقیت زیادی رو فراهم می کنن، چرا که می تونن در مورد هر موضوع، گزینه خوبی باشن. علاوه بر این ، شما سایر فاکتور های مربوط به پادکست از جمله آهنگ اپیزودها ، افرادی که در پادکست هستن، جایی که پادکست ها رو تبلیغ می کنین و طول دوره های اون رو هم تعیین می کنین.

• بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی

تبلیغات پولی به شما کمک می کنه تا مخاطبای زیادی داشته باشین و به شما این امکان رو میده که تو همه مکان هایی که می خواید دیده بشید و موقعیت خودتون رو به دست بیارید.

تبلیغات پولی به ویژه زمانی که با بازاریابی درونی مرتبط بشید، خیلی مفید عمل می ‌کنه. مکان های زیادی وجود داره که می تونین تبلیغات پولی از جمله در رسانه های اجتماعی ، صفحات فرود ، بنر ها و محتوای حمایت شده را به اشتراک بذارید.

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20داشتن یک استراتژی بازاریابی توسعه یافته یعنی:

• شما تحقیق خودتون رو انجام دادین.

• شما می دونید که مخاطبای شما چه افرادی هستن ، مشکلشون چیه و از چه کانال هایی استفاده می کنن که بخوان تو مکان شما خرید کنن.

• موقعیت خودتون رو تو بازار درک می کنید.

• شما می دونید که رقبای اصلی شما چه کسانی هستن و یک ایده کلی درباره تلاش های بازاریابی اونا دارید.

• شما مزایا و معایب محصول و خدمات خودتون رو در رابطه با اون چیزی که رقبای شما ارائه میدن، درک می کنید.

• شما می دونید که موفقیت چطوری به وجود میاد.

حتما مطالعه کنید
21 نکته و ابزار ضروری برای اجرای تبلیغات بین المللی گوگل ADS | ادوردز 20

• اهداف بازاریابی شما در حمایت از اهداف تجاری شماست.

• شما برای رسیدن به اهداف بازاریابیتون برنامه روشنی دارید.

• شما تصمیم گرفتین که روی کدوم کانال ها تمرکز کنید و از کدوم روش های بازاریابی استفاده کنید.

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20چطوری بازاریابی محتوا می تونه برند شما رو تقویت کنه؟

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20 .مهم نیست که برند شما تو کدوم صنعت فعالیت داره ، بازاریابی محتوا یه روش موثر برای تقویت بازاریابی شما تو هر زمینست. هر نام تجاری با استفاده از استراتژی بازاریابی موفق، از این سیستم به نوع یا شکلی استفاده می کنه. اما چرا؟

با افزایش روز افزون کاربرای اینترنت و شکوفایی تجارت الکترونیکی ، بازاریابی دیجیتال از روش های سنتی بازاریابی بهتر عمل می کنه. موتور های جستجو برای ارائه بهترین نتایج ممکن، به صورت مداوم الگوریتم های خودشون رو اصلاح می کنن. بنابراین ، زمانی که دارین برای جذب مخاطبین وفادار تلاش می کنید ، ارائه محتوای خوب (از نظر خوانایی و اثربخشی) ، خیلی مهمه.

حالا اگه هنوز از اهمیت بازاریابی محتوا چیزی دستگیرتون ‌نشده ، بیایید چند روش خاص رو بررسی کنیم که ثابت می‌کنه بازاریابی محتوا می تونه به سود برند شما باشه.

اهمیت بازار یابی محتوا:

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20

• ایجاد اعتماد بین شما و مخاطبانتون

ایجاد محتوای با کیفیت به شما کمک می کنه که با مخاطبای خودتون رابطه ای پایدار برقرار کنید. ایجاد این اعتماد می تونه به کسب و کار شما کمک بزرگی کنه. این کار باعث می شه که مخاطب شما به برندتون علاقه مند بشه؛ حالا چه در حال حاضر باشه چه تو آینده.

از طریق محتوایی که تولید و ارائه می کنین، می تونین تجربه و ارتباط مثبتی برای مشتریاتون به وجود بیارین که قطعاً تو دراز مدت تأثیر خوبی از خودش به جا می ذاره.

• بازاریابی محتوا یک نقشه موفق

به محتوا به عنوان یک نقشه و پلان نگاه کنید؛ نقشه ای که کاربرای شما رو به سمت ارزش واقعی برندتون راهنمایی می کنه. محتوا به شما این امکانو میده که اطلاعات مهم رو به روش خیلی جذابی با مخاطباتون به اشتراک بذارید.

با ارائه محتوای درجه یک ، مسلما می تونین مخاطبای خودتون رو تحت تأثیر قرار بدید. همچنین باید بگیم که بازاریابی محتوا یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای تولید آگهی های جدید برای برند شماست.

• بهبود وضعیت اثربخشی استراتژی سئو

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20

علاوه بر موارد گفته شده، بازاریابی محتوا می تونه به شما تو بهینه سازی استراتژی سئو هم کمک کنه. از اونجایی که سئو نقش مستقیمی رو تو رتبه بندی و دسترسی آنلاین برند شما داره ، استفاده از محتوای مهم برای برجسته کردن ارزش نام تجاریتون خیلی مهمه. هر چقدر که برند شما محتوای بیشتری رو ایجاد و منتشر کنه ، حضور آنلاین شما هم بیشتر میشه. بازاریابی محتوا به شما این امکان رو میده که فرصت های بیشتری رو برای نام تجاریتون ایجاد کنید تا بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و در نهایت شانس ایجاد رابطه پایدار رو افزایش بدید.

حتما مطالعه کنید
معرفی هوش مصنوعی چت GPT(معرفی+خدمات+کاربردها) | ادوردز 20

• افزایش اختیارات از طریق شهرت

ایجاد طیف وسیعی از محتوا برای نام تجاریتون به شما کمک می کنه که اعتبار آنلاین شایسته ایرو ایجاد کنین. هر چقدر که محتوای آنلاین شما از کیفیت بهتری برخوردار باشه ، از احترام بیشتری برای مخاطبای خودتون برخوردار می شید که در نتیجه ارزش و اعتبار شما رو تو صنعت مربوطه افزایش میده. محتوا به شما کمک می کنه که تو رقابتتون متمایز و تک باشین و به شما این امکان رو میده که تخصص خودتونو به نمایش بذارین.

بازاریابی محتوا چیه و چطور ازش پول دربیاریم ؟ ادوردز20خلاصه داستان:

در حقیقت، محتوا هسته اصلی تمام تلاش های بازاریابی دیجیتاله! تولید و بازاریابی محتوای با کیفیت و مرتبط ، تجارت شما رو به اوج خودش می رسونه.

خواه در حال انجام بازاریابی در شبکه های اجتماعی (SMM ) ، بازاریابی از طریق ایمیل ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا تبلیغات دیجیتال باشین، محتوا عامل کلیدی هست که تمام این فرایند های بازاریابی دیجیتال رو هدایت می کنه!

الگوریتم ها در دوران دیجیتال همواره تغییر می کنن اما یه چیز وجود داره و اون وابستگی به محتواست. بازاریابی محتوا یک تکنیک همیشه سبز و حیاتیه که هیچوقت از بین نمیره. بنابراین زمان اون رسیده که باید بازاریابی محتوا رو تو استراتژی بازاریابی دیجیتالتون بگنجونید!

بازاریابی محتوا برای ماندگاری طولانی مدت به وجود اومده. با افزایش رقابت بین مشاغل ، بازاریابی محتوا با سرعت بیشتری رشد می‌کنه. در واقع ، بازاریابی محتوای آنلاین، عامل تعیین کننده ای بین موفقیت و شکست یک کسب و کار هست؛ چرا که یک راه حل بازاریابی دیجیتاله که در صورت نیاز به موفقیت ، نمی تونیم به سادگی از اون چشم پوشی کنیم.

باید بگیم که استفاده از محتوای ویدئویی هم در حال پیشرفته. با آماری که ادعا میشه، روزانه 5 میلیارد ویدئو فقط از طریق خود YouTube مشاهده میشه ، این نوعی از محتوا هست که نمی تونیم اون رو نادیده بگیریم. و در اخر امیدوارم که این وبلاگ برای شما مفید بوده باشه.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا